Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 57

Discussie: Pickups voor Gibson

  1. #21
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Volgens mij de meest gangbare magneet in een PAF.
    Nou, pin me er niet opv ast, maar ik denk dat er vaker AlniCo 5 wordt gebruikt dan 2.
    Geeft ook net wat meer helderheid en output. Als je dat combineert met een niet te sterk gewonden spoel heb je power, maar toch een wat opener klank. Output uit meer windingen halen geeft die toenemende congestie in de mids
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Nou, pin me er niet opv ast, maar ik denk dat er vaker AlniCo 5 wordt gebruikt dan 2.
    Geeft ook net wat meer helderheid en output. Als je dat combineert met een niet te sterk gewonden spoel heb je power, maar toch een wat opener klank. Output uit meer windingen halen geeft die toenemende congestie in de mids
    AIV (Mules) wordt ook gebruikt in PAF-copies
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Alnico II is het pinewood van de telecaster.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Als er nu twee opties zouden zijn, dus PAF en Dimarzio Super Distortion kun je snel kiezen wat het best bij je past.
    Ik vind eerlijk gezegd een PAF bij de hals en een SD bij de brug een geweldige combinatie, vooral omdat de middenstand dan ook heel bruikbaar is, veel meer dan bij 2 pups van hetzelfde type. En met een een beetje potjedraaien zijn ook alle standen zeer bruikbaar.
    Maar pas op hè, het is maar ùn mening. En dan ook nog de mijne, heb je niks an.
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Het leuke met pickups is ook dat je ze moeilijk kunt uitproberen. Je kunt best 5 pedaaltjes aanschaffen en dan een middag even gaan A B jen. Snoertje aansluiten, adaptertje erin, toch nog even het eerste pedaaltje proberen, hoe klonk nummer dire ook al weer en dan klaar is Kees.

    Met die pickups moet je ze iedere keer opnieuw in je gitaar solderen en dan de snaren er weer opzetten. Of laten solderen, nog erger. Tsja. Moet je maar net zin in hebben. Ik wil gewoon iets wat vet klinkt. Als ik lang ga zitten pielen om dit helemaal uit te zoeken dan ben ik binnen de kortste keren gaar dat weet ik nu al. Moet ik nou toch niet de Pearly Gates? Of zouden de Burstbuckers beter zijn? Of gewoon de classics?

    Het leukste is ook dat als je een dag echt kut speelt (en dat komt regelmatiog voor) het ook weer helemaal geen reet uitmaakt welke je er in zet. En dat is dan natuurlijk weer het moment waarop je meteen denkt: toch misschien maar andere pickups erin zetten?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ik voel me nu eigenlijk net een soort mooie dame die een paar laarzen gaat passen in een schoenenwinkel. Helaas voor jullie ben ik dat niet. Het gaat over PAF en HB's ...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Ik ben heel tevreden met mijn bareknuckle true grit elementen,ze zijn een stuk goedkoper dan de andere bareknuckle elementen en echt een instant rock geluid(denk aan Whitesnake).Bij mij zitten ze in een Gibson classic die van zich zelf tamelijk schel is(ook met classic 57 elementen).De originele elementen waren mij net iets te heavey,maar deze bevallen mij nog steeds goed
    Ze lijken wel wat op JB's ook qua specs,maar net iets milder.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Grappig. De True Gritt viel mij juist ontzettend tegen. Ik had hem in een Explorer zitten en het klonk echt heel plat. Vervangen door een Crawler en de sound kwam helemaal tot leven! Ik vond het verschil niet eens een nuance- verschil.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    T-tops? Bij Zeppelin en oude AC/DC, sowieso veeeeeeel jaren '70 rock, denk ik meteen aan T-tops. De originele zijn nogal van den prijzige, maar bijv. de t-top klonen van een merk als Rautia Guitars is nog wel te doen.

    https://www.rautiaguitars.net/t-top--70s.html

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Een setje 57/66 van EMG, en anders de RetroActive serie van hetzelfde merk.
    En nee, in de verste verte niet te vergelijken met de good 'ole 81, 60, 85, 89 enz.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top