Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 68
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht


    Die Fender CS Fat ‘60’s klinken inderdaad erg lekker zeg!
    Gevoelsmatig minder schel in het hoog dan sommige andere pu’s
    als je dit gevoel krijgt via youtube filmpjes dan kan je eventueel nog bedrogen uitkomen.
    ik heb een clone pedaal van de alpha drive gemaakt op basis van een aantal filmpjes.
    nu vind ik hem eigenlijk heel erg topeond schril/schel als een treble booster
    iemand van dit forum heeft het schema bekeken en het IS eigenlijke een soort van treble booster.

    zeker als je geen goede speakers of hoofdtelefoon hebt, en de opname is ook niet echt alles kan je toch nog voor verassingen komen te staan.

    maar een te schelle sound pak je makkelijk aan met een ouderwetse krulkabel, die pikt genoeg treble weg ;-)

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Ik ga nog wel verder,
    op basis van YT filmpjes kan je helemaal niks over een pickup zeggen, behalve dat je er niks over zeggen kan
    teveel parameters going on
    wat je kan doen is absoluut met data of relatief met andere pickups vergelijken,
    Maar genoeg mensen die oordelen aan de hand van een filmpje maar dat zegt vooral iets over de de kijker.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik ga nog wel verder,
    op basis van YT filmpjes kan je helemaal niks over een pickup zeggen, behalve dat je er niks over zeggen kan
    teveel parameters going on
    wat je kan doen is absoluut met data of relatief met andere pickups vergelijken,
    Maar genoeg mensen die oordelen aan de hand van een filmpje maar dat zegt vooral iets over de de kijker.
    en ik wil daaraan nog toevoegen: je eigen gehoor, oftewel het gemis aan frequenties.
    ik dacht ooit dat de brugpup van een setje Microcoils van Bill Lawrence (met een geweldige neckpup) niet genoeg volume leverde ten opzichte van die goddelijk neckpup.
    van alles geprobeerd en uiteindelijk opgestuurd naar een vriend van mij die ook bekend was met de Lawrence producten.
    en zijn antwoord? prima werkend, niks mis mee.
    ik heb mijn gehoor laten testen en wat blijkt, ik mis zelf nogal wat frequenties. ik hoor heel ook veel tophoog, maar toch is daar een aantal freq onder normaal,
    dus mijn perceptie ervan ook.
    nu is elk gehoor anders, dus wat ik grandioos vindt kan een ander wel compleet ....... vinden

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik ga nog wel verder,
    op basis van YT filmpjes kan je helemaal niks over een pickup zeggen, behalve dat je er niks over zeggen kan
    teveel parameters going on
    wat je kan doen is absoluut met data of relatief met andere pickups vergelijken,
    Maar genoeg mensen die oordelen aan de hand van een filmpje maar dat zegt vooral iets over de de kijker.
    +1.. Je moet ze zelf horen, het liefst over je eigen setup. En dan nog, in de ene gitaar werkt een bepaalde type pickup geweldig, in de andere niet. Je moet denk vooral uitgaan van de gitaar en wat je mist. Daarna moet je mazzel hebben dat je keuze goed uitpakt.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Heel veel muzikanten hebben in de loop der jaren gehoorschade opgelopen, bovenop een van nature verminderend gehoor... En laten we wel wezen, veel 18 jarigen zitten er niet op dit forum. vandaar dat ik die omschrijvingen van gear vaak met een dikke korrel Zout neem.

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    +1.. Je moet ze zelf horen, het liefst over je eigen setup. En dan nog, in de ene gitaar werkt een bepaalde type pickup geweldig, in de andere niet. Je moet denk vooral uitgaan van de gitaar en wat je mist. Daarna moet je mazzel hebben dat je keuze goed uitpakt.
    Dit dus. Ik heb een elementsetje echt in 3 verschillende gitaren gehad in 3 verschillende bandsettings. Rangeerde echt van halleluja tot meh. Een ander setje in een andere gitaar was echt "bingo" in elke bandsetting. Ergo: je weet het pas als ze in betreffende gitaar zitten.
    Laatst gewijzigd door heinz3110; 13 april 2020 om 08:22 Reden: duidelijkererer

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Jullie hebben gelijk, tuurlijk zijn die YT filmpjes niet echt n goede referentie.
    Maar ik moet toch érgens beginnen...
    Wat LRS postte over die Fender Fat 60’s pu’s dat ze Alnico alnico II magneten hebben en daardoor minder schel en warmer in het hoog klinken spreekt mij heel erg aan.
    En op de YT filmpjes is redelijk goed te horen dat ze met een doses gain ook nog lekker klinken, wat in een aantal reviews ook wordt aangegeven.
    Er zijn toch een aantal PU’s die dan al snel modderig klinken.
    Dus daarom denk ik dat de FAT 60’s voor mij goede kanshebbers zijn.





    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    ....als je Alnico V magneten toch te fel vindt klinken en je zoekt iets meer warmte, zonder dat het modderig wordt, overweeg dan eens een setje CS Fat ‘60s. Deze zijn het Alnico II broertje van de TX Special en klinken minder schel. Deze heb ik in m’n EJ strat met palissander toets, en ik wil nooit meer iets anders. Als je een keer een sound sample wil, stuur maar een PM.
    Heb jij de gewone Fat 60’s of de Handwound versie?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    Heb jij de gewone Fat 60’s of de Handwound versie?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Volgens mij heb je je keuze gemaakt. Gewoon maar proberen dan.
    Trouwens Bare Knuckle heeft ook alnico II:
    https://www.bareknucklepickups.co.uk...ns-single-coil
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    Heb jij de gewone Fat 60’s of de Handwound versie?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Huis-tuin-keuken versie. We kunnen overigens nog wel een leuke discussie aanzwengelen in welke mate handgewonden elementen daadwerkelijk ook handgewonden zijn 🙈

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top