Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 57

Discussie: Pickups voor Gibson

Threaded View

  1. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    Voor wat Gibson pickups betreft, de burstbuckers hebben een tophoog dat in een heldere gitaar wel eens wat schel danwel bijterig kan zijn. Niks dat niet is op te lossen met een tone pot maar toch. Ben zelf dan meer dan van de Classic ‘57 en Classic ‘57 plus (brug). Die hebben een meer smooth karakter. Minder dun zo je wilt. Let wel, in een wat donker klinkende gitaar kan een Classic ‘57 in de halspositie wel eens te wollig worden (jazzy?)
    Da's misschien wel een goeie tip. Ik heb zelf zo'n burstbucker in mijn Greco LP. Niet voor een speciale reden overigens hoor. Er zat een JB in toen ik m kocht. Wilde ik niet dus even gekeken wat er op Marktplaats was. Iemand had een classic te koop maar die was net verkocht en hij had die burstbucker ook nog. Dus die maar genomen. Ik dacht zal wel goed zijn. Maar ik vind m een beetje krasserig of iets dergelijks. Speel er gewoon mee door, daar niet van. Maar goed. Hoe kom ik er achter welke ik fijn vind? Ik hoop niet door jaren lang iedere week een andere pickup in mijn gitaren te zetten. Toch? De classic heeft ook iets minder output geloof ik.
    Laatst gewijzigd door NLF; 1 april 2020 om 22:46

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top