Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard Hulp met mixen van covertje via logic.

    Hallo allemaal,

    Met het thuiszitten dacht ik even eens aan wat bezigheidstherapie te doen en een covertje voor de lol op te nemen, dus schrik niet als het onder jouw standaarden is
    ik zie de door bomen het bos niet meer en vroeg me af jullie mij een paar tips geven.

    ik vind het heel raar dat als ik het project bounce (laat renderen zegmaar) dat ik dan echt andere levels krijg en super vaak opnieuw de boel moet aanpassen qua levels zodat hij niet meer overstuurt.
    Momenteel overstuurt ie nog steeds als ik het door de speakers van mn mobiel luister. Wat doe ik fout?
    ik heb met automation de levels aangepast oa.

    Ik zit hier zelf met de allernieuwste krk rokit rp7 te mixen over een universal audio arrow en logic pro X.

    De tracks worden wss wel nog opnieuw opgenomen tot het goed genoeg is etc. dus als je hier en daar een foutje hoort kan je dat negeren :P

    hier de logic file : https://we.tl/t-YxkQT7huqm

    hier de soundcloud voor wie geen logic heeft. : https://soundcloud.com/rozh-seow/valeriecover
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb 'm in mijn Logic X geladen, maar kreeg een waarschuwing dat ik bepaalde loops of zo niet had.
    Anyhoo..... zowel de horizontale als verticale scale moest ik aanpassen, want het nummer was totaal onoverzichtelijk.
    Zang vind ik echt goed! Gitaar niet, sorry. Moet nog effe kijken wat je uitgespookt hebt, maar er zit een wisselende hoeveelheid galm op en de timing is niet goed. Sound vind ik ook niet best, maar da's smaak. Ik speel het nummer ook trouwens.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ik ken logic maar zo uit t hoofd zou ik kunnen verzinnen dat je misschien een pre- of juist post-fader master track bounced? Of wellicht je uitgangen van meerdere drivers hebt en bij t bouncen de 'verkeerde' pakt? (wat minder waarschijnlijk maar ik verzin maar wat)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb 'm in mijn Logic X geladen, maar kreeg een waarschuwing dat ik bepaalde loops of zo niet had.
    Anyhoo..... zowel de horizontale als verticale scale moest ik aanpassen, want het nummer was totaal onoverzichtelijk.
    Zang vind ik echt goed! Gitaar niet, sorry. Moet nog effe kijken wat je uitgespookt hebt, maar er zit een wisselende hoeveelheid galm op en de timing is niet goed. Sound vind ik ook niet best, maar da's smaak. Ik speel het nummer ook trouwens.
    Ja gitaar is nog niet goed ingespeeld, bas ook niet. was even snel dus nog erg rommelig. Toetsenist moet ook nog aan de slag.
    Gaat nu vooral om de zang.
    Wat bedoel je met timing is niet goed? en de galm veranderd niet tijdens het nummer he, dus wat bedoel je daarmee?
    Via automation heb ik dus wel de volumes die veranderen tijdens het nummer, maar de galm is consistent.

    Die loop is wss het percussieve geluidje van dat eitje.

    Thanks alvast
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik had 'm op de laptop gehoord en een beetje bekeken. Nu op een normaal scherm en speakers.... blijft de timing van de gitaar niet goed. Je hebt 'm ook op 2 sporen staan, maar als je Audio 1 en 9 op solo zet hoor je wat ik bedoel.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik had 'm op de laptop gehoord en een beetje bekeken. Nu op een normaal scherm en speakers.... blijft de timing van de gitaar niet goed. Je hebt 'm ook op 2 sporen staan, maar als je Audio 1 en 9 op solo zet hoor je wat ik bedoel.
    Ah zo, ik ga van het weekend de partijen voor t eggie in (laten) spelen. Vandaar dat ik vooral de zang bedoel nu
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Bij mij vervormt er helemaal niets trouwens. Ik neem aan dat jij bedoelt wanneer je er een mp3 van maakt?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Bij mij vervormt er helemaal niets trouwens. Ik neem aan dat jij bedoelt wanneer je er een mp3 van maakt?
    Jep. Vooral als ik het dan op mn iphone x luister op de speakers daarvan
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top