Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard 6e snaar de omwonden E snaar knapt

    Hallo,
    Ik willde vandaag een setje nieuwe snaren op de D28 zetten maar tot 2 kee knapte de dikke E snaar bij het mechaniek voordat de snaar op stemming was.
    hebben jullie dit wel ens mee gemaakt. het zijn Martin snaren uit de dure serie setje 011-52
    Uiteindelijk heb ik er een oude snaar die van de D18 komt er op gezet en dat ging goed. En jasmmer dat je deze snaren niet los kan kopen.
    en ik heb echt wel vaker snaren vervangen maar heb geen idee hoe het komt mechaniek draaide ook niet zwaar dat ik voelde aankomen.

    Ik heb nog wel een paar sets op voorraad dus kan het komende week nog eens proberen maar ik snap er dus niks vam. jullie wel??

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    . het zijn Martin snaren uit de dure serie setje 011-52
    Ik weet niet wat "de dure serie" betekent, maar ik heb héle slechte ervaringen met die Authentic snaren van Martin.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Heb je de snaren vooraf al eens goed bekeken? Het is nog al een vreemde plek voor snaarbreuk.

    Ik heb alleen ervaring met de goedkope serie van Martin (iets van 3,50/set) en daar heb ik nooit problemen mee. Ik speel vrij weinig akoestisch.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ik gebruik regelmatig de gewone Martin 80/20 bronze en de Martin Marquis 80/20 bronze.
    Nooit problemen mee gehad. De Marquis is zelfs een geweldig fijne set.

    Mechanieken al bekeken op beschadigingen? Misschien jarenlang bewaarde setjes snaren?
    Ik roep maar wat hoor. Vind het ook raar.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Ik gebruik regelmatig de gewone Martin 80/20 bronze en de Martin Marquis 80/20 bronze.
    Nooit problemen mee gehad. De Marquis is zelfs een geweldig fijne set.

    Mechanieken al bekeken op beschadigingen? Misschien jarenlang bewaarde setjes snaren?
    Ik roep maar wat hoor. Vind het ook raar.
    Ik heb de mechanieken nog niet goed bekeken en de snaren vooraf ook niet De gitaar is een aantal maanden oud en er si door de dealer bij aankoop een nieuwe set snaren op gezet en nu door mij geprobeerd dus dit zou dan de 2e set snaren zijn. Er zat Elexer op toen ik de Elixer terug zette knapt deze ook op dezelfde plaats een oude snaar die ik bewaard had van de D18 ging zonder problemen. Ik vermoed toch dat ik ze te strak heb gedraaid door de 1e stemming heen.
    de snaren zijn Martin LifespanSP msp 6050 custom light 011/52
    Laatst gewijzigd door motorhan; 25 april 2020 om 11:46 Reden: aanvulling

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Had ik heel lang geleden toen ik net begon met spelen ook weleens last van, alleen nooit met de lage snaren, meer hoge e-tjes & b's die zo gesneuveld zijn.

  7. #7

    Standaard

    Helaas heb ik dat gehad met mijn basgitaar. De snaren die ik altijd gebruikte heb ik daarna nooit meer gebruikt. Niet omdat ik de schade niet kon betalen, maar omdat de winkel deed alsof zijn neus bloedde en de fabrikant zichzelf onzichtbaar/onbereikbaar maakte.
    Dat er ergens eens een fout wordt gemaakt, soit. Maar dan ga je kijken hoe de fout wordt opgelost.

    Van drie(!) setjes snaren brak de E, da’s daarvoor en daarna nooit meer gebeurd.

    Als de losse snaren er niet zijn zou ik mijn pinbon opduiken en twee (of drie) nieuwe setjes vragen in ruil voor de drie rotte setjes.
    Volgens Nieuw Burgerlijk Wetboek zijn ze daar zonder meer toe verplicht.

    Natuurlijk is het vrij zeldzaam, maar een fabrieksfouten kan altijd gebeuren.
    Oplossen dat probleem. De winkelier wordt door de fabrikant zonder problemen gedebiteerd of gecrediteerd. Dat verschil heb ik geen verstand van, maar je begrijpt de bedoeling.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Omhoog gestemd zonder fatsoenlijke tuner of zo?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Ik vertrouw sowieso niet op de tuner bij het monteren van nieuwe snaren.
    Gewoon eerst op gehoor en gevoel en dan kijken hoever ik er naast zit.Is gelijk een goede gehoortraining!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Ik vertrouw sowieso niet op de tuner bij het monteren van nieuwe snaren.
    Waarom niet?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top