Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Als het klein moet, heb je al eens gekeken naar de Hotone Ampero? Niet veel groter dan een A4-tje over de lengte dubbel gevouwen. Wel met exp. pedaal, dat dan weer wel.

    Firehawk voorganger van de Helix? Is maar net hoe je het bekijkt, qua UI misschien wel maar qua processor is het toch echt een POD 2.0 en geen HD.

  2. #12

    Standaard

    Als ik het goed begrijp ben je wel redelijk tevreden over de kwaliteit van Line6 Firehawk sounds zelf maar heb je wat praktische problemen m.b.t. live gebruik. Verder zou je liever ook nog wat kleinere setup willen hebben om het nog praktischer te maken.

    Ik heb zelf in het verleden redelijk veel geëxperimenteerd met een Torpedo CAB i.c.m. een Reussenzehn Blackface preamp en wat effectpedalen. Voor clean en crunch was dat geweldig. Wilde ik een Marshall sound dan werd het al snel veel bijstellen en zoeken naar een goed bijpassend drivepedaal. Mijn ervaring is dat je best veel blijft zoeken als je diverse sounds wilt kunnen maken. Erg leuk maar niet altijd even handig.

    De nuances van een preamp/power amp/cabinet/mic combinatie zijn ook wel interessant om te begrijpen. Luister maar eens naar: https://www.youtube.com/watch?time_c...ature=emb_logo

    Daarnaast wordt je setje niet praktischer als je 3-4 losse pedalen iedere keer aan elkaar moet sluiten. Daarvoor is het pedalboard uitgevonden ;-)

    Dus... als ik voor compact zou moeten gaan i.c.m. praktisch en veelzijdigheid qua sounds dan zou ik voor een all-in-one oplossing kiezen. Of dat nou een fly-rij of een Line6 Helix Stomp, Zoom G3n of zelfs de high-end Fractal Audio FM3. Alternatief is om de Firehawk gewoon te houden...
    Laatst gewijzigd door tnijland; 22 april 2020 om 11:11

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    Ik speel ook via een bosch ME80 pedaal en via mijn rack rechtstreeks op de PA..vroeger ook in air monitor..maar omdat onze zangeres het niet kon vinden met de oortjes, splitten we nu alle signalen en hebben we in mijn rack een mengpaneel in rackvorm gebouwd. Met dit mengpaneel regelen we de monitoren..deze instellingen blijven altijd dezelfde..alleen wa volume bijregelen op podium..Drum hebben we nie..alleen soms ritmebox. De rest bas via Di naar mengpaneel en viool en piano. Twee zang micro's.
    Ik speel ofwel akoustisch ofwel elektrische gitaar..alles over de ME80..Ieder gitaar heeft zijn eigen banks op de ME80.
    Dit lukt aardig. Wij spelen wel meestal in Cafees of kleine ruimtes omdat onze muziek er toe leent.
    Nieuwsgierig: laat je de acoustic (steelstring?) ook door de ME-80 gaan en zo ja, met welke settings?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Nieuwsgierig: laat je de acoustic (steelstring?) ook door de ME-80 gaan en zo ja, met welke settings?



    https://soundcloud.com/user-836184318/one-i-love
    Laatst gewijzigd door RoryVDW; 22 april 2020 om 12:37

