Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    ... Gitaar heeft wat meer "bite" nu en de basdrum wat minder diepe bassen...
    Juist! Die 2 factoren frissen het geheel mooi op

  2. #22

    Standaard

    Vanaf de eerste maten denk ik al meteen, beter! Solo ook kick-ass nu. Top!

  3. #23

    Standaard

    Ja, eens. Het is wel opgeknapt.
    Zeker waar.

    Het gaat om de vraag:
    - voel je je vooral gitarist? Dan is het de moeite wel waard geweest
    - voel je je vooral componist, dan heb je al die tijd geen nieuw lied kunnen maken

    Ik persoonlijk vind het geluid van de bas nu erg generiek. Zo houdt je publiek altijd wat te zeiken.
    In gedachten zie ik die twee mannetjes voor me van het eind van de Muppetshow.....
    Een heel geslaagde operatie dit.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ja, eens. Het is wel opgeknapt.
    Zeker waar.

    Het gaat om de vraag:
    - voel je je vooral gitarist? Dan is het de moeite wel waard geweest
    - voel je je vooral componist, dan heb je al die tijd geen nieuw lied kunnen maken

    Ik persoonlijk vind het geluid van de bas nu erg generiek. Zo houdt je publiek altijd wat te zeiken.
    In gedachten zie ik die twee mannetjes voor me van het eind van de Muppetshow.....
    Een heel geslaagde operatie dit.
    Vriendelijke groet, Gus
    https://youtu.be/NpYEJx7PkWE

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Ik heb de bastrack vervangen voor een eerder ingespeelde track (de eerste versie waar je op reageerde was bas met iets overdrive).
    Klein nadeel is dat de nieuwe track iets teveel volumepieken heeft die ik er niet uit krijg maar wel wat duidelijker is ( denk ik).
    Gitaar heeft wat meer "bite" nu en de basdrum wat minder diepe bassen. Oh ja, de solo is ook vervangen voor een andere poging.
    Het zou leuk zijn als je deze versie ook even luistert.
    https://soundcloud.com/mrestpas/home...ng-mooer-ge300
    JA! stukken beter! eventueel nog kijken pet wat compressie erbij? weet niet of het wat toevoegd.
    en idd even kijken wat erik zegt, dat frequenties elkaar niet in de weg zitten.

    Voor volumepieken kan je een (adaptive) limiter gebruiken en dat kan trouwens met een compressor ook evt.

    (Ik ben zeker geen expert en zit zelf ook met wat issues mbt een covertje. zal even een eigen topic maken)
    Laatst gewijzigd door rozh; 23 april 2020 om 11:50
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Lekker man! Heerlijke sound en het spel doen me soms wat aan Kiss in hun jaren 80 periode denken.
    En toen was het opeens abrupt afgelopen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70 Bekijk bericht
    Lekker man! Heerlijke sound en het spel doen me soms wat aan Kiss in hun jaren 80 periode denken.
    En toen was het opeens abrupt afgelopen.
    Dat abrupte einde is omdat het nog lang niet "bandwaardig" is. Er zal nog heel wat veranderen en/of bijkomen voordat dit een volwaardig lied is. Zie het als een zooitje ideeën die als band uitgewerkt gaan worden.
    Ondertussen ben ik weer wat verder gekomen:
    https://soundcloud.com/mrestpas/home-made-extended

    Luister maar ff vanaf 2.40...dan pak je nog even het initiële idee mee. Daarna komt er een variatie.
    Laatst gewijzigd door pasqual; 11 mei 2020 om 19:38

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Ja gaaf zo, met die (soort) intermezzo ertussen, maar ook al is het terugkerend riffje superlekker en leent het zich inderdaad om 'eindeloos' terug te laten komen; ik denk dat ik er voor zou kiezen om ergens het nummer te transponeren om de variatie ook nog wat te versterken. Maar misschien vind jij dat wel helemaal niet passen bij je nummer.
    Hoe dan ook: het luistert lekker weg!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top