Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Het is maar waar je je tijd in wilt stoppen. De Trio+ of Sdrum lijkt me het meest praktisch om mee te jammen.

    Gitaar synthesizer, dat is compleet wat anders dan een drumcomputer. Ik heb wat gratis gitaar VST synths geprobeerd, en ik kon er zelf niet zo veel mee, cheesy synth geluiden maken.

    Reason 11 is een mooi programma, leuk als je tracks wilt maken. Ik heb wel veel met dit soort programma's gewerkt toen ik nog veel synthesizers e.d. had. Wat ik lastig vind is dat je alles zelf moet doen: geluiden en instrumenten en effecten uitzoeken, drums programmeren, muzikaal idee uitwerken met kop en staart, mixen, masteren. Dan ben ik al lang afgehaakt, ik speel in die tijd liever op mijn gitaar. Ik vraag me ook af wat je daarna met zo een track waar 40-50 uur in zit gaat doen, paar keer terug luisteren en dat was het dan?

    Wat me praktischer lijkt is met een Trio+ en een simpele opname recorder ideetjes opnemen, en dit uitwerken met wat anderen in (b.v.) een oefenruimte (na corona).
    Laatst gewijzigd door raabje; 27 april 2020 om 21:58

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zou voor een DAW gaan en daar de rest bij zoeken die je nodig hebt. Eén systeem dat je maar één keer hoeft te leren en vaak redelijk lijkt op andere DAW's. Met apparaatjes is dat allemaal wat kinder universeel.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    hoi Raabje en Erik de Perik,

    Bedankt voor jullie reacties.
    Vind deze erg interessant om te lezen.
    Ben er nog niet helemaal uit, maar het lijkt me toch beter om de Boss SY-1 (gitaarsynth) sowieso te laten vallen.
    Verder zou het dan nog gaan tussen de Sdrum en Trio+ en ook tussen de Boss Vo-1 (die ik nu in mijn bezit heb) en de Roland VP-03 (is wel redelijk prijzig).
    Met Reason 11 weet ik het ook nog niet, of ik de Intro of Upgrade-versie zou willen.
    Werk zelf in Ableton en gebruik soms ook FL-studio (vooral als plugin in Ableton).
    Zou met Reason hetzelfde willen gaan doen als met laatstgenoemde (als plugin gaan gebruiken).
    Besef wel dat ik het me momenteel wat moeilijk maak met al die verschillende opties etc.
    Vooral de keuze tussen de Sdrum en Trio+ vind ik wat lastig, alhoewel ik met de Trio+ wel leuke ervaringen heb gehad in het verleden.
    De Sdrum schijnt dan wel weer wat ingewikkeld te zijn.
    Laatst gewijzigd door hega; 27 april 2020 om 22:13

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb een beetje het idee dat jij een paar apparaten wil gebruiken als ritmisch instrument. Er zijn allerlei keyboards met rhythm pads te koop voor wehnag die je zo in een DAW kunt gebruiken. Nogmaals één keer leren, altijd profiteren.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Verschil tussen Sdrum en Trio+ is dat je de op de Sdrum zelf kick & snare programmeert, met aanslag op bepaalde snaren. En dan bedenkt de Sdrum er zelf nog dingen bij.

    De Trio+ kiest een drum patroon uit op basis van het ritme van de akkoorden die je aanslaat. En dat patroon kan je daarna nog aanpassen (style, en variant). De drum in Trio heeft 2 intensiteiten (normaal en druk), dat is ook leuk om af te wisselen.

    De kracht van de Trio+ vind ik vooral de bas gitaar die er bij bedacht wordt, en die het akkoorden schema volgt.

    Ik heb de Sdrum zelf nooit geprobeerd, misschien moet je ze allebei bestellen en checken welke het meest bruikbaar is, en er 1 terug sturen.

    En ik heb nog een tip, als je een Ipad hebt, de app Korg Gadget is een complete synth en drumbox studio. Je maakt er heel snel grooves mee. En vanuit Gadget kan je je tracks overzetten naar een Ableton project, om verder uit te werken. Dat werkt heel goed vind ik.

