Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard [!!RELI-ALERT!!] PAS OP: Worship song! [/!!RELI-ALERT!!]

    ...EN IK ZEI HET NOG ZO!

    Oké, dan moet je het ook maar zelf weten! Maar je bent gewaarschuwd!

    Voor het eerst zelf eens gezongen. Ik wilde een liedje maken met de Coronacrisis in gedachte vanuit het christelijke geloof bezien.
    Ik kan absoluut niet zingen, maar zag vooralsnog even geen andere mogelijkheden dan het zo te doen. Het is niet anders.

    Eerlijke en opbouwende kritiek/tips en tops, is van harte welkom.

    https://youtu.be/IJSwR_jN9mk

    Ik wens iedereen een fijn Pasen!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  2. #2

    Standaard

    De zang is inderdaad een puntje, al zal het zelfs voor Pavarotti niet meevallen om deze tekst er lekker uit te gooien. .

    Is vaak een dingetje bij Gospel muziek moet ik eerlijk zeggen ; Zulke teksten zijn vaak eerbiedig maar daardoor ook nogal houterig. Gitaar en productie zijn niet verkeerd maar laat het even een weekje bezinken....dan hoor je toch weer dingetjes die misschien wat opgepept mogen.

    Verder niets dan lof, want de enige hoop is inderdaad de weg die u bezingt. Zal hier wel niet geheel lekker vallen dus ik pak er even een bakje chips bij en wacht de andere reacties af. En u ook een mooi pasen!
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.792

    Standaard

    Heb geluisterd, maar het viel me niet mee. Over het liedje heb ik inhoudelijk wel een mening maar die is hier niet relevant.
    Punt is - wat je zelf al aangaf - dat je niet kunt zingen; en daar ben ik het zeker mee eens Je hebt (nog) geen vaste stem en het 'mikken' op de juiste noten lukt ook niet echt.
    Een kleine tip: ga - voordat je de zang gaat opnemen - eerst stemoefeningen doen, inzingen zogezegd.
    Daarnaast zou ik (maar ja, wie ben ik?) het liedje sneller opnemen, waardoor de ritmiek duidelijker wordt. Het is nu zó traag; dat kan je ook helpen bij het beter vasthouden van de noten. Ik denk dat je boodschap dan ook eh... anders, minder temerig, overkomt.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Al met een capo geprobeerd de toonhoogte meer bij je stembereik te laten matchen?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #5

    Standaard

    Alle eerlijke muziek die weg durft te breken van platitudes heeft mijn warme sympathie.
    Dus even schaamteloos als jij m hebt gemaakt, heb ik m een duimpje gegeven.

    Nou en, dat er ruimte is voor verbetering? Wie zit te wachten op perfectie? Ik niet in ieder geval.
    Hij zal er zeker blij mee zijn. Hij krijgt alleen maar gezeik te horen momenteel en dan is dit een waardig en ander geluid.

    Keep on keepin' on.
    Vriendlijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #6

    Standaard

    De muziek en gitaarspel is niets mis mee...de zang...heb je zelf gezegd dat je niet kan zingen..houden zo...maar je durft het toch..maar kzou het niet op podium doen.
    Velen zouden nog zeggen dat ze het goed gezongen hebben...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Hij krijgt alleen maar gezeik te horen momenteel
    Nee Gus, niet waar; even opnieuw lezen.
    'Eerlijke en opbouwende kritiek/tips en tops, is van harte welkom' heeft hij geschreven, en dat heeft hij met mijn oprechte intentie gekregen.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    ... Daarnaast zou ik (maar ja, wie ben ik?) het liedje sneller opnemen, waardoor de ritmiek duidelijker wordt. Het is nu zó traag; dat kan je ook helpen bij het beter vasthouden van de noten...
    Mijn gedachte was meteen ook al dat er iiiiiietsje meer tempo in mag. Op zich een mooie ballad, maar het is wel erg gedraaaaaagen.
    Verder weinig mis mee en een dappere zangpoging. Laat je vooral niet ontmoedigen.
    Klanktechnisch zou ik zelf alleen wat minder galm op die elektrische gitaar zetten, maar dat is mijn persoonlijke smaak (ik vind galm al gauw tè).

    Vrolijk Pasen

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Op laag tempo wordt het allemaal wat moeilijker; zuiver zingen, strak drummen, strak rythm gitaar spelen, etc. Ik zou me daar drukker om maken dan de aanbiddingstekst, want daar lijkt niemand een probleem mee te hebben.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Nee Gus, niet waar; even opnieuw lezen.
    'Eerlijke en opbouwende kritiek/tips en tops, is van harte welkom' heeft hij geschreven, en dat heeft hij met mijn oprechte intentie gekregen.
    Ja, je hebt gelijk. Zo kun je dat ook lezen.
    Sorry dus.
    Het gekke is, dat ik eigenlijk niet precies weet wat ik wel heb bedoeld.
    Gekke situatie dus.

    Maar Paas geeft nieuwe hoop.
    De rest over computer conformiteit sta ik wel achter.
    Ik wens jullie een heel mooie Paas.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top