Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29

Discussie: Heldere humbucker

  1. #11

    Standaard

    Hmmm...ik heb ook een Epiphone Les paul...en die klinkt eerlijk gezegd best lekker...tenminste...dit liedje is er ooit mee opgenomen...klinkt toch niet echt wollig volgens mij : http://www.youtube.com/watch?v=aXcBCMcxFf4
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Dimarzio heeft de humbucker from hell als het single coil bright moet.
    Precies! Ik heb deze in een van mijn Strats in de brugpositie. Dit element is ontwikkeld voor de halspositie en is mij afgeraden om in de brug te zetten. Maar toch gedaan en ik vind het heerlijk klinken! Helder maar toch duidelijk meer ballen dan een single coil.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Ooit eens overwogen om andere potmeters in je gitaar te solderen? Als er nu 350kOhm in zit, probeer eens 500kOhm, 1megaOhm of een zgn. No load pot. Je kunt ook nog spelen met de condensator. Dat zijn echt goedkope modificaties, waar je epi waarschijnlijk van op knapt. Andere pickups kan natuurlijk, maar met die dingen zou ik toch ook de crapy electronics mee vervangen. Of eigenlijk is mijn punt, die dat als eerste, en kijk of je daarna nog steeds andere pickups wilt.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Veel te duur. Maar een prs hfs is wel heel lekker voor dit soort zaken.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Misschien is het ook handig om te weten wat je setup is. En wat voorbeelden van bijv. artiesten waar jij het geluid lekker van vindt, zodat mensen weten in welke richting je het een beetje zoekt.

    Vragen naar Fender gitaren, om te weten te komen hoe de elementen zijn die er in zitten is een beetje vreemde weg. Je wilt naar een bepaalde richting, je hebt een bepaalde gitaar en daar zoek je het dan in. Dat kan zijn dat je met je setup nogal een verbetering kunt aanbrengen, of dat je met een andere humbucker misschien wat kunt veranderen. Misschien zelfs een andere brug, ik noem maar iets. Wat je nu vraagt is eigenlijk gewoon wat het karakter is van de opgesomde gitaren. Dat lijkt me niet de goeie vraag, met alle respect. Vandaar ook de verwarring.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    Ooit eens overwogen om andere potmeters in je gitaar te solderen? Als er nu 350kOhm in zit, probeer eens 500kOhm, 1megaOhm of een zgn. No load pot. Je kunt ook nog spelen met de condensator. Dat zijn echt goedkope modificaties, waar je epi waarschijnlijk van op knapt. Andere pickups kan natuurlijk, maar met die dingen zou ik toch ook de crapy electronics mee vervangen. Of eigenlijk is mijn punt, die dat als eerste, en kijk of je daarna nog steeds andere pickups wilt.
    Of probeer eens de pickups los te koppelen van de tone potmeters. Bevalt mij erg goed en is ook nog de goedkoopste oplossing.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Probeer eens een stacked humbucker of een hottail enz enz enz enzzzzzzzz.... of je gooi het hoog open op je amp... koop een telecasterrrrr.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Onlangs in een andere discussie heb ik het ook aangekaart en ook hier lijkt het me het overwegen waard: parallel humbucker wiring.

    Als je een vier-aderige humbucker hebt (dus de aparte spoeldraden beschikbaar), kun je i.p.v da standaard series humbucker wiring ook de parallel humbucker wiring toepassen. Evt. kun je dat omschakelbaar maken.

    Voordelen van parallel humbucker wiring:

    - Het element blijft een humbucker qua oppikken van brom.

    - De spoelen staan parallel en dus halveert de inductie, wat dus een factor 4 scheelt met serie schakelen (verdubbelt de inductie). Resultaat met de rest van de (passieve) elektronica en kabel is dat er veel minder hoog wordt weggesnoept.

    Output is vergelijkbaar met single coil, omdat de spanning niet wordt verdubbeld zoals bij series humbucker wiring. Maar nogmaals: het is wel storingsvrij.

  9. #19

    Standaard

    Mwoah, parallel.... je verliest dan wel het humbucker-eigen geluidje vind ik. ..wordt al gauw dubbel enkelspoels geluid, moet je van houden.

    Pickups niet te hoog opgedraaid naar de snaren toe? Lager in de body draaien komt de openheid van humbuckers vaak ten goede, word dan met een beetje geluk minder boemerig...

  10. #20

    Standaard

    Nah gaat niet werken
    bepaalde periode zaten er gewoon shit humbuckers in epis
    Dof, muddy, blabla noem maar op
    Gitaar de deur uit of pick ups vervangen
    Meer valt er niet van te maken imo
    Heb toen een dimarzio super distortion in de brug positie gezet van m'n epiphone
    Nog steeds een van mijn favo gitaren

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top