Ik ben in de markt voor een nieuwe tweekanaals interface. De bekende rode Focusrite Scarlett kastjes zijn enorm populair. En eigenlijk wil ik er ook wel één. Ze zien er kek uit, komen goed uit de recensies en die air knop op 3rd generation serie zou ik graag wel eens willen proberen. Maar, wat ik echt niet snap is dat de Focusrite Scarlet geen fysieke mixknop heeft. Met deze knop stel je de verhouding volume in van je gitaar of zang input ten opzichte van wat je DAW terug geeft. Stel je hebt een akoestische gitaarpartij ingespeeld, en daar wil je dan overheen gaan zingen. Als dan het gitaargeluid op je koptelefoon te hard is ten opzichte van je zangmonitor dan kan je dat met zo'n mixknop heel gemakkelijk aanpassen.
Ik begrijp dat dit wel softwarematig in te stellen is, maar ik zou toch graag weten van iemand die dit apparaat heeft of een fysieke knop geen gemis is. Op mijn huidige oude tascam gebruik ik die knop best veel, bijna alle concurrenten van de Focusrite Scarlet hebben 'm. De oude Focusrite interfaces hebben 'm ook, maar die nieuwe series niet. Is dat echt geen gemis?