Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 47
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wij hebben ons eigen geluid en licht en op een festival doen wij bijna altijd geluid en licht.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.358

    Standaard

    2.5k ? Loont bijna om toch maar wat YouTube filmpjes en tablatuur na te slaan.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Maar voor die 2,5k moet je dan ook nog met een FOH systeem gaan sjouwen, opbouwen (in het ergste geval op een festival ook nog, dus je dag is naar de klote) en tot overmaat van ramp ook nog met anderen samenspelen, Tupelo

    Ik vind het ook een lastige om zo een prijs neer te kwakken, want het klinkt wellicht leuk, en het lijkt misschien veel, maar het is ook maar wat je er voor krijgt.

    Wij speelden afgelopen oktober op een festival wat er zo uit zag:


    Gaat niet lukken voor 2,5k inc licht en geluid.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 19 maart 2022 om 07:39

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Het is zeker geen vetpot. Toen ik nog bij m’n laatste band speelde, was de vanaf prijs 2495 euro. Daar ging nog de provisie (15%) voor het boekingsburo eraf, licht en geluid was bijna1000 euro, reiskosten. En de rest ging naar ons. Eind van het jaar tikte de belastingdienst nog af, netto hield je dan nog geen 100 euro per optreden over als je de gage wilde uitbetaald krijgen.
    Investeerde je was dat binnen de vof die we waren voordeliger.
    En daarvoor was je inclusief reizen zo’n 10 uur per optreden van huis. Reken dat om per uur en je werkt dan bijna voor nop.
    Blij dat ik dat niet meer heb, tijd ging ook veel op aan wachten tot je netto 2 5 uur kon spelen. 😬

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ja, je kunt beter betaald krijgen voor het wachten dan voor het spelen.

    Maar, ik als hobbyist kan het niet omrekenen naar "werkloon". Het is voor mij ook gewoon een avondje uit. Beetje ouwehoeren met rare mensen, maar dan met gratis entree, gratis bier, en dan ook nog een uur of twee uur een beetje op een gitaar rammen.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Ik heb het idee dat den artiest post corono nog meer sluitstuk van de begroting is dan ie al was.
    Niet alleen bandjes, ook de klassieke wereld klaagt
    vriendin (klassiek gitaar) vertelde: 200 euro voor 3 concerten inc 3 repetities en reiskosten, ik heb ze voorgerekend dat ik daar niks aan overhou.
    Ik zei, laat me raden, je moet het als gratis promotie zien.
    nou zei ze, ze stuurden een mail terug dat muziekmaken toch heel leuk is:

    Reactie van de organisatie: "ik zou het heel vervelend vinden als dat de indruk wekt dat we voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, ten koste van de musici.
    De overige orkestleden zijn namelijk ook allemaal profs, die tijd konden en wilden vrijmaken voor wat zij een mooi project vinden.
    Omdat het heel fijn is samen prachtige muziek te maken. Ook al betekent dat soms dat ze inderdaad net hun reiskosten eruit halen.
    Sommigen van hen spelen al jarenlang mee in onze producties en wij zijn oprecht heel, heel blij met deze musici."

    Tarieven van de KNTV
    Laatst gewijzigd door Pepe; 19 maart 2022 om 10:45
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Daarom moet je geen beroeps musicus willen zijn. Mooi gebracht van die dame van de organisatie maar omdat de laatste 20 jaar bezuinigd is op alles wat met cultuur te maken heeft, is het knijpen geblazen als er betaald moet worden.
    En dat gratis bier maakte ik tijdens optredens geen of nauwelijks gebruikt van, want ik moest ook weer zelf terug naar huis als ik optredens door het land deed.
    Inderdaad haal je je reiskosten er uit en that’s it.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Gratis spa rood dan

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ja Spa rood lekker 😂
    Maar dat werd het vaak wel dan ja…

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Ik vond het wachten en rondhangen het vervelendst. Toen ik nog dronk kon ik daar de tijd mee doorkomen maar aangezien dat er niet meer in zit.. Als je zelf niet drinkt en elke keer bewust mee maakt hoe de rest (volkomen voorspelbaar) afzakt in eigen en collectieve patronen van dronkenschap, laten we zeggen dat je daar van moet houden 😅

    Ik ben nu bijna drie jaar bandloos en vind het wel prima. Voel me ook te oud om in een busje met andere oude stinkerds het hele land door te raggen voor die twee uurtjes spelen, waarbij je vaak toch driekwart etmaal van huis bent. Dan heb ik het nog niet eens over het geld en andere randvoorwaarden.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top