Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 57

Discussie: Pickups voor Gibson

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    Voor wat Gibson pickups betreft, de burstbuckers hebben een tophoog dat in een heldere gitaar wel eens wat schel danwel bijterig kan zijn. Niks dat niet is op te lossen met een tone pot maar toch. Ben zelf dan meer dan van de Classic ‘57 en Classic ‘57 plus (brug). Die hebben een meer smooth karakter. Minder dun zo je wilt. Let wel, in een wat donker klinkende gitaar kan een Classic ‘57 in de halspositie wel eens te wollig worden (jazzy?)
    Da's misschien wel een goeie tip. Ik heb zelf zo'n burstbucker in mijn Greco LP. Niet voor een speciale reden overigens hoor. Er zat een JB in toen ik m kocht. Wilde ik niet dus even gekeken wat er op Marktplaats was. Iemand had een classic te koop maar die was net verkocht en hij had die burstbucker ook nog. Dus die maar genomen. Ik dacht zal wel goed zijn. Maar ik vind m een beetje krasserig of iets dergelijks. Speel er gewoon mee door, daar niet van. Maar goed. Hoe kom ik er achter welke ik fijn vind? Ik hoop niet door jaren lang iedere week een andere pickup in mijn gitaren te zetten. Toch? De classic heeft ook iets minder output geloof ik.
    Laatst gewijzigd door NLF; 1 april 2020 om 23:46

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Volgens mij moet je het basisgeluid van een V niet met een LP vergelijken. Ik heb een LP Custom en een Explorer en vereisen bij mij echt een ander type humbucker.
    Bij mij heeft de LP een Bare Knuckles Holydiver en de explorer de Crawler. De Holydiver (mijn favo) klonk niet lekker in de Explorer.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Ik heb ook de Bare Knuckle Mules in mij Gibson les Paul standard, super geluid zou niets anders meer willen
    Nooit zo dicht bij het geluid van Bonamassa geweest
    Op het BKP-forum heb ik al veel Gibson-owners langs zien komen met vragen over alternatieven voor Burstbuckers en - in iets mindere mate - de Classic 57's. Het draait bijna altijd uit op Mules en af en toe RiffRaffs.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Volgens mij moet je het basisgeluid van een V niet met een LP vergelijken. Ik heb een LP Custom en een Explorer en vereisen bij mij echt een ander type humbucker.
    Nee OK snap m.

    Maar goed. Het verschilt natuurlijk ook elke keer wat betreft amp en speakers (ik heb meerdere amps namelijk). Als de speakers schel zijn gaat alles wat een beetje schel is ook weer snel schel klinken. Of zoiets.

    Ik kan natuurlijk ook zeggen ik knal er gewoon maar iets in en dan rock the hell out of it. Ik moet even kijken. Anders zet ik er gewoon iedere week een andere pu in

    Misschien ergens een winkel waar je gitaren met verschillende pu's kunt uitproberen?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Misschien ergens een winkel waar je gitaren met verschillende pu's kunt uitproberen?
    Misschien een gat in de markt, dat gevuld moet worden. Idem voor luidspreker-kast-versterker combinaties. Als wij gitaristen daarvoor tenminste willen betalen - uurtarief voor montage en nog aan te schaffen materiaal.
    En anders hebben we nog het ruiltopic... Ik heb nog wel wat pups, waarvan ik niet weet of ik ze nog eens ga gebruiken, zoals zebra burstbuckers #2 en #3.

    Mijn ervaring is, dat echt àlles telt voor je geluid en dat je met Jijbuis vergelijkingen e.d. alleen maar een voorkeuze kunt maken. En overigens dat je ook met spullen, die in eerste instantie niet voldoen aan wat je wilde, na verloop van tijd toch leert er uit te halen wat er wèl in zit.
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mij lijkt een setje PAFs het meest logische.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ik zat richting Alnico II te denken.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Er is tegenwoordig natuurlijk ook wel erg veel aanbod natuurlijk. Heeft voordelen, maar ook nadelen. Als er nu twee opties zouden zijn, dus PAF en Dimarzio Super Distortion kun je snel kiezen wat het best bij je past. Als er 100 opties zijn raak je sneller in de war (ik dan tenminste).

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Volgens mij de meest gangbare magneet in een PAF.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Paf is eigenlijk maar 1 pickupje, standard job noemde Gibson ze zoals Fender maar 1 stratocaster pickupje had,
    pas mid '70 verschenen er varianten op hun standaard pickup en de eerste paf replica (van Larry Dimarzio)
    Nu door de bomen het bos & is het bos door de bomen niet meer te zien.
    enniehoe
    tot eind zeventig hebben alle Flying V's dus die ene standaard humbucker, daarna kwamen de high output varianten.

    Het verschil tussen al die paf's is de eq curve en die wordt ook gevormd door de gitaar waar die in zit,
    helaas is de industrie niet zo professioneel dat men curves mee levert, geld ook voor drive pedalen,
    dat zou veel te gemakkelijk zijn
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top