Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29

Discussie: Heldere humbucker

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maanen Bekijk bericht
    Als tweede gitaar heb ik een Ephiphone Les Paul standard waar ik nog zelden op speel. Ik vind de elementen nogal wollig en dof. Na het doorlezen van wat websites kwam ik erachter dat er gitaren met humbuckers zijn die veel helderder klinken. Ik denk dat ik op zoek ben naar een gitaar met een duidelijk humbucker geluid maar wel open en helder, misschien zelfs aan de scherpe kant. Nu heb ik drie opties gevonden. Ben erg benieuwd wat jullie kunnen zeggen over de Sound en de onderlinge verschillen tussen de klank van de humbuckers.

    Mijn gevonden opties:

    * Fender American Pro Telecaster Deluxe met Shawbuckers

    * Fender VINTERA 70S TELE THINLINE met Wide range buckers

    * Fender cabronita met TV-Jones achtige humbuckers

    Ben benieuwd wat jullie me kunnen zeggen over het karakter van de pick-ups en de onderlinge verschillen.

    Ik heb ook iets gelezen over alnico V elementen. Deze zouden ook een meer open en heldere klank moeten hebben. Wat kan iemand me daar over vertellen?

    Groet,

    Martijn.
    Waarschijnlijk zitten er epiphone alnico classics in. Dat zijn nogal modderige elementen. Ik had een korina explorer waar die dingen inzaten en die heb ik vervangen door epiphone probuckers. Op aliexpress heb je een setje inclusief drop in wiring frame voor erg weinig en dat was echt een verbetering en ze zijn nog splitsbaar ook.

    https://a.aliexpress.com/_dZ5K1cE

  2. #22

    Standaard

    Allen bedankt voor jullie reacties. Ik heb het idee dat de sound van een p90 misschien wel in de buurt komt van het geluid waar ik naar op zoek ben.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maanen Bekijk bericht
    Allen bedankt voor jullie reacties. Ik heb het idee dat de sound van een p90 misschien wel in de buurt komt van het geluid waar ik naar op zoek ben.
    Omdat ik eigenlijk benieuwd ben naar de Sound van enkele gitaren (niet alleen de pickups) ben ik van plan een nieuwe topic te plaatsen in de categorie gitaren.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    P90 heeft veel meer mids dan een humbucker, iets om rekening mee te houden wellicht
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    P90 heeft veel meer mids dan een humbucker, iets om rekening mee te houden wellicht
    Is dat zo? Ik heb altijd gedacht dat het omgekeerd was, maar kan ook liggen aan de humbuckers (een aantal, maar ook weer niet zo heel veel) waar ik ervaring mee heb.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Er zijn natuurlijk wel heel middy humbuckers,
    speelde laatst op een walnoot dirty fingers, die kon er ook wat van
    maar anders midden, alsof er ergens een eq fader omhoog stond
    bij P90's is het meer propriëteit van de pickup zelf
    maar een Paf brug is helderder dan een P90 brug
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    P90 heeft veel meer mids dan een humbucker, iets om rekening mee te houden wellicht
    Als je helderheid zoekt, is een P90 idd niet the way to go. Veel mids van laag tot hoog, dik en tov van een PAF wat diffuser. Voor zo'n Epi zou ik het zoeken in een Bare Knuckle RiffRaff of een equivalent van Duncan en Dimarzio.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    De P 90 in mijn junior is nogal helder. En schel.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Ik zou altijd eerst een paar pu’s proberen alvorens n andere gitaar te gaan kopen
    Die standaard pu’s in n Epi klinken inderdaad modderig
    Er staan nu een paar Gibson pu’s op MT, ik denk n enorme verbetering voor je LP...
    (Geen advertentie van mij overigens...)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top