Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 26 EersteEerste ... 61415161718 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 259
  1. #151
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    laten we eerlijk zijn, we zijn groepswezens en velen hechten belang aan bevestiging van hun keuze.
    daar zijn vele psychologische zaken over geschreven die groepsgedrag, groepsdruk beschrijven.

    maar veel van dat gedrag gaat ook terug naar onzekerheid, weet je wat je koopt en, weet je wat het doet en waarom iets wel goed werkt en wat niet?

    dat de pa van Luke-wannabe blij is met die SX strat kan je misschien vertalen in dat bij die gitaar veel op pa zijn plek valt/voelt, en of dat deze voldoet aan waarvoor die zal worden gebruikt.

    kijk naar de strijd der meningen over welke pc/besturingssysteem beter is, Apple, windows, linux.
    ik mis zo nu en dan nog wel eens een windows programmaatje, maar gezien de steeds terugkerende update problemen van windows ben ik nu een stuk gelukkigere en minder gestresste Linux gebruiker.

    maar dat kan alleen als ik mijn eigen keuzes durf te maken, en dat is voor velen toch nog wel eens een probleem

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Westones waren vooral lelijk maar was ook beetje tijdgeest, ik vond een hoop dingen lelijk in die tijd
    maar... die gitarist van Hawkwind speelde op eentje, Eelco Gelling, Barry Hay kan ik me herinneren
    van die spermpearl en crackle lava kleuren
    brrr, voor de liefhebber
    oja, underrated moet je er bij zeggen geloof ik

    Kijken of ik die van Barry Hay ook kan vinden!

    Mijn eerste enigszins fatsoenlijke gitaar was een Westone RainbowII. Een soort van 335 ripoff.
    Ik was lijp van BBking, vandaar.

    Heb hem nog steeds. Mooie sunburst. Superlekkere hals. Klinkt verder nergens naar. Ook niet met Gibson pups die ik er ooit in mikte.
    Was voor mij toen ik m kocht een grote upgrade tov mn peavey t-60.
    Dat was pas echt een kutgitaar.
    Zat wel een mooie koffer bij

  3. #153
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    maar gezien de steeds terugkerende update problemen van windows ben ik nu een stuk gelukkigere en minder gestresste Linux gebruiker.
    Dat is ook zo wat.
    Ik ben niet de meest veeleisende gebruiker, maar de laatste keer dat ik problemen gaaf met een Windows update kan ik me niet herinneren.

    Maar ja, anders-dan-windows-gebruikers zijn op eoa manier enorm loyaal aan hun eigen gekozen dingetje. Dat is niet veel anders dan ik met mijn keuze voor windows omdat ik dat nu eenmaal wel snap.
    Mijn vriendin heeft een iphone, apple watch en macbook, en ik snap al de ophemeling daarover dan weer niet. Het is net zo kut, maar dan anders.

    Mijn werklaptop krijgt de meeste uren, en die wordt ook redelijk cpu intensief gebruikt en zo, en ik kan me de laatste windows vastloper niet eens herinneren.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 22 april 2020 om 09:30

  4. #154
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.812

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bolkedebeer Bekijk bericht
    Zag gisteren nog ergens een discussie op dit forum voorbijkomen over schoenen.
    Dr Martens als ik me niet vergis.
    Daar hadden bepaalde forumleden ook sterke meningen over.
    Voor mij als nondeskundige op het gebied van lelijke schoenen gewoon een dertien in het dozijn zwart enkellaarsje.
    Maar daar schijnen sommige experts anders over te denken.
    Dr Martens veel beter dan zwart enkellaarsje van de wibra.
    Terwijl sommige gitaarexperts hier dan weer blijven volhouden dat wibragitaren veel beter zijn dan welke Fender of andere merkgitaar.
    Het kan verkeren.
    Ik heb er ook maar een grafiekje van gemaakt
    https://postimg.cc/xNjpBVPd

  5. #155
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat is ook zo wat.
    Ik ben niet de meest veeleisende gebruiker, maar de laatste keer dat ik problemen gaaf met een Windows update kan ik me niet herinneren.

