Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Geluid is prima. Ik heb weinig met deze muziek en zonder enige kennis van zaken vraag ik me af of het zo hoort om op deze manier te spelen? Ik bedoel nogal staccato? Is dat een keuze of jouw manier van spelen? Geen kritiek hoor maar ik vraag me dat af omdat ik er eerder voor zou kiezen om het vloeiender te spelen. Nogmaals, geen idee of het zo hoort...

    Staccato? Vind je het staccato? Echt?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.791

    Standaard

    Durf het bijna niet te vragen: zou je Round Midnight nog ’n keer willen spelen, maar dan met je nieuwe instellingen.


    ...en zou je dat arrangement met mij willen delen...?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Staccato? Vind je het staccato? Echt?
    Staccato is nogal overdreven omschreven (bij gebrek aan een betere benaming) maar ik kan niet zeggen dat ik het vloeiend gespeeld vind. Ik spreek dan ook bewust niet over de kwaliteit van je spel want wat je hier laat horen kan ik simpelweg niet. Dit heeft meer te maken hoe ik iets graag zou horen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Durf het bijna niet te vragen: zou je Round Midnight nog ’n keer willen spelen, maar dan met je nieuwe instellingen.


    ...en zou je dat arrangement met mij willen delen...?
    Hahaha, jij durft! Dat arrangement heb ik nog niet uitgeschreven..... Ga ik mee aan de slag. Ik twijfel nog of ik de melodie van RM in het begin niet een octaaf hoger moet spelen.. misschien eerste rondje laag, tweede rondje hoog of zo. Ik ga denk er over na ;-)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #15

    Standaard

    Analoog aan het lied ‘Even the bad days are good’, zelfs het kutgeluid is goed. Beter geluid is beter vanzelf, dat dan weer wel.
    En laat maar doorkomen de volgende slapeloze nacht.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Staccato is nogal overdreven omschreven (bij gebrek aan een betere benaming) maar ik kan niet zeggen dat ik het vloeiend gespeeld vind. Ik spreek dan ook bewust niet over de kwaliteit van je spel want wat je hier laat horen kan ik simpelweg niet. Dit heeft meer te maken hoe ik iets graag zou horen.
    Is prima gespeeld hoor. Hier eentje in octaven van Wes Montgomery:



    En eentje op een dikke vette L5:


  7. #17

    Standaard

    Die L5! Heerlijke toon, dik, warm, maar toch helder

    Mooie van Wes is dat hij, ondanks vrij donker geluid, dikke snaren, en geen bends of vibrato, eigenlijk toch altijd redelijk vocaal klinkt.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Die L5! Heerlijke toon, dik, warm, maar toch helder

    Mooie van Wes is dat hij, ondanks vrij donker geluid, dikke snaren, en geen bends of vibrato, eigenlijk toch altijd redelijk vocaal klinkt.
    Ja die L5 is het helemaal hè! Mag ook wel voor dat geld maar toch, ik snap dat lui zo'n gitaar willen, dan is het gelijk goed. Beha;love als je eigenlijk niet kunt spelen.

    Bij Wes vooral ook omdat hij met z'n duim speelde. Verhaal was dat z'n vrouw het volume van een plectrum niet fijn vond. Ze hadden 6 kinderen samen.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Haha, van die Chris Whiteman (op de L5) versie heb ik een paar licks gepikt ;-)

    Maar die prijzen! De L5 Wesmo kost €9.599 nieuw bij Thomann en de L5 CES NA zelfs €11.988. Nou heb ik best wat over voor een mooie toon maar 10 ruggen...... ik zou de gitaar niet eens mee naar een optreden durven nemen......
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Haha, van die Chris Whiteman (op de L5) versie heb ik een paar licks gepikt ;-)

    Maar die prijzen! De L5 Wesmo kost €9.599 nieuw bij Thomann en de L5 CES NA zelfs €11.988. Nou heb ik best wat over voor een mooie toon maar 10 ruggen...... ik zou de gitaar niet eens mee naar een optreden durven nemen......
    Joh...!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top