    Als je Korg Gadget koopt, dan krijg je gratis Ableton Lite erbij, vanuit de app kan je een serienummer aanvragen. Je hebt Ableton al, maar goed, als je het niet hebt, hiermee wordt de aanschafprijs weer wat prettiger.

    https://www.korg.com/us/products/software/korg_gadget/

    https://apps.apple.com/app/korg-gadg...?platform=ipad

    Ik ben er wel fan van, ik vind dit leuker dan klooien in een DAW op een PC.
    Laatst gewijzigd door raabje; 27 april 2020 om 22:35

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb een beetje het idee dat jij een paar apparaten wil gebruiken als ritmisch instrument. Er zijn allerlei keyboards met rhythm pads te koop voor wehnag die je zo in een DAW kunt gebruiken. Nogmaals één keer leren, altijd profiteren.
    Dat is ook wel weer zo.
    Goed om daar ook over na te gaan denken.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Verschil tussen Sdrum en Trio+ is dat je de op de Sdrum zelf kick & snare programmeert, met aanslag op bepaalde snaren. En dan bedenkt de Sdrum er zelf nog dingen bij.

    De Trio+ kiest een drum patroon uit op basis van het ritme van de akkoorden die je aanslaat. En dat patroon kan je daarna nog aanpassen (style, en variant). De drum in Trio heeft 2 intensiteiten (normaal en druk), dat is ook leuk om af te wisselen.

    De kracht van de Trio+ vind ik vooral de bas gitaar die er bij bedacht wordt, en die het akkoorden schema volgt.

    Ik heb de Sdrum zelf nooit geprobeerd, misschien moet je ze allebei bestellen en checken welke het meest bruikbaar is, en er 1 terug sturen.

    En ik heb nog een tip, als je een Ipad hebt, de app Korg Gadget is een complete synth en drumbox studio. Je maakt er heel snel grooves mee. En vanuit Gadget kan je je tracks overzetten naar een Ableton project, om verder uit te werken. Dat werkt heel goed vind ik.

    Als je Korg Gadget koopt, dan krijg je gratis Ableton Lite erbij, vanuit de app kan je een serienummer aanvragen. Je hebt Ableton al, maar goed, als je het niet hebt, hiermee wordt de aanschafprijs weer wat prettiger.

    https://www.korg.com/us/products/software/korg_gadget/

    https://apps.apple.com/app/korg-gadg...?platform=ipad

    Ik ben er wel fan van, ik vind dit leuker dan klooien in een DAW op een PC.
    Bedankt voor je links.
    Heb zelf geen Ipad (mijn moeder trouwens wel).

  8. #18

    Standaard

    er zijn goede vst software plugins die drums voor je doen.
    steinberg groove agent bijvoorbeeld.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    er zijn goede vst software plugins die drums voor je doen.
    steinberg groove agent bijvoorbeeld.
    Heeft dit programma ook soortgelijke functies als de Trio+ en/of Sdrum?
    Ben hier wel benieuwd naar.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Even offtopic.
    Mijn probleem is vooral ook dat ik vaak veel te veel wil en soms tot weinig kom.
    Loop vaak in 'zeven sloten tegelijk'.
    Ben iemand die vooral met producing bezig is (ondermeer in Ableton).
    Kan hier grotendeels mijn ei wel in kwijt, maar toch voel ik vaak een soort van innerlijke onrust.
    Ook op het gebied van materialisme (muziekspullen etc).
    Verder ben ik wel een einzelganger en maak vaak in mijn eentje muziek (varierend van pop-rock tm electronic-dance etc).
    In een band spelen wil ik momenteel niet meer, want vind het toch ook wel lastig om met verschillende individuen om te gaan.
    Kan best wel sfeergevoelig zijn en ook op muzikaal en creatief vlak moet het natuurlijk ook klikken.
    Moet het voor mezelf toch iets overzichtelijker zien te houden en wat minder impulsief ook zijn (ook door mijn ASS en ADD).
    Hou echter ook erg van vernieuwing en kan daar soms wellicht wat teveel in doorslaan.
    Zou mezelf daar wat meer in kunnen begrenzen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top