Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard Starten met recording - online backing tracks

    Ik overweeg om wat op te gaan nemen. Voornamelijk voor eigen gebruik (terugluister). Zowel op gebied van interface en daw ben ik echter een complete leek.

    Ik zie veel interfaces met 2 ingangen wat op zich voldoende moet zijn voor alleen gitaar.

    Een mp3 bestand kan je volgens mij gewoon importeren in je daw en die kanalen niet opnemen. Als ik met backing van YouTube/spotify wil meespelen, hoe werkt dat dan? Kan ik die ook op een bepaalde manier in de daw inladen? Of heb je daar dan een extra (stereo) input voor nodig?

    Lijkt me tevens ook een prima manier om audio van YouTube te trekken (veel van onze band nummers zijn versies die alleen op YouTube staan) en heb niet zo’n fijne ervaring met die YouTube rippers).


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #2

    Standaard

    Qua interface zou ik me even verdiepen welke een 'direct monitor' mogelijkheid bied(steinberg UR-22 is mijn favo), dat scheelt gedoe met latency. Backingtracks download ik en laad ik in de DAW door ze gewoon erin te slepen op het desbetreffende stereo spoor.
    Opnemen van youtube is meer gedoe (er zijn ook backingtrack sites btw)
    Als dat gedaan is kun je jezelf gaan opnemen op aparte sporen. En dat is erg leuk om te doen kan ik je vertellen. Ik werk met Cubase, de andere DAW's ken ik niet dus daar kan ik je niet bij helpen. Je krijgt trouwens een basis cubase bij die steinberg.
    Succes, vraag gerust meer, als ik kan zal ik helpen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Thx voor je reactie. Qua backing zit ik ook te denken aan ‘normale’ nummers om mee te spelen. Ivm spotify etc heb ik die niet meer als mp3 en om die allemaal weer te downloaden.

    Zat daarom te denken aan deze met 4 input; kan ik standaard mijn pc aan koppelen in stereo en ook mijn Kemper en dan zo op aparte sporen opnemen.

    Btw met zo’n audio-interface; komt dan ook mijn geluid van de pc standaard daar over? Dus ook zonder dat je aan het opnemen bent? Voor zover ik begreep neemt het gewoon de functie van je geluidskaart over toch...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4

    Standaard

    Je interface neemt alles over ja. er valt nog wel wat in te stellen maar met 2 geluidskaarten heb je iets als ASIO4ALL nodig. Dat werkt niet altijd even fijn.

    Ik zie geen mogelijkheid om intern van Youtube op te nemen, ik deed dat wel eens outboard met een kabeltje vanuit het mixertje dat ik op de output van de interface had staan naar de input van dezelde interface. Maar als je nou ook nog je gitaargeluid tegelijk meespeelt(en monitort) komt dat ook op de tracks, want je hebt maar 1 stereo output. Dan zal je dus eerst de backintrack op moeten nemen en daarna pas meespelen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Intern geluid opnemen vanaf YouTube kan met audacity en vermoedelijk ook met iedere DAW. Geluidskaart als kanaal bron instellen, YouTube klaarzetten, audacity op record klikken, YouTube op play.

  6. #6

    Standaard

    De daws die ik ken lukt dat niet omdat die de ins van je geluidskaart pakken en niet je systeemgeluid
    Sommige kaarten hebben zgn loopback functie en dan ken het wel in elke daw

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo Bekijk bericht
    Intern geluid opnemen vanaf YouTube kan met audacity en vermoedelijk ook met iedere DAW. Geluidskaart als kanaal bron instellen, YouTube klaarzetten, audacity op record klikken, YouTube op play.
    Thx voor de tip, ga ik proberen!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Je interface neemt alles over ja. er valt nog wel wat in te stellen maar met 2 geluidskaarten heb je iets als ASIO4ALL nodig. Dat werkt niet altijd even fijn.
    Je bedoelt beide werkt niet fijn?
    Ik heb nu mijn pc via de koptelefoon uitgang naar een mixer waar ook mijn Kemper in gaat. Die mixer kan er straks dus tussenuit want ook als ik gewoon speel (en niet opneem) neemt die interface dat over?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Ik zie geen mogelijkheid om intern van Youtube op te nemen, ik deed dat wel eens outboard met een kabeltje vanuit het mixertje dat ik op de output van de interface had staan naar de input van dezelde interface. Maar als je nou ook nog je gitaargeluid tegelijk meespeelt(en monitort) komt dat ook op de tracks, want je hebt maar 1 stereo output. Dan zal je dus eerst de backintrack op moeten nemen en daarna pas meespelen.
    Ik zat nog even met het idee dat ik dan via de koptelefoonuitgang op mijn pc ipv naar de mixer naar de inputs op de interface zou gaan. Me niet realiserend dan dat dan wellicht niet meer werkt ivm bovenstaand.
    Dan heb ik dus ook niks aan 4 ingangen.


    Op de behringer die ik zag is wel de mogelijk alleen de ingangssignalen op de monitor te zetten. Dan zou je in de daw de kanalen afzonderlijk en ‘schoon’ terugvinden toch?

    En wat doen die playbacks per kanaal?

    https://www.bax-shop.nl/externe-audi...udio-interface


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Volgens mij is het handiger/gemakkelijker om de MP3 uit een YT filmpje te trekken (daar zijn sites voor). Kun je 'm zo in je DAW slepen.

    Ik heb m'n interface om gitaar op de pc te spelen, maar m'n boxen worden door de standaard audiokaart aangestuurd, werkt ook prima.

  10. #10

    Standaard

    wacht ff is nu het idee om je kemper analoog door een geluidskaart van 9 tientjes te raggen ?
    Zou ik er iig eentje scoren met een spdif ingang om dat te vermijden

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top