Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 42
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik zou alleen de rode nemen. Of je moet onder water gaan spelen of op de noordpool

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superjohn Bekijk bericht

    Kan ik gewoon houtlijm van bison gebruiken? Een ander rade tidebond aan, ken het niet maar ga af op de experts....
    Ik heb een paar jaar geleden een Les Paul bouwkit in elkaar geknutseld, en de hals aan de body gelijmd met gewone houtlijm van bison.
    Prima spul.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik zou alleen de rode nemen. Of je moet onder water gaan spelen of op de noordpool
    Die groene is geweldig als je veel met fineer-stapelingen werkt in, bijvoorbeeld, een hals laminaat. Ik heb tot nu toe nog nooit een failed glue joint gehad omdat ik te langzaam was met de 'rode', maar dat vergt gewoon veel voorbereiding.

    @MrWeird: bison kán wel, hoor, maar ik zou het niet adviseren. zie mijn post hierboven.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Hals in de klemmen, eerste ding al bij geleerd. Ik dacht dat een hals symmetrisch was maar bij het maken de vorm van het aandrijfblok was het toch andrs:



    Hmmmm moet nog een hoop leren, hals staat hol .... Ben bang dat ik de boel verprutst heb. De truss rod is los, volgens mij als ik deze aan ga draaien dan word het alleen maar erger....




  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Die holling is toch voorbij de plek waar de breuk zat?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Die holling is toch voorbij de plek waar de breuk zat?
    Ja, maar hoe kan je dat dan corrigeren, volgens mij miet met de truss rod.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superjohn Bekijk bericht
    Hmmmm moet nog een hoop leren, hals staat hol .... Ben bang dat ik de boel verprutst heb. De truss rod is los, volgens mij als ik deze aan ga draaien dan word het alleen maar erger....
    Nou, volgens mij begrijp jij iets niet. Namelijk dat aandraaien van een een trussrod de hals boller laat staan, om tegendruk te geven aan de snaarspanning, die de hals hol wil trekken. Er is dus nog helemaal geen probleem.
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo Bekijk bericht
    Nou, volgens mij begrijp jij iets niet. Namelijk dat aandraaien van een een trussrod de hals boller laat staan, om tegendruk te geven aan de snaarspanning, die de hals hol wil trekken. Er is dus nog helemaal geen probleem.
    Ik weet dat ik nog veel moet leren vandaar dit projectje, door mijn onervarenheid ook een beetje voorzichtig. Had ondertussen de truss rod al een stevige draai gegeven en zag dat hij al iets bijkwam...

    Dus, gaat goed. Volgende stap is om te kijken of ik hem bespeelbaar kan krijgen, daarna binding aanschaffen en de binding zien te repareren.

    Over de laatste stap ben ik nog niet uit, de hals heeft dus een breuklijn en ook de body heeft wat moeten doorstaan en is hier en daar toegetakeld. Ik kan er dus ook een spuit projectje achteraan doen maar zit dan met de binding op de body. Kan hem mee spuiten maar is eigenlijk niet wat ik wil, de binding afplakken gaat er ook niet mooier op worden. Dus.... weet nog niet wat ik er mee aanmoet.

    Eerst straks kijken of er geluid uit komt.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Binding kun je gewoon mee spuiten, John. Daarna met een schraapijzer, en/of Stanleymesje/scalpel de binding voorzichtig afkrabben, daarna voorzichtig fijn schuren en eventueel overspuiten met een laagje blanke lak.
    Tenslotte misschien nog even het randje van de toets voorzichtig schoonkrabben, als daar wat lak op gekomen is.

    Leuk dat je het zelf doet, trouwens, gewoon volhouden, ook als het eens fout gaat.
    Laatst gewijzigd door piezo; 13 april 2020 om 14:48
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Yess....Er komt weer geluid uit.

    Heb de hals weer gemonteerd, snaren gestemd en er komt weer lawaai uit. Eerste doel bereikt, potmeters kraken wel een beetje maar dat komt wel.

    Volgende stap binding op de hals repareren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top