Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 57

Discussie: Pickups voor Gibson

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb een SD Pearly Gates op een HSS strat zitten en die bevalt echt heel goed, maar totaal andere gitaar natuurlijk. Op een LP heb ik het geijkte SD setje SH1n en SH4 oftewel 59 neck en JB bridge en vooral de JB vind ik veel te heet. Wellicht precies de sound die ik 30 jaar geleden van een bridge HB verwachtte, maar we're not in Kansas any more.
    OBL pups klinken ook te gek. Bijvoorbeeld de serie die hij toen voor Gibson heeft gemaakt en die ik stock op m'n SG heb zitten.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Volgens mij de meest gangbare magneet in een PAF.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Nou, pin me er niet op vast, maar ik denk dat er vaker AlniCo 5 wordt gebruikt dan 2.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wikipedia
    Gibson used Alnico magnets in PAFs, the same magnet as used in the P-90. Alnico has several different grades with different tonal properties. In original P.A.F. pickups the grades Alnico 2, 3, 4 and 5 were used (with Alnico 3 being the least common).
    Grappig, dat laatste zal allemáál waar zijn, want Alnico magneten waren toen nog niet goedkoop en Gibson inkopers zullen dus gewoon voor de ogenschijnlijk best deal gegaan zijn (als een lekker wijf maar inbegrepen was bij hun door verkopers betaalde lunch, als toetje).

    Om dit topic van NLF niet te laten ontsporen gaat het verhaal hier verder:http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...acht&p=3467842
    Laatst gewijzigd door piezo; 3 april 2020 om 00:10
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo Bekijk bericht
    Om dit topic van NLF niet te laten ontsporen gaat het verhaal hier verder:http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...acht&p=3467842
    Het is niet erg als het ontspoort hoor. Ik ben jaren geleden zelf ook al ontspoord ...

    Maar eeeh ... ik denk dat ik gewoon classics in al mijn humbucker gitaren gooi. Eventueel P94 proberen (kan natuurlijk ook in combi, bijvoorbeeld eentje bij de hals). (En ik kan er natuurlijk altijd een EQ pedaaltje en een booster achter hangen als ik toch net wat anders wil klinken).

    Het is verder wel een prettig idee dat als ik nu bijvoorbeeld Pearly Gates erin stop dat ik dan ook meteen precies als Billy Gibbons klink :-)

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Hebben die P 94 trouwens niet behoorlijk wat output? Zeker t.o.v. een classic 57?

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Persoonlijk ben ik erg fan van p90 elementen in een "all-mahogany" Gibson zoals de V. En volgens de puristen is een p90-in-humbucker-formaat geen p-90 maar ook die vind ik erg sterk. Bijvoorbeeld de P94 set van Gibson, daar heeft het brug element echt nog een stevige output en je kan er fantastisch mee rocken.
    Heb ze in mijn SG, vind ze geweldig.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    De '59 van SD in de brug heb ik hier nog niet voorbij zien komen. Is ook een prima PAF-achtige en goed betaalbaar. BK The Mule is al genoemd, ook een puike. Dimarzio PAF's zijn ook prima.

    Out of the box zou ik bijv. een Dimarzio Super Distortion ook niet uitvlakken. De hoge output zegt ook niet alles. De Super Distortions kunnen ook prima clean met het terugdraaien van je tonepot en geven bij meer gain je versterker een beetje extra push. Hebben in mijn beleving iets meer laag en iets meer mid en klinken wat meer 'creamy' dan PAF's. Zijn ook zeker geen modern klinkende humbuckers en ook zeker veel gebruikt in de jaren '70.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Ja. Super Distortions zijn veel gebruikt, ook door gitaristen die ik te gek vind zoals Ace Frehley enzo. Tsja. Ik vind het vooral lastig dat er zoveel keus is. Daar raak ik (als control freak) van in de war.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Het is niet erg als het ontspoort hoor. Ik ben jaren geleden zelf ook al ontspoord ...

    Maar eeeh ... ik denk dat ik gewoon classics in al mijn humbucker gitaren gooi. Eventueel P94 proberen (kan natuurlijk ook in combi, bijvoorbeeld eentje bij de hals). (En ik kan er natuurlijk altijd een EQ pedaaltje en een booster achter hangen als ik toch net wat anders wil klinken).

    Het is verder wel een prettig idee dat als ik nu bijvoorbeeld Pearly Gates erin stop dat ik dan ook meteen precies als Billy Gibbons klink :-)
    Draadje, misschien heb je er iets aan.

    https://forum.bareknucklepickups.co....p?topic=8382.0
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Ja ik moet idd even kijken. Het is een beetje een dilemma. Zeg ik >> ik ga zoeken voor de allerbeste sound die ik kan vinden of zeg ik zet er iets in wat goed genoeg is om mee uit de voeten te kunnen en ga ik daarna gewoon lekker spelen. ben er nog niet helemaal uit ...

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Oh ja, deze was ik vergeten. Nog een t-top kloontje, van Brandonwound:

    https://brandonwoundpickups.com/prod...op-humbuckers/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top