Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    ......... vooral ook omdat hij met z'n duim speelde. Verhaal was dat z'n vrouw het volume van een plectrum niet fijn vond. Ze hadden 6 kinderen samen.
    Ook al zonder plectrum. Zijn vrouw had gelijk. Achter iedere goeie vent staat een snuggere vrouw.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Polka Dots And Moonbeams

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Staccato is nogal overdreven omschreven (bij gebrek aan een betere benaming) maar ik kan niet zeggen dat ik het vloeiend gespeeld vind. Ik spreek dan ook bewust niet over de kwaliteit van je spel want wat je hier laat horen kan ik simpelweg niet. Dit heeft meer te maken hoe ik iets graag zou horen.
    Het is denk ik beetje inherent aan het concept van (jazz) Chord Melody (wat ik hier doe of in ieder geval poog te doen): je probeert zoveel mogelijk onder iedere melodienoot iets harmonisch (akkoord of interval) neer te leggen en in de pauzes van de melodie versieringen neer te leggen. Dat levert veel overgangen en verschillende grepen en wisselingen op en ik denk dat ik wel snap dat je dat bedoelt met staccato. Fragmentarisch? Haperig? Dat kan wel opgevangen worden door akkoorden niet als blockchords maar als arpeggios (gebroken) te spelen maar gek genoeg gaat het dan stylistisch al heel snel richting klassiek of folk/country. Dus het hoort misschien ook een beetje bij het jazz-idioom?

    Uiteraard kan het ook zijn dat ik gewoon een prutser ben hoor.... :-D :-D
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Het is denk ik beetje inherent aan het concept van (jazz) Chord Melody (wat ik hier doe of in ieder geval poog te doen): je probeert zoveel mogelijk onder iedere melodienoot iets harmonisch (akkoord of interval) neer te leggen en in de pauzes van de melodie versieringen neer te leggen. Dat levert veel overgangen en verschillende grepen en wisselingen op en ik denk dat ik wel snap dat je dat bedoelt met staccato. Fragmentarisch? Haperig? Dat kan wel opgevangen worden door akkoorden niet als blockchords maar als arpeggios (gebroken) te spelen maar gek genoeg gaat het dan stylistisch al heel snel richting klassiek of folk/country. Dus het hoort misschien ook een beetje bij het jazz-idioom?

    Uiteraard kan het ook zijn dat ik gewoon een prutser ben hoor.... :-D :-D
    Nee, je bent verre van een prutser. Ik kan heus wel kwaliteit herkennen maar gezien de filmpjes die Erik postte van die andere gitaristen, ligt het aan mijn (gebrek aan) smaak. Blijkbaar hoort deze manier van spelen bij deze stroming. Bedankt voor je reactie btw.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Nee, je bent verre van een prutser. Ik kan heus wel kwaliteit herkennen maar gezien de filmpjes die Erik postte van die andere gitaristen, ligt het aan mijn (gebrek aan) smaak. Blijkbaar hoort deze manier van spelen bij deze stroming. Bedankt voor je reactie btw.
    Helemaal ok man! Je vindt ‘t mooi of niet, is een smaak ding. En gelukkig ben je daar helemaal vrij in!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Mooi en erg knap gedaan! Chapeau!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70 Bekijk bericht
    Mooi en erg knap gedaan! Chapeau!
    Thanks man!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top