Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 47 van 47
  1. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik heb een tijdje geleden zoiets gehad. Bleek de snaar net iets tegen een element aan te lopen die te hoog stond. Nooit aan gedacht...
    Dit heb ik ook een keer gehad. Die verwacht je niet. Ik heb dagen lopen zoeken waar 't ratelen op fret 10-12 nou vandaan kwam. En toen zag ik 't ineens.

    Op een gegeven moment ga je mankementen en de klank ervan herkennen.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Dat is 100 jaar geleden...
    Is uit de tijd dat ik die reclamefolder nog las.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Heb je een concreet voorbeeld? Ben wel benieuwd. Welk soort artikel vind je niet goed?
    In het algemeen werden de producten niet echt kritisch onderzocht. maar ja, fabrikanten/leveranciers versus reclame-inkomsten enzo...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #44

    Standaard

    Het laatste wat ik ga proberen is een nieuwe snaar. De schroefdraad is niet kapotgedraaid, maar de hoogte- en diepteinstelling van het D-brugzadel zorgt niet voor een significant andere intonatie. Ik ga het alleen nog even met een nieuwe snaar proberen. Is dat 'm niet, dan wordt het gewoon uitbesteden. Ik gebruik sinds een paar jaar Fazley-snaren, ooit een zwik van gekocht om eens te testen. Misschien dat dit in deze set een foutje zat.

    In elk geval nogmaals dank voor de suggesties.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  5. #45

    Standaard

    Als je flageolet met de gefrette noot niet klopt, dan heeft dat te maken met de afstand van je zadel tot de topkam. Maw je zadel iets verder naar voren of achteren schuiven verhelpt dat probleem. Het zou zomaar kunnen dat dit het ratelen ook direct oplost.

    Zo niet, dan is ws. een kleine aanpassing aan de trussrod mogelijk een optie. Je hals staat nl. onder spanning, dan helemaal niets meer (ik hoop niet dat je de snaren op spanning hebt doorgeknipt?) en dan weer volledig op spanning. De kans dat je hals dan precies dezelfde bocht maakt als bij de oude snaren lijkt me klein. Mogelijk helpt het ook om het gewoon een paar dagen te geven.

    Zoals altijd het devies: kleine correcties proberen

  6. #46

    Standaard

    Problem solved! Ik heb de snaar vervangen en nu is 'ie zuiver op en rond fret 12. Zal dus inderdaad aan de snaar gelegen hebben, of hij lag misschien ergens verkeerd. Heb nooit eerder deze problemen gehad met deze snaren.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ah, mooi!

    Soms heb je dat inderdaad.
    Het is echt niet alleen bij goedkope snaren, alleen bij goedkope snaren doet het minder pijn

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top