Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 66
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard iemand bekend met Jonker Guitars?

    En zo ja, wat zijn je ervaringen met de instrumenten van hem? Ik heb interesse in een Strat type gitaar, en zit te denken aan een gitaar van eigen bodem. Hij lijkt me een vrij nieuwe speler in de markt, of heb ik het mis? Z’n vindbaarheid op internet is niet helemaal top maar dat kan gewoon te maken hebben met gebrekkige marketing (of een bewuste keuze) en hoeft wat mij betreft helemaal niks te zeggen over de kwaliteit van zijn gitaren. Zijn de producten te vergelijken met Haar/Zwier/Smitty/DeGier? Bij voorbaat dank voor de feedback!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Deze toch?

    https://www.jonkerguitars.com/

    Verbaasd me trouwens dat hij geen juridisch gezeik met Suhr krijgt. Headstock lijkt er erg veel op.
    Ook lettertype van z’n bedrijfslogo is erg Fenderish.
    Wel mooie gitaren. Prijzen zijn vrij normaal voor een custom bouwer.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.205

    Standaard

    Ja en dit doet me ook ergens aan denken...



    Waarschijnlijk vliegt hij nog voldoende onder de radar of de merken denken rationeel na. Je koopt in deze prijsklasse niet per ongelijk een Jonker terwijl je eigenlijk een Suhr of PRS wilde.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Thx, ja dat is em. dat van die kop op z’n Strats zag ik ook, maar wss heeft hij er nog geen gezeik mee omdat hij (nog) niet zo veel exposure heeft, en zo klein is dat hij ze nog niet is opgevallen. Ik begreep van Erik Smid dat hij toen hij begon, gewoon Fender koppen maakte, totdat hij aan de weg begon te timmeren en er een brief van de firma uit Corona California op de mat plofte met de strekking: listen very carefully, we will say this only once... Haar zal ooit hetzelfde zijn overkomen denk ik. Anyway, ik vroeg me af of er hier mensen (goede?) ervaringen met deze bouwer hebben.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.205

    Standaard

    Ja en Kauffmann ook. Oke, dat is een winkel en die kreeg verder ook niks meer geleverd als hij de headstocks zou blijven gebruiken. Maar later heeft hij er Fender toch uitgegooid volgens mij. GuitarFactory gebruikt fender licenced necks en dan heb je dat gezever niet. Maar evengoed koop je een niet-Fender strat of tele met juiste headstock vorm onder en ander merk.

    Kwaliteit van Jonker ken ik helaas niet. Qua prijs zit hij een beetje op het niveau van Haar zo te zien. Kwestie van testen zou ik zeggen.
    Als je tweede hands waarde een dingetje vindt zit je bij Haar denk wel beter.

  6. #6

    Standaard

    Vraag me af of statmodellekes nou partocasters zijn of van af nul uit een paar planken zijn gemaakt
    Prijzen doen het eertse vermoeden

    Ook de prijzen van de akoestiekjes vin ik erg laag voor een niet fabrieksgitaar

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    Thx, ja dat is em. dat van die kop op z’n Strats zag ik ook, maar wss heeft hij er nog geen gezeik mee omdat hij (nog) niet zo veel exposure heeft, en zo klein is dat hij ze nog niet is opgevallen. Ik begreep van Erik Smid dat hij toen hij begon, gewoon Fender koppen maakte, totdat hij aan de weg begon te timmeren en er een brief van de firma uit Corona California op de mat plofte met de strekking: listen very carefully, we will say this only once... Haar zal ooit hetzelfde zijn overkomen denk ik. Anyway, ik vroeg me af of er hier mensen (goede?) ervaringen met deze bouwer hebben.
    Vergeet Suhr!
    Dolly !
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Als hij maar geen gezeik ermee krijgt met de Yanks.
    Die zijn hier niet zo dol op.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Weleens een zwarte akoestische gitaar van gezien op MP & bij Tfoa; geloof 1500 voor een 2e handsje.
    Zag er goed uit, maar de naam zei mij ook niet veel.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 25 april 2020 om 17:58

  10. #10

    Standaard

    Is er dan niemand beu van een klein studiotje/werkplaatsje waar ze de geijkte modellen maken en verwachten dat wij head over heals verliefd worden op een strat? Terwijl Da Fenderboys er ook maar geen genoeg van krijgen?
    Daar waar Fender staat mag je ook LP lezen.

    Kan helemaal eraan liggen dat ik de volmaakt unieke sound nog niet heb gehoord, maar ik wordt van de eerste aanblik niet hebberig.
    Sorry hr/Mw jonker.
    En sorry GN’ers als je vindt dat dit iets te negatief is. Dan doet Lucid uit Egmond het toch wel een vreselijk stuk beter. Je kunt dat iets vinden of niets, maar het is ra-di-kaal anders (de planken) en ik vind dat een heel leuke gedachte.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top