Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 37
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hega Bekijk bericht
    Heeft dit programma ook soortgelijke functies als de Trio+ en/of Sdrum?
    Ben hier wel benieuwd naar.
    is puur een "slimme" drummer. (contaminatie )

    "band in a box' is eigenlijk als je begeleidingen wilt het beste programma
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Da's geen contaminatie.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    is puur een "slimme" drummer. (contaminatie )

    "band in a box' is eigenlijk als je begeleidingen wilt het beste programma
    Ben naar Groove Agent wel benieuwd.
    Band in a box heb ik in het verleden wel gehad, maar hier kon ik helaas niet mee uit de voeten.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik vraag me af, hoe leuk vind je het om achter een computer te zitten en met een DAW muziek in elkaar te prutsen?

    Ik heb voor mezelf besloten geen tijd in werken met een DAW te stoppen die ik ook in gitaarspelen (oefenen) kan stoppen. Een gemiddelde Youtube backing track is beter dan wat ik zelf kan bedenken.

    Ik denk ook dat je muziek gewoon op papier schrijft, en als het af is neem je het een keer op, ipv construeren in de computer.

    En AI is in opkomst, de computer schrijft zelf al nummers die goed zijn

    https://www.vprobroadcast.com/titles...ngcontest.html

    Kan je naar mijn idee beter je tijd stoppen in een instrument echt goed beheersen dan zelf vanilla spul te maken.

    Mijn advies is koop de Trio+ en ga lekker musiceren en improviseren, en als je er een tijdje mee gewerkt hebt, probeer dan die Trio+ te integreren in je DAW workflow. En als het toch niks is verkopen en iets anders zoeken.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    hoi raabje,

    Vind het best leuk om op de computer te prutsen etc.
    Ben ook erg tevreden over de DAW (Ableton) die ik gebruik.
    Wel zou het inderdaad een goed idee kunnen zijn om de Trio+ te gaan integreren in de DAW.
    Dat kan elkaar ook mooi aanvullen.

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Ik vraag me af, hoe leuk vind je het om achter een computer te zitten en met een DAW muziek in elkaar te prutsen?
    Geweldig leuk. Zeker als je eigen materiaal hebt opgenomen op ouderwetse en/of niewerwetse manier, en daar dan iets nog mooiers van te maken en andere ideeen(wáár zit die trema) mee te proberen en te laten klinken zoals je het leuk vind.
    Enzo.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    ik moet zeggen dat ik zelf al veel met DAW's heb gedaan, ik meen met Cubase versie 3, Logic versie 3, Reason versie 1, en vandaar verder. (lang leve de nieuwsgroepen op Usenet). En ook nog 2 hardware sequencers (Kawai en Roland) gehad.

    Ik heb nu nog Logic 10 op de Macbook, en Studio One en Ableton op PC, Korg Gadget en Garageband op Ipad.

    Wat voor mj niet werkt is in een DAW met niks beginnen, en dan drum, bas, keys, pads, synths e.d. stapelen. Dan loop ik muzikaal vast, dan wordt het saai. Ik ben geen goede drummer, bassist, keyboard speler. Ook geen goede gitarist trouwens :-)

    Dan richt ik me liever op gitaar en bedenk vanuit dat instrument interessante dingen, om (ooit) op te nemen, als het idee gerijpt is.

    Ik snap dat het leuk is een DAW, ik denk dat je wel muzikaal aangelegd moet zijn om boven de gemiddelde sound cloud tracks uit te stijgen. Dat hoeft natuurlijk niet, lekker bezig zijn is ook al mooi, maar voor mij is dat niet bevredigend.

    Ik was daar naar op zoek bij de TS, ik denk dat als je een hele duidelijke visie hebt op je DAW workflow en je output, dan heb je geen sdrum of Trio nodig. Kan ik me in vergissen natuurlijk. Ik zie de Trio+ als een schetsboek, en wat je hiermee bedenkt, daarmee ga je verder in de computer.
    Laatst gewijzigd door raabje; 1 mei 2020 om 13:52

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik zelf vind werken met een DAW (ik gebruik Ableton Live Suite 10 en Reason Suite 11) geen straf - sterker nog, ik vul mijn muziek tijd minimaal met 75% DAW. Ieder heeft natuurlijk een andere beleving, en dat respecteer ik ook, maar qua flexibilteit wint een DAW het van een kastje zoals de Trio+. Hoeft niet voor iedereen zo te werken, voor mij in ieder geval wel.

    Ook kan je in een DAW met uitstekende drum samples werken, krijg je zelf zo niet opgenomen thuis over het algemeen. Vaak zijn de royalty vrije wel betaalde samples, maar daarmee mag je doen wat je wilt. Ik heb zo een setje reggae samples, die feel heb ik gewoon niet, en het kostte 10 dollar op E-Bay.

    Ik ben ook geen uitstekende van alles en nog wat muzikant - doe het voor de lol allemaal. Ik treed ook niet meer op, deed dat als bassist vroegah.

    Hega, als je al Ableton hebt, ben je eigenlijk toch al klaar? Wat extra samples hier en daar en je bent het ventje!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Bedankt nogmaals voor jullie interessante en leerzame reacties.
    Momenteel weet ik even niet meer, of ik zou moeten gaan kiezen tussen de Trio+ of Sdrum (eigenlijk een soort van luxe probleem).
    Eerstgenoemde begint wel steeds meer mijn voorkeur te krijgen (ook als ik de reviews online zoal lees).
    Tevens heb ik ook nog heel iets anders op het oog (VP03), dus ik moet ook even mijn afwegingen hierin gaan maken.
    Ik geef het even rustig de tijd en ik hoef gelukkig verder geen overhaaste belissingen hiermee te nemen.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Da's geen contaminatie.
    Grappig; niemand vraagt wat het dan wél is.
    Dat iedereen het weet lijkt me te hoog ingeschat; ergo, gewoon desinteresse Erik...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top