Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    IJsselstijn
    Berichten
    5.346

    Standaard Seymour Duncan Coolrails SCR1B / SCR1N potmeter?

    Ben stratje aan het afmonteren voor een vriend, zitten Seymour Duncan Coolrails SCR1B / SCR1N pickups in, neck en bridge.
    Vraag is dus, welke potmeter voor volume ik moet gaan monteren? 250k of 500k?

    Bij voorbaat dank.
    Got a quarter in my pocket.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Hangt ervan af wat je wilt qua klank. Staat er geen suggestie op de SD-site?

    Het zijn eigenlijk hummies maar ik weet niet hoe helder ze zijn.. Het idee met 250 k op single coils is dat het hoog enigzins getemd wordt. Met 500 wordt het dan te schel.

    Maar zoals gezegd, het hangt van de klank van de elementen en de gewenste klank af. Ik experimenteer met humbuckers ook wel met 250 k, het is maar net wat je wilt.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    IJsselstijn
    Berichten
    5.346

    Standaard

    Nee op de SD site kan ik hier niets over vinden. Waar Dimarzio dit dan wel netjes weergeeft. Wat mijn voorkeur voor Dimarzio weer bevestigd.
    Got a quarter in my pocket.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik heb een tijdje geleden ook getwijfeld tussen deze SD en een Dimarzio tonezone s.
    Voor de dimarzio gekozen omdat dit icm de 250k potmeter het mooiste geluid gaf, niet te schel, maar toch die strat sound clean en overstuurd mooie ronde leads met genoeg bite.

  5. #5

    Standaard

    Ik amuseer me hier nog kostelijk.
    TS stelt een vraag over een strat, waar bepaalde pups inzitten.
    Dan komt er een antwoord (en ik hoop dat je daar zelf ook een beetje de lol van inziet) overr heel andere pups, die zo mooi bij een potmeter passen en dat in termen van de groet omfiets wijnkenner.

    Een mooi ronde afdronk bij een volle bouche, een pittig zuurtje en een hint van zwart fruit en kurk.
    OK, niet doorslikken maar uitspugen. (?)
    Hoop dat TS er wat aan heeft.
    Vriendelijke,groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Ik heb gisteravond een Dimarzio The Cruiser in de halspositie gezet van mijn Yamaha RGX TT. In deze gitaar zitten van origine 2 potmeters van 250 kohm en dat terwijl er al in de brugpositie een humbucker zit. De klank is verre van dof te noemen. Ik laat het voorlopig even zo, kijken hoe het bevalt. Ligt ook aan je voorkeur.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    @ glacius: Er zijn geen wetten op dat gebied, alleen smaken, Uitproberen dus en zo bepalen wat voor jou werkt / klinkt.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Precies, is het aan de heldere kant, dan is er altijd nog de toonpotmeter.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wat voor de een helder is, vindt de ander schel. 500K lijkt mij de beste keus trouwens.

  10. #10

    Standaard

    Hier verkopen ze loaded pickguards met cool rails en die hebben 250k pots.

    https://920dcustom.com/products/920d...-hot-parchment
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top