Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Polka Dots And Moonbeams

    Getver, wat is het toch moeilijk om foutloos te spelen als dat rode lampje aan staat.... take 5 of zo en toch nog wat foutjes, maar soi.

    Een ballad voor het slapen gaan: Polka Dots And Moonbeams.

    https://youtu.be/Tc5rFLk_Pjo


    Laatst gewijzigd door Little Jay; 21 april 2020 om 08:33
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.786

    Standaard

    Ja hoor, erg mooi weer! Foutje maakt het charmant...
    Maak jij de arrangementen zelf?
    Wat me nog opviel: het droge plok-geluid van de Gibby bij Round Midnight hoor ik hier niet terug, en - zo te zien aan de stoffige kop (van de gitaarhals natuurlijk) - heb je geen snaren verwisseld. Andere instellingen?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ja dit arrangement heb ik zelf gemaakt:



    Inderdaad heb ik een andere sound geprobeerd. Snaren zijn nog steeds een jaar oud ;-) maar instelling op de versterker is anders: mids eruit, bass terug, iets meer treble. En iets meer galm. Oh en ik heb deze keer een Sennheiser e609 (?) gebruikt ipv een SM58.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #4

    Standaard

    Wat Fobo zegt! Sound is hier gewoon prima. Ik vind deze een stuk beter dan die Round Midnight opname, ook qua spel en arrangement.

    Klein dingetje, bij 1'17'' leg je een barree met de wijsvinger, daarna strek je met de pink, en moet je ook nog doorsliden. Daar zit door de strekking een kleine hapering. Heb je al eens geprobeerd het om te draaien? Pink neerzetten, aanslaan, sliden, en met,of precies voor de slide die barree met de wijsvinger pas neerzetten? Vermoed dat je daarmee de angel uit dat stukje haalt. Dan zou je die basnoot net na de melodienoot krijgen, maar dat werkt daar misschien zelfs wel beter.

  5. #5

    Standaard

    Applaus!
    Ik ben het met Fobo en Harald eens:
    Foutje maakt het charmant, en: sound is prima en ook ik vind deze fijner dan de Round Midnight opname.

    Ik zou willen dat ik het zo voor elkaar kreeg.

  6. #6

    Standaard

    Vlak voor dat punt zit in je tab een foutje, noot op de hoge E snaar die je op de B snaar speelt (ook veel logischer). Afgaande op de tab zou je die slide gewoon met de pink vanuit die dim greep die ervoor zit moeten maken, en dan de barree neerzetten. Dan is het een makkelijke stretch daar.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Vlak voor dat punt zit in je tab een foutje, noot op de hoge E snaar die je op de B snaar speelt (ook veel logischer). Afgaande op de tab zou je die slide gewoon met de pink vanuit die dim greep die ervoor zit moeten maken, en dan de barree neerzetten. Dan is het een makkelijke stretch daar.
    Leuk dat je er zo diep induikt! Is dat maat 14 in de tab?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #8

    Standaard

    Ja, maat 13 en 14. In maat 13 heb je een noot in de tab op de verkeerde snaar staan. Kan een copy en paste dingetje zijn geweest. Daarna krijg je die strekking. Daar kijk je ook wat moeilijk, en het hapert, viel me de eerste keer kijken al op, blijkbaar heeft mijn interne gitaarleraar met dat quarantaine gedoe te weinig te doen... Gelijk terug gezocht om te kijken wat er aan de hand was. Hoeft niet, kleine aanpassing en het speelt makkelijk weg. Kan ook een kleine memoryglitch bij het spelen geweest zijn.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    ah ja die losse A in maat 13 hoort op de B-snaar idd.

    Het was ook even een memory-glitch daar.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.027

    Standaard

    Geluid is prima. Ik heb weinig met deze muziek en zonder enige kennis van zaken vraag ik me af of het zo hoort om op deze manier te spelen? Ik bedoel nogal staccato? Is dat een keuze of jouw manier van spelen? Geen kritiek hoor maar ik vraag me dat af omdat ik er eerder voor zou kiezen om het vloeiender te spelen. Nogmaals, geen idee of het zo hoort...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top