Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 46

Discussie: Geluidsdicht hok

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard Geluidsdicht hok

    Ben me aan het orienteren op de bouw van een goed geisoleerd lawaaihok in m'n slaapkamer.
    Zat te denken aan twee bij drie meter binnenruimte.
    Belangrijkste eis is dat ie echt goed stil is van buiten, zeg maar in de mate dat een 50W versterker plus vier luidsprekers geen probleem is voor de buren. Daartoe moeten naast de wanden, de vloer en het plafond geisoleerd worden.
    Iemand informatie over kosten, juiste isolatie en andere materialen? En praktische tips&tricks, zeer welkom.
    Bedankt alvast.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Aiaiaiaia. Ik zit ook wel eens over zo'n oplossing te denken. Ik heb er weinig verstand van hoe je het moet aanpakken. Ik heb een 1 watt Palmer Eins met een 6 inch speaker in een oud PTT omroep kastje. Verder hoop ik dat de muur de rest tegen houdt voor m'n buur. En ik huur dus een oefenruimte om alles vanaf 5 watt te kunnen doen. Misschien kan ik beter de rest van mijn woning naar die oefenruimte verplaatsen ipv de oefenruimte naar mijn woning. Anyway. Ik weet wel dat hoe goed je ook isoleert je altijd lekkage houdt. Momenteel heb ik de Stones aan staan. Niet te hard, maar wel een stereo met grote boxen en dus bas. Is al de derde Stones die ik vandaag draai. Tsja. Je hebt natuurlijk geen ene reet aan deze post van mij, maar goed. Een keer geweest bij een gast in Antwerpen die speciaal een woning had gekocht met vrijstaande garage want wilde in de stad wonen en muziekstudio bouwen. Hele zomer was ie bezig geweest met betonnen vloer storten en beton in de deur om de boel te isoleren. Dus betonmolen gehuurd en al. Awel. Deur zakte door het gewicht meer dan ie vooraf had gedacht. Dus sloot niet meer helemaal. Isoleerde dus niet 100%. Met andere woorden: weet je zeker dat je hieraan wil beginnen? 50 watt en 4x12, thuis?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Moet lukken
    Geen 4x12 maar twee 2x12's, eerst volgend vermogend uitprobeersel wordt een AC30, van de zomer verwacht ik. Om te oefenen gebruik ik dan twee 4W topjes plus de luidspreker kasten, is idd ook al een hopeloos kabaal, maar niet zoveel druk.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Ben zover: losse kooi van stalen profielen, zijn er van een lichte soort, goedkoper en makkelijker werken dan een houten raamwerk, glaswol, en gipsplaat. Isolatie hoeft maar 4cm te zijn, das mooi ivm de hoogte, 2,60m.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    En hoe ziet zo'n kooi er dan uit?

  6. #6

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Jee, way too expensive. Heb een aanpassing van het plan, dubbele muur in de kamer, met een raam voor het raam maar zonder glas (te duur), maar met een uitneembaar/zwenkbaar stuk 'muur'.

    edit: glas zou dubbel moeten zijn met uit de losse pols een 8mm ruit plus een 6mm ruit.
    Laatst gewijzigd door tmms; 19 april 2020 om 21:55

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb weinig vertrouwen in claims als "60% noise reduction."

    Maar volgens mij wil tmms het zelf gaan bouwen. Voor zoiets is de akoestische ontkoppeling het belangrijkst. Dus de vloer moet bijv. zwevend zijn, leg 'm maar op platen schuim, dezelfde als er voor normale vloerisolatie gebruikt worden. Luchtverversing is ook een uitdaging.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Jee, way too expensive. Heb een aanpassing van het plan, dubbele muur in de kamer, met een raam voor het raam maar zonder glas (te duur), maar met een uitneembaar/zwenkbaar stuk 'muur'.

    edit: glas zou dubbel moeten zijn met uit de losse pols een 8mm ruit plus een 6mm ruit.

    Hoe will jij de wanden dan gaan bouwen?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Gipsplaat-steenwol-gipsplaat, stalen T-profielen, misschien zijn er H-profielen.
    De bodem wordt idd de grootste uitdaging.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top