Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 26 van 26 EersteEerste ... 16242526
Weergegeven resultaten: 251 t/m 259 van 259
  1. #251
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Ik heb wel met gitaristen samengespeeld die inderdaad minimaal 5 boxjes tikten maar ook wel de incidentele vocalist of drummer. Muzikanten zijn net mensen: er zijn globaal herkenbare stereotypen maar ook weer genoeg uitzonderingen die de regel bepalen.

    Daarom vind ik dure gitaristen ook beter dan goedkope gitaristen, om on topic te blijven.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #252

    Standaard

    Ik ben zelf een stratocaster man. En ik heb er 2. Een highway stratocaster ( die verdomd goed klinkt) en een vintage stratocaster jaren 60.

    Die highway strat heeft een dikke plakkerige lak en is loodzwaar, maar is vele duizenden euros goedkoper dan mijn vintage strat. Die laatste is meer een allrounder. Is lichter, doet eigenlijk alles goed tot prima.

    Die highway heeft veel meer sustain.

    Hoe verschillend zijn ze echt? Nou op een opname van jaren geleden kan ik niet meer horen op welke gitaar ik wat heb ingespeeld. Voor elke andere gitarist zijn het beide gewoon strats. En een niet muzikant vraagt zich af waarom er 6 snaren op zitten.

    Maar nu hebben we het over geluid.

    Mijn highway strat ontstemde in het begin vreselijk, dus hop nieuwe tuners erop en oh ja er zitten ook andere elementen in.

    Ik heb bij max guitar wel eens een dagje strats zitten bespelen van vele duizenden tot tienduizenden euro's. Stuk voor stuk prima gitaren ( maar echt anders dan ik thuis heb?) Nee

    Maar goed, als je dan vervolgens een squier pakt, dan merk je absoluut verschil. Maar dat prijsverschil is gigantisch. Echter kan je met andere elementen en andere tuners er een prima gitaar ( lees zeer goede gitaar) van maken. Of er dan nog een gigantisch verschil tussen zit? Denk het eerlijk gezegd qua tone niet.

    Deze gozer haalt er overigens een prima geluid uit:


  3. #253
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witterwit Bekijk bericht
    Gaat dit over jezelf?
    Het zou over mijn vroegere zelf kunnen gaan ja. Toen ik mijn eerste gitaar kocht, snapte ik nog niet eens het verschil tussen een strat en een Les Paul. Ik koos toen de laatste, want die vond ik stoerder...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het zou over mijn vroegere zelf kunnen gaan ja. Toen ik mijn eerste gitaar kocht, snapte ik nog niet eens het verschil tussen een strat en een Les Paul. Ik koos toen de laatste, want die vond ik stoerder...
    En beviel ie.

  5. #255
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Ik ben zelf een stratocaster man. En ik heb er 2. Een highway stratocaster ( die verdomd goed klinkt) en een vintage stratocaster jaren 60.

    Die highway strat heeft een dikke plakkerige lak en is loodzwaar, maar is vele duizenden euros goedkoper dan mijn vintage strat. Die laatste is meer een allrounder. Is lichter, doet eigenlijk alles goed tot prima.

    Die highway heeft veel meer sustain.

    Hoe verschillend zijn ze echt? Nou op een opname van jaren geleden kan ik niet meer horen op welke gitaar ik wat heb ingespeeld. Voor elke andere gitarist zijn het beide gewoon strats. En een niet muzikant vraagt zich af waarom er 6 snaren op zitten.

    Maar nu hebben we het over geluid.

    Mijn highway strat ontstemde in het begin vreselijk, dus hop nieuwe tuners erop en oh ja er zitten ook andere elementen in.

    Ik heb bij max guitar wel eens een dagje strats zitten bespelen van vele duizenden tot tienduizenden euro's. Stuk voor stuk prima gitaren ( maar echt anders dan ik thuis heb?) Nee

    Maar goed, als je dan vervolgens een squier pakt, dan merk je absoluut verschil. Maar dat prijsverschil is gigantisch. Echter kan je met andere elementen en andere tuners er een prima gitaar ( lees zeer goede gitaar) van maken. Of er dan nog een gigantisch verschil tussen zit? Denk het eerlijk gezegd qua tone niet.

    Deze gozer haalt er overigens een prima geluid uit:

    Deze goser dus:


  6. #256
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witterwit Bekijk bericht
    En beviel ie.
    Ik heb er een paar jaar over gedaan om mijn uiteindelijke geluid te vinden, laat ik het zo zeggen. 🙂
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Deze goser dus:

    Niet slecht.

  8. #258

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Dat komt omdat gitaristen:
    a. oerconservatief zijn
    b. graag willen laten zien welke spullen ze hebben
    c. graag hun skills willen laten zien en horen
    d. enorm overtuigd zijn van hun gelijk
    e. onderling over niets anders kunnen praten dan gitaren, effecten en versterkers
    f. eigenlijk best wel sneu zijn
    g. denken dat ze een grotere schlong hebben dan hun collega-muzikanten
    h. vinden dat vooral zij hoorbaar moeten zijn en daarom altijd harder dan de rest
    i. vinden dat er in iedere song ruimte is voor een lange gitaarsolo
    j. vinden dat de song om de solo geschreven moet worden
    k. op het podium te allen tijde in de spotlight moeten staan
    l. meer verstand van geluid hebben dan geluidstechnici
    m. het verschil menen te kunnen horen tussen een 320kb mp3 en een WAV, en dan met name de gitaartrack
    n. denken dat oude gitaren beter zijn
    o. "anders" verwarren met "beter"
    p. het verschil kunnen horen tussen twee identieke gitaren, echter met verschillende kleuren
    q. graag praten over vibe, vintage en mojo
    r. bij "Boutique" vooral niet denken aan een (kleding)winkeltje
    s. denken dat handgebouwde, in epoxy gegoten effecten 2e hands minimaal € 500,- mogen kosten
    t. (met enige moeite) vinden dat de bassist en de drummer live het tempo bepalen en niet de frontvrouw of -man
    u. het liefst de bandleider is
    v. denken dat vrouwelijk publiek initieel in hen geïnteresseerd is
    w. ervan uitgaan dat een monitor in eerste instantie op het podium ligt om er je voet tegenaan of op te zetten
    x. het liefst een grimas trekken bij een solo om het publiek ervan te overtuigen dat echte blues daadwerkelijk echte pijn is
    y. vinden dat een 0.009-setje voor heaumueaux is
    z. denken dat, als je een nummer iets sneller speelt, het automatisch meer swingt.
    Hebben wij mekaar al eens ontmoet?

  9. #259
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door turboblues Bekijk bericht
    Hebben wij mekaar al eens ontmoet?
    Niet nodig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top