Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 66
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Even het topic kapen hoor.... Heijaards gitaren ooit iemand van gehoord?

    Eerlijk gezegd wel een beeeeetje lelijk:

    http://link.marktplaats.nl/m15413869...ontent=app_ios


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    Heeft ie brand gehad?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Ik vind dat wel een gaaf ding eigenlijk.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik wordt gewoon een beetje moe van die bedrijven die nederlandse werknemers en nederlanse klanten hebben of ze nou jonker of smitty heten. Als het nou een meertalige site was, prima. Helaas ben ik de laatste die dat vindt. Jammer.
    Smitty wordt ook via buitenlanders wederverkopers verkocht. Die gitaren staan daar in winkels/op websites en dan is het niet ondenkbaar dat met even gaat kijken op de website van de fabrikant. Het lijkt me niet meer dan klantvriendelijk daar rekening mee te houden.

    Natuurlijk; je kan een tweetalige site maken. Afgezien dat dat qua content management, oh sorry, het vullen van de website, meer werk is moet je CMS er ook geschikt voor zijn. Als dat niet het geval is, wat ik me goed kan voorstellen van een website van een relatief kleine gitaarbouwer, vergt dat een aardige investering want je hele site moet overnieuw gebouwd en gevuld worden. Even wat teksten vertalen voor je buitenlandse bezoekers is een veel kortere klap.

    Staat het je natuurlijk evengoed vrij om daar moe van te worden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #24
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    En natuurlijk een engelse site want we moeten niet denken dat meneer alleen aan boerjes in de buurt levert. Nee in-ter-natio-naal mensen, marketing. Daar pas dat stomme nederlands natuurlijk niet bij.


    Tja, je kan maar ambities hebben.
    Of ze veinzen.
    Of misschien houdt -ie gewoon van Engels.



    Nee, ik begrijp dat ook nooit.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Als je in Nederland een Engelstalige site hebt, wekt dat de suggestie dat je internationaal werkt en je dus goed zou zijn?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Of je fan of geen fan bent,
    het is sneu wanneer je net een pand gehuurd hebt, machines er in, website live en dan een lockdown
    je kan jezelf een betere start wensen

    Het argument dat Engels een nono is voor de ander klinkt een beetje raar als je zelf wel gebruik maakt van de Engelse taal.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Heeft ie brand gehad?
    Er was hier iemand die dat met Les Pauls deed, macwilliams?

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Als je in Nederland een Engelstalige site hebt, wekt dat de suggestie dat je internationaal werkt en je dus goed zou zijn?
    Als je internationaal werkt hoef je nog niet perse goed te zijn. Net zoals dat als je alleen nationaal werkt je niet slecht hoeft te zijn. Dat andere daar een interpretatie aangeven kan zo zijn. Ik snap het wel, het is extra veel werk om je website tweetalig te maken. Als je dan voor 1 taal kiest kun je het misschien beter in het Engels doen, aangezien internet niet alleen in Nederland bekend is (psst..niet verder vertellen hè)... Als je het alleen in het Nederlands doet dan sluit je een grote groep potentiële kopers meteen uit.

    Voor de rest gun ik Jonkers alle succes. Ik hoop alleen dat Nederlandse (en ook veel buitenlandse) bouwers eens eens wat originelers gaan verzinnen dan de Fender en Gibson clonen en modellen die daar sterk op lijken. Als je met echt een heel goed eigen ontwerp van hoogstaande kwaliteit komt en dat slaat ergens aan of een bekende knakker gaat erop spelen heb je uiteindelijk wel meer succes denk ik, en een eigen smoel. Anders wordt alles hetzelfde en ben je inwisselbaar.

    Ik vind Fendertje clonen altijd de makkelijkste weg. Een beetje hetzelfde als in een tribute of top-40 band spelen eigenlijk.
    Laatst gewijzigd door apekop; 26 april 2020 om 11:54
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Inderdaad. Ik ben blij dat ik nog een Haar heb met de gewone Fender kop. Blijft toch het mooiste. Toch raar dat je heel de gitaar precies kan namaken zonder dat er een haan naar kraait, maar zodra je de kop na maakt er zo'n brief op de deurmat ploft. Wat is zo bijzonder aan de kop t.o.v. de rest van het design?
    Omdat ze alleen op de vorm van de kop een trademark konden krijgen dat stand houdt in de rechtbank. Hetzelfde geldt voor Gibson, al blijven die nog wel pogingen ondernemen om ook de vorm van de body als intellectueel eigendom te claimen. Dat lukt ze niet echt (en levert ze vooral slechte publiciteit op de laatste tijd - zie het gevalletje Dean).

    Bovendien moet je een dergelijk trademark actief verdedigen. Vandaar dat ze er behoorlijk bovenop zitten - Gibson en Fender.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Is er dan niemand beu van een klein studiotje/werkplaatsje waar ze de geijkte modellen maken en verwachten dat wij head over heals verliefd worden op een strat? Terwijl Da Fenderboys er ook maar geen genoeg van krijgen?
    Tsja, de meeste gitaristen zijn nogal behoudend. Als je ze dan al wilt overhalen om een gitaar te kopen waar niet zo'n bekend merkje op staat, dan moet het qua uiterlijk liefst niet al teveel afwijken van wat er al is. Als de prijs dan ook wat lager is dan een customshopper van die grote merken, dan wil het nog wel eens lukken. Ik snap dat dus wel.

    Deze bouwer - ik heb geen idee. Qua werk niet heel bijzonder zo op het eerste gezicht, maar als ie goed kan bouwen lijkt me er verder niks mis mee. Als de restwaarde een ding voor je is, moet je sowieso niet naar minder bekende merken en bouwers kijken.
    Laatst gewijzigd door bat; 26 april 2020 om 11:59
    Turn it up • Bring the noise

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bat Bekijk bericht
    Omdat ze alleen op de vorm van de kop een trademark konden krijgen dat stand houdt in de rechtbank. Hetzelfde geldt voor Gibson, al blijven die nog wel pogingen ondernemen om ook de vorm van de body als intellectueel eigendom te claimen. Dat lukt ze niet echt (en levert ze vooral slechte publiciteit op de laatste tijd - zie het gevalletje Dean).

    Bovendien moet je een dergelijk trademark actief verdedigen. Vandaar dat ze er behoorlijk bovenop zitten - Gibson en Fender.


    Tsja, de meeste gitaristen zijn nogal behoudend. Als je ze dan al wilt overhalen om een gitaar te kopen waar niet zo'n bekend merkje op staat, dan moet het qua uiterlijk liefst niet al teveel afwijken van wat er al is. Als de prijs dan ook wat lager is dan een customshopper van die grote merken, dan wil het nog wel eens lukken. Ik snap dat dus wel.

    Deze bouwer - ik heb geen idee. Qua werk niet heel bijzonder zo op het eerste gezicht, maar als ie goed kan bouwen lijkt me er verder niks mis mee. Als de restwaarde een ding voor je is, moet je sowieso niet naar minder bekende merken en bouwers kijken.
    +1 en nog tien tekens!
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top