Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 66
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hombra Bekijk bericht
    En de Boss DD-50?
    Volgens mij is dat er meer eentje voor moderne shimmer-achtige dingen. De Boss RE-20 zou een digitale versie van de Space Echo moeten zijn. Hier doet iemand zijn best er mee:

    https://youtu.be/XXo3prcPgwA?t=197

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    https://youtu.be/729c1YkDyWc

    Dit is ook een leuk filmpje

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    De digitale versie van de Space Echo is ook niet slecht trouwens. Heb ik ook gehad. En kun je dus voor niet al teveel geld tweedehands (of nieuw) kopen. Maar zoals gezegd: uit een simpel(er) pedaal als de MXR carbon copy kun je eenvoudig een goede slapback echo halen. Voor rockabilly is het gebruik van de delay super simpel in de zin dat je het 1 keer instelt en dat je niet hoeft te gaan veranderen met presets en dat soort gedoe.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Voor rockabilly is het gebruik van de delay super simpel in de zin dat je het 1 keer instelt en dat je niet hoeft te gaan veranderen met presets en dat soort gedoe.
    Eigenlijk gebruikte men in de 50's geen echo, was er nog niet
    je hoort het wel bij Scotty Moore, Cliff Gallup en Les Paul,
    Ik dacht dat Scotty een apparatus had, de andere twee was een modified reel to reel recorder
    dat doet de Strymon Deco,
    die klinkt toch wel anders, maximaal 2 repeats die strikt van elkaar gescheiden zijn,
    maar ok,
    Brian Setzer imiteerde Cliff Gallup en daar komt de slap vandaan,
    bij Setzer gaan de settings all over the place, van single slap en triplet tot heel lang (in sleepwalk bijvoorbeeld)
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik gooi er ook maar eentje in die dit trucje ook meer dan prima doet. De Ibanez AD9.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Eigenlijk gebruikte men in de 50's geen echo, was er nog niet
    je hoort het wel bij Scotty Moore, Cliff Gallup en Les Paul,
    Ik dacht dat Scotty een apparatus had, de andere twee was een modified reel to reel recorder
    dat doet de Strymon Deco,
    die klinkt toch wel anders, maximaal 2 repeats die strikt van elkaar gescheiden zijn,
    maar ok,
    Brian Setzer imiteerde Cliff Gallup en daar komt de slap vandaan,
    bij Setzer gaan de settings all over the place, van single slap en triplet tot heel lang (in sleepwalk bijvoorbeeld)
    Aha op die manier. Tsja. Misschien is het dan zo dat het vooral mijn gemakzucht is om gewoon 1x m'n tapedelay in te stellen als ik zo'n rockabilly soundje wil en daarna niet meer.

    Maar goed. Laatst dus die MXR carbon copy geprobeerd en die viel mij absoluut niet tegen wat betreft slapback.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Nah, ik speel in een rockabilly bandje, ik gebruik ook maar 1 setting voor de majeur shuffle chickenpick dingen
    als er dan iets van Link Wray of Texas boogie Paladins langskomt gebruik ik reverb
    tussendoor pielen aan knopjes is gay en een rock'n roller doet dat niet

    Ja, ik heb de carbon ook wel eens mee, of die Mooer analoog die nagenoeg hetzelfde klinkt, of een line 6 of.. whatever
    zolang het maar echo echo echo doet
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik gooi er ook maar eentje in die dit trucje ook meer dan prima doet. De Ibanez AD9.
    Yep. Helaas is de mijne stuk, dus al een tijdje een Maxon AD-9 Pro op het board wat eigenlijk hetzelfde smaakje is met iets meer millisec. delay. Ook stiller dan mijn Ibanez AD-9.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Slapback echo (delay) kan elk delay pedaal toch? Koop een TC electronic mini delay. Dan heb je tientallen delays ter beschikking. Met de toneprint app een nieuw soort delay "beamen" naar je pedaal met behulp van je mobieltje werkt echt!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Ik heb een Boss DD-3 gekocht. Was de goedkoopste goede oplossing in mijn ogen.
    Voor net geen 50 euro kan ik hem overnemen.
    Op YouTube een paar filmpjes gezien met dit pedaal, klinkt in mijn oren best lekker.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top