Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.792

    Standaard

    No excuses needed Gus; happy Peesdees.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    De zang is inderdaad een puntje, al zal het zelfs voor Pavarotti niet meevallen om deze tekst er lekker uit te gooien. .

    Is vaak een dingetje bij Gospel muziek moet ik eerlijk zeggen ; Zulke teksten zijn vaak eerbiedig maar daardoor ook nogal houterig. Gitaar en productie zijn niet verkeerd maar laat het even een weekje bezinken....dan hoor je toch weer dingetjes die misschien wat opgepept mogen.

    Verder niets dan lof, want de enige hoop is inderdaad de weg die u bezingt. Zal hier wel niet geheel lekker vallen dus ik pak er even een bakje chips bij en wacht de andere reacties af. En u ook een mooi pasen!
    Dank je voor het luisteren en je feedback. Ik denk dat dit 'houterige' ook wel aan mijn eigen tekst ligt. Zelf denk ik dat er genoeg soepele en vloeiende gospelteksten zijn. De andere reacties vallen mee toch?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Heb geluisterd, maar het viel me niet mee. Over het liedje heb ik inhoudelijk wel een mening maar die is hier niet relevant.
    Punt is - wat je zelf al aangaf - dat je niet kunt zingen; en daar ben ik het zeker mee eens Je hebt (nog) geen vaste stem en het 'mikken' op de juiste noten lukt ook niet echt.
    Een kleine tip: ga - voordat je de zang gaat opnemen - eerst stemoefeningen doen, inzingen zogezegd.
    Daarnaast zou ik (maar ja, wie ben ik?) het liedje sneller opnemen, waardoor de ritmiek duidelijker wordt. Het is nu zó traag; dat kan je ook helpen bij het beter vasthouden van de noten. Ik denk dat je boodschap dan ook eh... anders, minder temerig, overkomt.
    Ja, ik denk wel dat je gelijk hebt. Dat begon ik later zelf ook te horen, dat het tempo echt te langzaam was. Dank voor je feedback en het luisteren!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Al met een capo geprobeerd de toonhoogte meer bij je stembereik te laten matchen?
    Dat is een goede tip. Ik moet maar eens gaan uitzoeken welke toonsoort voor mij het meest geschikt is. Het was ook maar mijn eerste zang experiment. Eigenlijk laat ik het liever aan een ander over, maar kon zo snel niemand vinden en wilde toch die boodschap voor Pasen en met de coronacrisis eruit gooien.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Alle eerlijke muziek die weg durft te breken van platitudes heeft mijn warme sympathie.
    Dus even schaamteloos als jij m hebt gemaakt, heb ik m een duimpje gegeven.

    Nou en, dat er ruimte is voor verbetering? Wie zit te wachten op perfectie? Ik niet in ieder geval.
    Hij zal er zeker blij mee zijn. Hij krijgt alleen maar gezeik te horen momenteel en dan is dit een waardig en ander geluid.

    Keep on keepin' on.
    Vriendlijke groet, Gus
    Dank je wel Gus, inderdaad hoeft het niet perfect te zijn en gaat het me ook meer om de boodschap, maar de feedback die ik krijg vind ik wel waardevol voor een volgende keer, mocht ik me ooit weer zelf aan zang gaan wagen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    De muziek en gitaarspel is niets mis mee...de zang...heb je zelf gezegd dat je niet kan zingen..houden zo...maar je durft het toch..maar kzou het niet op podium doen.
    Velen zouden nog zeggen dat ze het goed gezongen hebben...
    Dank je wel voor het luisteren en je feedback. Inderdaad zal ik niet zomaar op een podium een liedje gaan zingen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Mijn gedachte was meteen ook al dat er iiiiiietsje meer tempo in mag. Op zich een mooie ballad, maar het is wel erg gedraaaaaagen.
    Verder weinig mis mee en een dappere zangpoging. Laat je vooral niet ontmoedigen.
    Klanktechnisch zou ik zelf alleen wat minder galm op die elektrische gitaar zetten, maar dat is mijn persoonlijke smaak (ik vind galm al gauw tè).

    Vrolijk Pasen
    Dank je Plant. Ja, ik ben soms iets te scheutig met galm, omdat ik het zelf wel mooi vind, maar achteraf dan soms ook teveel vind. Inderdaad had het tempo iets omhoog gemogen. Dat vind ik zelf achteraf ook.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Op laag tempo wordt het allemaal wat moeilijker; zuiver zingen, strak drummen, strak rythm gitaar spelen, etc. Ik zou me daar drukker om maken dan de aanbiddingstekst, want daar lijkt niemand een probleem mee te hebben.
    Met de tekst heb ik zelf ook totaal geen moeite. Maar het is inderdaad wat je zegt. Het wordt allemaal wat moeilijker om het straks te krijgen. Dan ga ik schuiven en knippen met de geluidsfragmentjes en voor dat ik het weet is het alleen maar erger i.p.v. strakker geworden. Ik hoor idd ook wat timingsfouten o.a. door de montage, maar ook spel.

    Nogmaals dank voor het luisteren en de feedback. Ik stel het erg op prijs.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Eens met de kritiekpunten, maar ook met Duhsjaak, dikke plus voor de eerlijkheid.
    Zelf had ik er een bak autotune over gegooid. Ik ben niet zo eerlijk.
    Tekstueel: mooi dat je troost en kracht vind in je geloof, daar ben ik jaloers op.
    ALLES IS VERKOCHT!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Het lijkt enorm op de muziespinsels van duhsjaak. Compliment? denk het. Schroef het tempo op, meer Stryper, minder Sela . Heb je ineens een heel ander liedje.
    Mwa...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    Eens met de kritiekpunten, maar ook met Duhsjaak, dikke plus voor de eerlijkheid.
    Zelf had ik er een bak autotune over gegooid. Ik ben niet zo eerlijk.
    Tekstueel: mooi dat je troost en kracht vind in je geloof, daar ben ik jaloers op.
    Ha ha, dank je!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Het lijkt enorm op de muziespinsels van duhsjaak. Compliment? denk het. Schroef het tempo op, meer Stryper, minder Sela . Heb je ineens een heel ander liedje.
    Nou... toen ik het hier postte, moest ik zelf eigenlijk ook even aan Duhsjaak zijn stijl van zingen in de verte denken.
    Oh, het hardere werk is ook al wel in de maak hoor. Wordt vervolgd...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top