Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arcane Bekijk bericht
    Dus dat net als bij een basgitaarcabinet er zo'n gat in zit aan de voorkant, om het maar even simpel te zeggen?
    Nou... nee niet zomaar een gat aan de voorkant

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Eigenlijk wel, maar dan berekend. Oppervlak van het gat en lengte van de buis bepalen. Is de buis niet langer dan de plaatdikte, dan is de diameter automatisch groter. Echt bijzondere reflexontwerpen zie je vooral bij de fabrikanten van PA kasten. Vroegah nog wel eens een baspoort uit zitten rekenen, heel modern met een boekje van Philips, de specs. van de speakers en een rekenmachine.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Dat waren nog eens tijden
    Tegenwoordig zijn daar online calculators voor te vinden, vul de getalletjes in, klik en klaar.
    Niet dat je dan onder zelf rekenen uit komt, want natuurlijk hanteren fabrikanten andere eenheden en moet je maten als bv. liters opgeven in cu ft.
    Of bepaalde Thiele Small parameters staan uitgedrukt in afwijkende eenheden die de calculator niet vreet.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Dus niet zomaar een gat aan de voorkant

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Een gat aan de voorkant zien we doorgaans graag, maar bij jou zie ik ook een uitsteeksel aan de voorkant.

    Ik bedoel bij je 19" rek natuurlijk. Wel vaker gezien, die uitstekend wielplank. Is dat alleen ter bescherming van de knoppen, of misschien ook voor iets anders?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Wielplaat is handig, dan kun je het deksel op de wielplaat zetten / laten steunen als je de vlindersloten dichtmaakt en hoef je het deksel niet in de lucht te houden.

  7. #17

    Standaard

    de wielplaat steekt niet uit als de kist dicht is.
    je wil die plaat zo groot mogelijk hebben omdat de wielen dan maximaal uit elkaar zitten. Dat maakt de kist stabieler bij vervoer. Ik heb een nogal hoge ondiepe en zware 19inch kist met de in ear installatie er in. Die kun je echt omduwen als je er onvoorzichtig mee omgaat.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Is dat het principe van de Carlson bas reflexkast?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    de wielplaat steekt niet uit als de kist dicht is.
    je wil die plaat zo groot mogelijk hebben omdat de wielen dan maximaal uit elkaar zitten. Dat maakt de kist stabieler bij vervoer. Ik heb een nogal hoge ondiepe en zware 19inch kist met de in ear installatie er in. Die kun je echt omduwen als je er onvoorzichtig mee omgaat.
    Logisch, meeste massa van de apparatuur zit ook nog eens aan de voorkant. Ik wil binnenkort een 19" materiaalkist op wieltjes gaan maken voor onder mijn 19" kast voor live en thuis, dus dit soort info is erg welkom. Nog een linkje naar infosite misschien?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Is dat het principe van de Carlson bas reflexkast?
    Nee een Karlson kast is wat gecompliceerder:


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top