Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 66
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Beter weet ik niet maar wel anders. Ook niet radicaal anders want het ontwerp lijkt wel ergens op.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    Thx, ja dat is em. dat van die kop op z’n Strats zag ik ook, maar wss heeft hij er nog geen gezeik mee omdat hij (nog) niet zo veel exposure heeft, en zo klein is dat hij ze nog niet is opgevallen. Ik begreep van Erik Smid dat hij toen hij begon, gewoon Fender koppen maakte, totdat hij aan de weg begon te timmeren en er een brief van de firma uit Corona California op de mat plofte met de strekking: listen very carefully, we will say this only once... Haar zal ooit hetzelfde zijn overkomen denk ik. Anyway, ik vroeg me af of er hier mensen (goede?) ervaringen met deze bouwer hebben.
    Inderdaad. Ik ben blij dat ik nog een Haar heb met de gewone Fender kop. Blijft toch het mooiste. Toch raar dat je heel de gitaar precies kan namaken zonder dat er een haan naar kraait, maar zodra je de kop na maakt er zo'n brief op de deurmat ploft. Wat is zo bijzonder aan de kop t.o.v. de rest van het design?

    Over Jonker weet ik niks. Zijn gitaren zien er zeker goed uit en het zullen zeker hele goede gitaren zijn. Wel jammer dat het weer alleen maar namaak Fender/Suhr/PRS is en akoestisch namaak Gibson. Niet bijster origineel dus allemaal. Misschien is dat wel het enige wat goed verkoopt. Alleen kun je voor die bedragen ook een tweedehands Suhr of Fender USA kopen en die zijn toch waardevaster. Ik zie toch liever eigen ontwerpen en originaliteit bij een bouwer. Als je echt iets speciaals hebt van heel hoogwaardige kwaliteit denk ik dat je uiteindelijk meer kans hebt om naam te maken als bouwer dan weer de zoveelste Fender cloon.
    Laatst gewijzigd door apekop; 26 april 2020 om 00:30
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    En natuurlijk een engelse site want we moeten niet denken dat meneer alleen aan boerjes in de buurt levert. Nee in-ter-natio-naal mensen, marketing. Daar pas dat stomme nederlands natuurlijk niet bij.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    En natuurlijk een engelse site want we moeten niet denken dat meneer alleen aan boerjes in de buurt levert. Nee in-ter-natio-naal mensen, marketing. Daar pas dat stomme nederlands natuurlijk niet bij.
    Dat vind ik dan weer een beetje spijkers op laag water zoeken. Smitty guitars die hier vaak wordt opgehemeld heeft ook een site in het Engels en daar zegt niemand iets van. Ik vind zeker dat iemand als Jonker ook een kans moet krijgen ook al is het totaal niet origineel. Dat zijn Panucci, Smitty of Haar en noem alle Fender imitators (niet oneerbiedig bedoeld) maar op ook niet.
    Laatst gewijzigd door apekop; 26 april 2020 om 00:52
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Dat vind ik dan weer een beetje spijkers op laag water zoeken. Smitty guitars die hier vaak wordt opgehemeld heeft ook een site in het Engels en daar zegt niemand iets van. Ik vind zeker dat je iemand als Jonker ook een kans moet krijgen ook al is het totaal niet origineel wat hij doet. Dat zijn Smitty of Haar en noem alle Fender imitators (niet oneerbiedig bedoeld) maar op ook niet.
    Ik wordt gewoon een beetje moe van die bedrijven die nederlandse werknemers en nederlanse klanten hebben of ze nou jonker of smitty heten. Als het nou een meertalige site was, prima. Helaas ben ik de laatste die dat vindt. Jammer.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik wordt gewoon een beetje moe van die bedrijven die nederlandse werknemers en nederlanse klanten hebben of ze nou jonker of smitty heten. Als het nou een meertalige site was, prima. Helaas ben ik de laatste die dat vindt. Jammer.
    Het is je goed recht hoor! Tweetalig is altijd beter.
    Wellicht wil hij ook in het buitenland gaan verkopen.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #17

    Standaard

    Ik heb niks tegen een Engelse tekst, maar wat is er nou eenvoudiger dan een vlaggetje ergens bovenin, waarmee je te kennen geeft of je NL/UK/of wat mij betreft Swahili wilt hebben.

    En dan liefst ook even een native speaker laten controleren op taalgebruik en spelling.
    Gisteren was ik nog op een site waar het NL zo beroerd was, dat ik mij afvroeg of dat niet te verhelpen was met een kratje bier of twee flessen wijn.
    Vroeger schreef ik nog wel eens een analyse van de site of een herschreven tekst. En dan denk je NL, gratis advies? Ik ben er maar mee gestopt vanwege de sympathieke reacties, zullen we maar zeggen.

    Kortom....
    Succes heer Jonker!
    Ik hoop dat je je gitaren laat onderscheiden door de klank, dan zal het ontwerp me minder kunnen schelen.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Heb net de site bekeken. Goede prijzen voor wrs vanaf scratch gemaakte gitaren.

    Wel een punt: omdat deze bouwer nog niet bekend is, zal bij aankoop wrs de prijs al met 50% droppen omdat ze 2e hands nog niet gewild zullen zijn. Dus als je er een koopt, wees dan behoorlijk zeker van je zaak.

    Het leuke is dat je al je eigen voorkeuren door kan geven en je zo een "unieke" gitaar hebt!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Even het topic kapen hoor.... Heijaards gitaren ooit iemand van gehoord?

    Eerlijk gezegd wel een beeeeetje lelijk:

    http://link.marktplaats.nl/m15413869...ontent=app_ios


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik wordt gewoon een beetje moe van die bedrijven die nederlandse werknemers en nederlanse klanten hebben of ze nou jonker of smitty heten. Als het nou een meertalige site was, prima. Helaas ben ik de laatste die dat vindt. Jammer.
    Ik zou die zinnen nog even nalezen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top