Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard Microfoon op versterker

    Hoe doen jullie het als je 1 uitgang gitaar op je versterker hebt en dan ook een microfoon wilt aansluiten kan dat
    Ik heb inmiddels een werkende microfoon zijn er voordelige fersterkers met meer uitgangen. Heel vroeger had ik ook maar q1 versterker met losse speaker. Ik heb nu o.a een cube en een bas fender daar zit ook edn micro uitgang op maar daar doet de micro het niet op op de kleine fender doet ie het prima.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik wil nooit een microfoon op mijn versterker aansluiten. Wat voor Cube heb jij?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard Microfoon op versterker

    Je hebt geen uitgang nodig maar een ingang.

    Volgens mij ligt de oorsprong van gitaarversterkers bij zangversterkers dus op oude exemplaren (of volgens die traditie gebouwd) kan je een microfoon input vinden.
    Volgens mij zit er wat verschil in sterkte van het signaal van een microfoon en gitaar dus kan zijn dat het niet zo uitwisselbaar is (met goed resultaat).


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Er komt hier af en toe een vriendin een beetje meezingen met mijn gitaarspielerij, en die wilde ook graag een keer haar eigen SM58 microfoon meenemen. Nou heb ik wel een Shure 85F impedantiematcher en een Boss KM-2 micromixer dus het zou allemaal over mijn solidstate gitaarversterker kunnen, maar ik weet uit eerdere ervaring dat dat niet goed gaat klinken. Het wordt allemaal erg onduidelijk en eigenlijk heeft niemand het geluid dat hij/zij wil. Jammer van de moeite en frustrerend bovendien.
    Daarom voor haar (en voor mezelf, de drum&bass van de Trio+ doet het er ook prima op) een Fenton FTB1000A gekocht, gewoon een 10" actieve speaker met line, microfoon en gitaar ingang. Op de microfoon kan zelfs nog een echootje dus liefje m'n liefje wat wil je nog meer. Gitaar over de gitaarversterker, Trio+ en zang over de Fenton, voor een paar tientjes klaar. Ander bekend merk in dit genre heet Ibiza.



    Er bestaan ook andere alles-in-een oplossingen als je met een acoustische gitaar speelt en daarbij wilt zingen, dan moet je zoeken naar een acoustische gitaarversterker zoals bijvoorbeeld de Fishman Loudbox, de Ibanez Troubadour, of de Roland AC-serie. Die hebben ook een aparte microfoon ingang.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 27 april 2020 om 21:34
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top