Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37

Discussie: Jailbird

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    Prison is in your mind, zegt Jim White. En net zoals bij Michiel Hendryckx, ben ik het helemaal met hem eens..
    klopt wat je zegt. zo zie ik deze tijd ook als een reset van normen en waarden, vooral welke waarde mensen aan bepaalde zaken als familie en gezondheid hechten.
    meer kijken naar wat je (nog) wel hebt dan wat niet, en dat wat je niet hebt en je zo druk om maakt eens toetsen of het al die drukte wel waard is.

  2. #12

    Standaard



    Een klein jaar geleden deze bovenfreesmachine gekocht. Omdat ik zo enthousiast blijf over de handige veelzijdigheid van dit stuk gereedschap, verdient het nog een keer een vermelding.



    De rest blijft handwerk.



    Intussen komt de knoop in zicht die het moeilijkst is om door te hakken:



    De afwerking.



    Indian Red of Walnut Sunburst?
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht

    Een klein jaar geleden deze bovenfreesmachine gekocht. Omdat ik zo enthousiast blijf over de handige veelzijdigheid van dit stuk gereedschap, verdient het nog een keer een vermelding.

    Indian Red of Walnut Sunburst?
    nice, ik heb pas de DeWalt-versie gekocht, zeer tevreden van!
    frees je nu de hals gelijk met de toets terwijl de frets er al in zitten of zie ik dat verkeerd? Lijkt me niet gemakkelijk

    qua kleur zou ik denken Walnut, maar er is geen verkeerde keuze tussen die 2.

    vakmanschap alweer!

    grtz

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2012
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    290

    Standaard

    a) wow !
    b) is dat nu helemaal eik ? ( of kastanje )
    c) zie : a
    d) als ik mag kiezen : sunburst .

    F.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2012
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    290

    Standaard

    Je passingen zijn zoals steeds merkwaardig snedig uitgevoerd, Tee.

    F.

  6. #16

    Standaard

    Dewalt heeft inderdaad een zeer gelijkaardige bovenfrees in het gamma, Robot. De keuze voor Makita viel bij mij vooral door positieve ervaringen met dit Japans merk. Bovenop de lagere prijs tegenover Dewalt steekt er eveneens nog een extra accessoire in de stevige/handige koffer: een schuin instelbare zool, nooit eerder gezien bij een bovenfreesmachine.

    De Dewalt bezit dan weer iets meer vermogen en een grotere freesdiepte. Eigenschappen die in mijn geval niet genoeg doorwegen, daar ik ook nog een 1400-watt-monster onder de werkbank heb steken (dat echter sinds de komst van de Makita nog zelden boven komt).

    De hals werd inderdaad effen gereden vanop de frets, dat geeft geen problemen. Maar ik geef toe dat onervaren 'frezers' best twee keer nadenken vooraleer ze aan een dergelijke opdracht beginnen, en dat heeft in wezen eigenlijk niks met de geplaatste frets te maken, maar alles met de draairichting en spaanafname van de frees.

    Kastanje en eik vallen inderdaad soms moeilijk te onderscheiden, Flatline, ook qua eigenschappen en verwerking. Maar het is eik. De stabiele, makkelijk verwerkbare en lekker ruikende inheemse houtsoort die naar mijn gevoel eerder onderschat wordt door een imago- dan door een klankprobleem: manifesto on domestic woods..

    Alvast ook dank om jullie stem na te laten!
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    ik zou voor transparant zwart gaan of transparant zwart voor de top en headstock en idian red voor de zij en achterkant

  8. #18

    Standaard

    Ga toch maar eerst eens de zoektocht nemen naar een eerder subtiele sunburst, Hops. En met subtiel bedoel ik NIET dit:




    Maar ergens in de richting van een iets meer 'natuurlijke' overgang en/of torrefied-/hitteverkleuring, zoals dit:


    En dus heb ik me -na eerdere pogingen in het verleden tot een 'handuitvoering'- maar eens een kleine compressor en spuitpistool aangeschaft.





    Deze proefstukjes geven me alvast de goesting om nog even verder te experimenteren met dit nieuw gereedschap..
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2012
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    290

    Standaard

    haha, torrefied ...subtiele woordkeuze 😊
    neen, je hebt gelijk, 't moet niet te brut zijn !

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    die wildcat burst is prachtig, en zo te zien aan je proefstukken gaat dit wel lukken ;-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top