Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 68
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Allemaal heel erg bedankt voor jullie input mannen!
    Ik begin een beetje n beeld te krijgen welke richting ik op “moet” zoeken😃

    De keuze is denk ik al wat kleiner geworden in de medium output range:

    Van Zandt Blues; iets meer output als de vintage pu’s, veel goede reviews van gebruikers

    Bare Knuckle Irish Tour Single Coil
    Ook iets meer output als de vintage pu’s, goede reviews

    Seymour Duncan Vintage Flat Strat SSL-2 ; zelfde als de SSL-1 maar dan flat pole versie ipv stagerend en iets meer output

    DiMarzio FS-1 en Texas Specials vallen voor mij voorlopig ff af, dat zijn high output pu’s, ik wil eerst medium output pu’s gaan proberen.

    Wat me opvalt dat de meeste pu’s nog steeds staggered zijn, voor mijn Strat met n platte radius en 009 snaren niet echt optimaal toch?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    DiMarzio FS-1 en Texas Specials vallen voor mij voorlopig ff af, dat zijn high output pu’s, ik wil eerst medium output pu’s gaan proberen.
    Da's vreemd. Een Super Distortion is ook high output, dat los je op door 'm lager te draaien maar voor hotte single coils (en da's ook behoorlijk betrekkelijk) werkt dat ineens niet?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht

    Wat me opvalt dat de meeste pu’s nog steeds staggered zijn, voor mijn Strat met n platte radius en 009 snaren niet echt optimaal toch?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    staggered is vintage sentiment, door Fender in de seventies al vervangen door flat en teruggebracht voor hun vintage modellen,
    en dan doen de anderen dat ook,
    maar Duncan heeft ze in alle smaken en varianten, magneten, polepieces, windingen.. en met redelijk goede beschrijvingen er bij,
    het verschil tussen staggered en non staggered alleen heeft geen impact op klank & output

    Ik vind Lollar eigenlijk door de bank genomen net een tikje lekkerder dan Duncan maar ook wat duurder,
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    Allemaal heel erg bedankt voor jullie input mannen!
    Ik begin een beetje n beeld te krijgen welke richting ik op “moet” zoeken

    De keuze is denk ik al wat kleiner geworden in de medium output range:

    Van Zandt Blues; iets meer output als de vintage pu’s, veel goede reviews van gebruikers

    Bare Knuckle Irish Tour Single Coil
    Ook iets meer output als de vintage pu’s, goede reviews

    Seymour Duncan Vintage Flat Strat SSL-2 ; zelfde als de SSL-1 maar dan flat pole versie ipv stagerend en iets meer output

    DiMarzio FS-1 en Texas Specials vallen voor mij voorlopig ff af, dat zijn high output pu’s, ik wil eerst medium output pu’s gaan proberen.

    Wat me opvalt dat de meeste pu’s nog steeds staggered zijn, voor mijn Strat met n platte radius en 009 snaren niet echt optimaal toch?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Er zijn zoveel te gekke strat pickups. Van Zandt heeft een goede reputatie, Fralin Blues Specials komen dicht in de buurt en de Texas Specials zou ik zeker niet afschrijven. Ik heb zelf heb een Bare Knuckle HSS set in mijn strat: Crawler + Irish Tours. De IT's zijn zeker een aanrader, maar de pickups zijn maar een stukje van de SRV-sound. Een Fender of Fender-type amp plus een TS-overdrive is wel aan te raden. En verder zit de SRV-magic voor een groot deel in je vingers.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 2 april 2020 om 02:16
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard Welke pickups voor Strat? Clean, warm en dynamisch?

    Drie toevoegingen aan wat hierboven reeds is gezegd:

    1) de TX Special pickups worden door Fender wel geadverteerd als meer output, maar alles is relatief. Ze zijn nou ook weer niet zo heet. Rond de 6.0-6.5 kOhm om Alnico V magneten is wel wat meer power dan een typisch vintage style setje maar mijn ervaring is dat als je ze laag in de slagplaat monteert, dat het een fijne en veelzijdige set is die goed op je volumeknop reageert.