    Mijn werklaptop krijgt de meeste uren, en die wordt ook redelijk cpu intensief gebruikt en zo, en ik kan me de laatste windows vastloper niet eens herinneren.
    ik werk met oude apparaten, die, toen je gratis kon upgraden van de windows upgrade checker wel een okay kregen.
    maar dus later vaak na een versie upgrade weer problemen opleverden die dan weer alleen opgelost konden worden door een verse schone installatie.
    ik heb nu dualboot windows 10 samen met peppermint linux.

    de laatste release opdate van windows 10 duurde 12 uur incl downloaden en installeren, en met linux werk je echt gewoon door.
    op mijn werk ook win10, in de zorgsector en moet je rapportages schrijven of lezen over bewoners.
    je start op, moment geduld, installeren update en dan kan je gauw een half uur niets. (terwijl ik maar 15 minuten heb om alle rapportages te lezen van mijn cliënten over wat er de laatste tijd gebeurt is)

    bewoners met Ipads, geweldig toch, dacht het niet.
    zij kunnen niet lezen en als er dan een popup komt drukken ze maar wat om die weg te krijgen.
    awell mannekee, laten we een upgrade doen waarna je met een wachtwoord weer toegang moet krijgen tot je icloud.
    en weer drukken bewoners overal op totdat je te vaak het verkeerde wachtwoord hebt gegeven en de ipad gelockt is.
    oftewel gegijzeld, want je moet weet niet wat aantonen dat die ipad van de bewoner is, uren aan de telefoon hangen etc omdat de wachtwoorden etc niet goed bewaard zijn (logisch, want tijdens in gebruikname wijst Apple daar ook niet op dat het belangrijk is die goed te bewaren)
    als niet apple gebruiker denk je dan aan een factory reset, maar ja die ipad die van jou is, en het wel doet maar waar je niet meer mee werken kan heeft die functie niet meer.
    volgens de helpdesk vanwege het diefstal gevaar (moet je maar beter op je spullen passen lijkt mij)
    ik hou erover op ;-)

  6. #156
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pter Bekijk bericht
    Ik heb er ook maar een grafiekje van gemaakt
    https://postimg.cc/xNjpBVPd
    Haha! Mss kun je ook even een grafiekje maken van goedkope gitaar aankopen versus het ego strelen door jezelf wijs te maken dat die beter is dan een dure?

  7. #157
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bolkedebeer Bekijk bericht
    Was voor mij toen ik m kocht een grote upgrade tov mn peavey t-60.
    Dat was pas echt een kutgitaar.
    Zat wel een mooie koffer bij
    Over die T-60 hoor ik dan weer andere verhalen. Het is voor een groot deel dus best persoonlijk.

  8. #158

    Standaard

    QUOTE=apekop;3471345]Precies. Het 'goedkope gitaar is beter dan een dure' of 'mijn Squier is beter of net zo goed als een Fender Usa' argument wordt meestal beweerd door eigenaren van goedkope gitaren omdat ze dan nog meer het gevoel krijgen dat ze een koopje hebben gescoord. Of omdat ze geen geld hebben voor het 'echte' werk.[/QUOTE]



    Misschien kan een goedkopere gitaar voor iemand net zo goed zijn als een duurdere. Het kan zomaar zijn dat mensen tevreden zijn met wat zij hebben.
    Andere zijn continu bezig met hoe het beter kan, daarnaar toe leven en als ze het eenmaal hebben, is het orgasme voorbij en is er weer iets anders wat beter is.
    Maar het genot van het neerkijken op lieden met goedkoper en slechter spul is er nog altijd, en die stumpers denken ook nog eens ervan te kunnen genieten, helaas weet de consument wel beter, het moet duurder en anders.
    Zoals Chuck Palahniuk al zei: met wat veren in je kont ben je nog geen pauw. En nog wat fight club quotes.
    Laatst gewijzigd door Fabrieksinstellingen; 22 april 2020 om 10:28

  9. #159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Over die T-60 hoor ik dan weer andere verhalen. Het is voor een groot deel dus best persoonlijk.
    Persoonlijk is het altijd inderdaad.
    Die t-60 van mij woog net zoveel als 2 jaren 70 les Paul customs. En ik had ruzie met de elementen.

  10. #160
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabrieksinstellingen Bekijk bericht
    QUOTE=apekop;3471345]
    Maar het genot van het neerkijken op lieden met goedkoper en slechter spul is er nog altijd, en die stumpers denken ook nog eens ervan te kunnen genieten, helaas weet de consument wel beter, het moet duurder en anders.
    .
    Dat heb je mij nooit horen beweren. Tuurlijk kan je tevreden zijn met wat je hebt en zijn er ook prima goedkope gitaren. Waarom zou je meer uitgeven dan nodig is? Maar ga dan niet beweren dat hij beter is dan een duurdere zonder dat je het zeker weet. De meeste van die opmerkingen van 'mijn goedkope Squier is beter dan een Fender usa of zelfs custom shop' komen van mensen die zelf nooit die gitaren hebben gehad of vergeleken.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top