Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Mooer little monster BM buizen upgrade

    Hallo medegitaristen.

    Ik heb zojuist mijn moeder, ik bedoel mijn Mooer open geschroefd voor een buizenupgrade.
    Ik heb de Bassman wannabe.
    Ik verwachte goedkope chinese nobrand buizen erin. Maar de ecc83 en 81 zijn van Groovetubes naar mijn leken mening een merkbuis. Ik moet wel zeggen dat ik de versterker tweedehands heb gekocht dus de vorige eigenaar kan ook geknutseld hebben.
    De eindbuis is een zwarte 6V6GT zonder herkenbare naam. YTY CTK 33 in een ruit met daaronder 11 62. Is dit de verwachte nobrand buizen en zoja waarmee zou ik dit kunnen vervangen met de hoop op een beetje meer output?
    Klopt mijn aanname van de Groovetubes of is het aan te raden deze ook te vervangen?

    Vriendelijke groet

    Martijn

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    GT’s zitten ook standaard in Fender. Het is een merk maar geen fabrikant. Ik weet niet waar zij hun buizen vandaan halen.

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Meer output? Dat zou ik met een dergelijk ampje niet proberen met een buizenwissel. Een andere speaker met meer efficiëntie eronder zal je makkelijker aan meer dB's helpen. Welke speaker gebruik je nu?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Je kunt vrijwel nooit meer vermogen uit een circuit krijgen door de buizen te veranderen. Dat vermogen wordt namelijk hoofdzakelijk bepaald door de transformatoren, niet door de buizen.

    Groove Tubes is een handelaar die buizen test en selecteert. Over het algemeen van goede kwaliteit, maar wel duurder. Voor meer info over fabrikanten en handelaren: https://valvetubeguitaramps.com/valve-supplier/

  5. #5

    Standaard

    De Thomann 1x12” voldeed prima thuis.
    Nu ben ik naar een gebruikte 2 of 4x12 aan het kijken. