Heren, goedendag....

hoe meer ik uitprobeer...hoe meer vragen en soms denk ik...weer terug naar les 1...

Het volgende:

Bluesje in A en om t makkelijk te houden...de eerste 86 maten alleen de I, de A op de 5e positie.

Om t iets af te wisselen pak ik alleen de D, G B snaar op resp 7 6 5 pos: A, C#, E = 1 (of acht) , 3, 5, so far so good.

Dan met pink een korte barree op de 7e pos: A, D, F# = 1 , 4, 6 en ook is dit een gedeelte van het D accoord, past mooi als de IV in het geheel...mooi, so far so good.

Maar nu: helemaal los: barree blijft op 7 maar met wijsvinger en ik hammer-on een B (fret 9) op de D en een G (pos) 8 op de B oftewel een 2 (9) en een 7 binnen het standaard A accoord.

Zou mooi moeten zijn maar als ik kijk wat is dit voor accoord dan kom ik uit op een G (gespeeld als barree met basis C greep).

En waar komt die G nu vandaag?

Eigenlijk speel ik dus tijdens mijn 86 maten Ablues : A D A, A D A, G G D D A.

Dat G accoord: als het de VII van een mixolydische A zou zijn dan zou ik verwachten dat het een septiem/7 zou zijn maar dat is het niet en dat (G7) klinkt niet.

Een secundair dominant haal ik er ook niet uit (hier al eens eerder uitleg over gekregen, was super) dus wat is het dan wel?

Alvast bedankt voor de uitleg!