Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Threaded View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard Ontwikkeling rack processors is volkomen dood?

    Onlangs heb ik een Digitech GSP1101 heb aangeschaft voor wat home studio toepassingen (leuk ding trouwens), maar de effecten (met name reverb) vielen me wat tegen (Begrijpelijk want het ding is inmiddels ook al weer 12 jaar oud). Ik besloot daarom op zoek te gaan naar een leuke rack FX-processor. Sjonge, dat viel me tegen zeg! Ik heb 15 jaar geleden ook verschillende rack apparaten gehad dus ik weet wel iets vanaf. Maar bijna al de apparatuur die nu te koop is was jaren geleden ook al op de markt. Zo'n TC Electronic M350 of D-Two waren toen ook al op de markt en worden nog doodleuk aangeboden. Ik begrijp dat niet. Je koopt toch ook niet een computer of een smartphone van 15 jaar oud? Lexicon lijkt iets actiever maar het topsegment kan (wil) ik niet betalen en de budget range lijkt me niet echt een geweldig upgrade tov de MPX-1 die ik nog heb liggen. Ik vind het een merkwaardige ontwikkeling dat er zo weinig ontwikkeling is op het gebied van rack fx-processors. Het lijkt me te komen door twee ontwikkelingen: 1) de opkomst van krachtige stompboxes zoals Strymon waar een grotere markt voor is; en 2) het opkopen van TC Electronics door Behringer, waardoor TC Electronics alleen nog maar goedkope effectpedaaltjes produceert en Lexicon geen serieuze concurrentie meer heeft. Enfin, mijn oude Lexicon MPX-1 + GSP1101 is toch een aardige combi voor mijn simpele home studiootje, dus ik doe het er maar mee. Maar ik had anno 2020 graag een moderne, nieuwe processor gekocht om te profiteren van de rekenkracht van nieuuwe chips. Jammer, maar helaas.
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 27 april 2020 om 18:50
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top