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Oei, dank u!
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    deze lijkt me mooi, Tech 21 Fly Rig Richie Kotzen
    Ondanks dat het niet is wat ik zoek komt dit inderdaad qua principe zeer dicht in de buurt! De demo video's die online te vinden zijn die zijn kwalitatief echt waardeloos. Maar het laat zien wat dit apparaat kan, en dat is toch het meest essentiële. Goede tip, maar helaas niet helemaal mijn ding.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Als het klein moet, heb je al eens gekeken naar de Hotone Ampero? Niet veel groter dan een A4-tje over de lengte dubbel gevouwen. Wel met exp. pedaal, dat dan weer wel.
    Nee nog niet naar gekeken. Ook nog nooit van gehoord. Ik ga hem checken!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Als ik het goed begrijp ben je wel redelijk tevreden over de kwaliteit van Line6 Firehawk sounds zelf maar heb je wat praktische problemen m.b.t. live gebruik. Verder zou je liever ook nog wat kleinere setup willen hebben om het nog praktischer te maken.
    Ja daar zeg je het eigenlijk best goed. De sound en kwaliteit van de Firehawk is absoluut naar tevredenheid. Het is alleen de latency (dank Mitch, voor de term, ik was hem in de openingspost even kwijt) waar ik over struikel. En eigenlijk is dat niet eens persé de kern van het probleem. Mijn sound is behoorlijk basic. Het is dus geen noodzaak om veel te schakelen tussen allerlei verschillende presets. Mocht die latency overigens niet bestaan zou ik er wel meer gebruik van maken, maar dat terzijde. Ik gebruik veelal één basis sound en gebruik de effecten die aan de bovenliggende knoppenrij gekoppeld zijn. Ik wil alleen die rijen met knoppen in principe omdraaien. Effecten die ik veel aan en uit zet wil ik gewoon vooraan hebben staan. Nu moet ik er 'overheen trappen' waardoor ik regelmatig verkeerde knoppen raak of soms effecten niet goed inschakel. En als ik dan een verkeerde preset raak met een totaal andere sound dan is dat een behoorlijke blunder. Ik ga dat probleem nu deels proberen te tackelen door in één bank allemaal dezelfde basis sounds in te stellen. Stel ik raak dan een verkeerde preset dan is dat geen cruciale misser meer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    De nuances van een preamp/power amp/cabinet/mic combinatie zijn ook wel interessant om te begrijpen. Luister maar eens naar: https://www.youtube.com/watch?time_c...ature=emb_logo
    Die G-Series klinken ook behoorlijk goed!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Daarnaast wordt je setje niet praktischer als je 3-4 losse pedalen iedere keer aan elkaar moet sluiten. Daarvoor is het pedalboard uitgevonden ;-)
    Ik heb ook zeker niks tegen een pedalboard. Maar vanuit functioneel oogpunt het liefst alles in één unit. Mogelijk een losse tuner erbij omdat die vaak sneller te activeren zijn dan ingebouwde tuners en kunnen fungeren als killswitch. Maar ik sluit een klein boardje met een Mooer preamp, een Red Truck en een Radar (mogelijk met een losse tuner) ook zeker niet uit.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Dus... als ik voor compact zou moeten gaan i.c.m. praktisch en veelzijdigheid qua sounds dan zou ik voor een all-in-one oplossing kiezen. Of dat nou een fly-rij of een Line6 Helix Stomp, Zoom G3n of zelfs de high-end Fractal Audio FM3. Alternatief is om de Firehawk gewoon te houden...
    De Firehawk blijft voorlopig sowieso. Anders heb ik niets meer. Hij gaat pas weg als ik een complete vervanging heb die ook naar tevredenheid werkt.


    Waarom de Red Truck mij zo trekt? Ik denk omdat die qua effecten precies de opties heeft die ik nodig heb en eigenlijk niets meer dan dat. Drive, boost, delay, reverb, chorus, tap functie. En geen expression pedal. Als ik daar een Radar aan kon slingeren dan had ik het waarschijnlijk gevonden. Maar daar heb ik dus nog een preamp voor nodig.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Ik heb zelf de Mooer Radar, en met dit soort dingen heb ik altijd dat als je niet weet wat het is, dan heb je er GAS voor, en als je het wel hebt gekocht, dan zakt je interesse snel weg.
    Helemaal vergeten om hier op te reageren.

    Ongelooflijk hoeveel opties er in zo'n kleine Radar zitten. En inderdaad, je kan je eigen mic positie instellen, maar bijvoorbeeld ook welke soort eindbuizen hij moet simuleren. En stel je neemt even de tijd om alles naar wens in te stellen, dan kan je het blijvend zo laten staan. Because if it sounds killer, it sounds killer. Of heb je nog meer opmerkingen betreffende de Radar? Op basis van YouTube video's (bij gebrek aan beter) vind ik hem érg overtuigend overkomen.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Nou, wat ik ervan denk, speaker simulatie en IR's, dat is een rabit hole, als je daar in duikt raak je veel tijd kwijt aan kleine details.

    De Radar heeft met de interne speakers de keuze om mic positie te kiezen, maar het is een simulatie, een verschil in EQ. De power amp is geen dynamische simulatie, maar een extra EQ profiel. Het gaat in 4 stappen van EL34 (wat meer open, helder) naar wat warmer, 6V6 geloof ik. Het is een EQ laag over een EQ laag (van de IR zelf). En dan kan je ook nog de EQ instellen op de Radar, dat is dan 3 x een EQ toepassen.

    En dan kan je ook nog power amp gain, presence e.d instellen. Teveel parameters voor mij, ik ben geen geluidsman.

    Wat ik doe is power amp simulatie uitzetten, en een externe IR laden, en de EQ op het eind uit zetten. Dan zijn er minder parameters om aan te draaien.

    De Radar klinkt zeker wel goed, als het geluid van een speaker door een microfoon, het zal nooit helemaal klinken als een cabinet in een ruimte. Voor live naar een PA werkt de Radar prima denk ik.