    2) de staggered pole pieces (met name de G die er boven uit steekt om de in der tijd omwonden G snaar te bedienen) kun je met beleid naar beneden drukken. Met beleid, en misschien is 30x per dag niet verstandig, maar ik heb met deze aanpassing nog nooit een pickup gesloopt. Het resultaat is dat de G veel gebalanceerder klinkt in het geheel. Deze aanpassing is reversibel; als het je niet bevalt, druk je de magneet via de achterzijde weer (voorzichtig) terug.

    3) als je Alnico V magneten toch te fel vindt klinken en je zoekt iets meer warmte, zonder dat het modderig wordt, overweeg dan eens een setje CS Fat ‘60s. Deze zijn het Alnico II broertje van de TX Special en klinken minder schel. Deze heb ik in m’n EJ strat met palissander toets, en ik wil nooit meer iets anders. Als je een keer een sound sample wil, stuur maar een PM.
    Laatst gewijzigd door LRS; 2 april 2020 om 07:56

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    3) als je Alnico V magneten toch te fel vindt klinken en je zoekt iets meer warmte, zonder dat het modderig wordt, overweeg dan eens een setje CS Fat ‘60s. Deze zijn het Alnico II broertje van de TX Special en klinken minder schel. Deze heb ik in m’n EJ strat met palissander toets, en ik wil nooit meer iets anders. Als je een keer een sound sample wil, stuur maar een PM.
    In dat kader,
    Ik heb een strat met Duncan antiquity hots, dat is ook extra wind met alnico II, fantastische pickups met lots of vibe.
    ik noem ze nooit want ze zijn best prijzig en mijn vibe hoeft niet de vibe van iemand anders te zijn,
    ook eerder ronde Shadows roar dan brede Texas sizzle
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Fijne feedback mannen, bedankt allemaal!
    Het blijft een kwestie van smaak en de vraag of de combinatie met mijn gear goed gaat werken

    Ik heb o.a. op YouTube diverse filmpjes van pu-reviews bekeken.
    Helaas is de kwaliteit vaak beroerd, gasten die niet echt lekker spelen en vaak met slecht afgestelde amps waardoor ook goede pu’s (naar mijn smaak) beroerd klinken.

    Maar ik ben toch wel wat verder gekomen.
    Die Fender CS Fat ‘60’s klinken inderdaad erg lekker zeg!
    Gevoelsmatig minder schel in het hoog dan sommige andere pu’s
    Maar toch helder en warm in het hoog.
    En dat kan voor mijn gear belangrijk zijn.
    Mijn Marshall JMP 2204 50 Watt top is een geweldige amp en de Celestion Golds zijn geweldige speakers maar de hoge tonen kunnen soms erg gemeen klinken...

    En de Fat ‘60’s klinken ook verbazingwekkend lekker met distortion en meer of high gain!
    Ook met solo’s en hoge tonen, lekker warm, en ze zingen dan lekker
    En reageren zo te horen erg goed op de volumepot van de gitaar en op hard en zacht aanslaan.
    En de mids en het laag klinken lekker, gebalanceerd en transparant en niet penetrant en zeker niet modderig!!

    De seymour duncan antiquity texas hot lijken er inderdaad wel op kwa sound maar spreekt mij iets minder aan.
    Misschien iets meer gebaseerd op de ‘50s pu’s?
    Blijkbaar minder mijn ding...

    Van de Van Zandt Blues en Lollar (Blonde?) pu’s heb ik nog geen echte goede filmpjes kunnen vinden die mij kunnen overtuigen...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Mannen, iemand ervaring met de RIO Grande Vintage Tallboy pu’s?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    Mannen, iemand ervaring met de RIO Grande Vintage Tallboy pu’s?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Niet met Tallboys, wel met de Muy Grande. In mijn strat zat aanvankelijk een Muy Grande HSS-set. Ten eerste was de humbucker enorm microfonisch en ten tweede vond ik de set als totaal nogal vlak tov van de BKP Crawler/Irish Tours die er nu in zitten. Maar goed, de Tallboys heb ik geen ervaring mee.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    Fijne feedback mannen, bedankt allemaal!
    Het blijft een kwestie van smaak en de vraag of de combinatie met mijn gear goed gaat werken
    Precies dit wat je hierboven zegt! Ik heb een Strat met een set "Pure Vintage" van Tonerider waarin deze elementen geweldig klinken en is dan ook mijn main axe. Echter in geen enkele andere van mijn Strats klinkt deze betreffende set even goed. Het is de combinatie van factoren die een gitaar anders/beter maakt dan andere.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top