    Ik zou zelf geen 2 losse apparaten willen hebben, die Fly Rig lijkt me nu juist zo mooi, 1 kastje voor je sound, zo naar de PA.

    Ik ben zelf wel afgeknapt op IR's, ik vind het niet meer zo interessant. Ik heb deze gekocht, en die zitten in de Radar, en daar laat ik het bij

    https://www.ownhammer.com/store/inde...roducts_id=449

    Wat me nu wel weer interessant lijkt is een echte real time dynamische simulatie van een speakercabinet, in plaats van een IR profile. Dat je de cabinet hoort ipv de speaker door de microfoon.

    Wat ook zo is met IR's, als je met een cleane tone speelt, dan hoor je weinig verschil tussen verschillende speakers en IR's, pas als je gaat scheuren met veel vervorming hoor je het karakter van de IR. Ik speel vooral clean met een beetje crunch., ik hoor de verschillen niet van een mic langs de rand, bij de cone, off-axis, mix van microfoons, mic voor, achter, room, open cabinet, closed, 10 inch, 12 inch, 1x, 2x 4x.. ga zo maar door. Echt een rabit hole....
    Laatst gewijzigd door raabje; 24 april 2020 om 22:49

  9. #19

    Standaard

    Wat ik zelf uit ervaring zou kunnen aanbevelen is om toch eens te kijken naar een Koch Pedaltone II. Dat is een volledig analoge buizen preamp met een zeer goede clean sound (denk aan Fender), een fijn overdrive kanaal, overdrive boost en een rhythm/solo schakelaar. En een 0.5W eindtrap waarmee je een extra power amp dimensie aan je sound kunt geven. Erg praktisch qua live gebruik en qua sound beter dan de Amplifi.

    Link: http://www.koch-amps.com/guitar-peda...daltone-2.html

    Met de ingebouwde cabinet simulator die ook behoorlijk goed klinkt kun je direct in de PA. Als extra heeft hij een effect loop waarmee je in combinatie met de Mooer Red Truck wel eens een heel mooi systeem kunt bouwen dat volgens mij eenvoudig is voor live gebruik en ook je sound nog behoorlijk zou kunnen verbeteren. Scheelt je een hoop modeling frustratie ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 25 april 2020 om 11:07

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Het heeft me de laatste dagen flink bezig gehouden. Ik heb er goed over nagedacht en de voors en tegens afgewogen.

    Enkele dagen nadat de Fly Rig Richie Kotzen geopperd werd kwam ik er achter dat er ook een 'gewone' Fly Rig 5 bestaat. Sterker nog, er is al een tweede en verbeterde versie, de v2. Aangezien de RK5 al erg dicht in de buurt kwam van wat ik bedoelde leek me na veel wikken en wegen de Fly Rig 5 toch de beste keuze. En al helemaal toen hij voor een schappelijke prijs op Marktplaats voorbij kwam. Als het goed is komt hij morgen binnen.

    By the way: die Hotone Ampero klinkt ook wel echt super goed! Helaas zit er verder qua principe dan verder weinig verschil met de Firehawk. Maar het formaat is wel kleiner.

    Elk device heeft positieve en minder goede punten. Het liefste zou ik een soort mix willen maken van de Fly Rig, de Red Truck en de Radar. Maar ja, dan moet ik eerst een bedrijf opstarten, een ontwikkelings- en productie team samenstellen en inhuren, in China een fabriek bouwen, etc. En dat kost nogal wat meer centen dan tweedehands een Fly Rig 5 te proberen. De eerste versie overigens, want de tweede versie werd tweedehands niet aangeboden.

    Ik gooi geen oude schoenen weg voor ik nieuwe heb. En de Firehawk gaat pas de deur uit zodra ik echt 100% tevreden ben over de Fly Rig en me ook voor langere tijd kan blijven overtuigen.

    Laatste opmerking trouwens:

    Enkele dagen geleden heb ik alsnog een update van de Firehawk kunnen uitvoeren. Het bleek een update uit 2017 te zijn die nog niet geïnstalleerd was. Ik gebruik de Firehawk regelmatig met de app, maar deze update heb ik nog niet eerder zien opduiken. Het verbeterde de latency ECHT AANZIENLIJK. Het is nog niet helemaal weg, maar het 'gat' bij het schakelen naar een andere pre-set is echt gigantisch verkleind. Toch de moeite waard geweest dus! Ondanks dit toch de stap gemaakt en een Fly Rig aangeschaft, vooral vanwege praktisch oogpunt. Mocht de sound me niet kunnen bekoren dan gaat hij gewoon weer weg en ga ik door met de Firehawk.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top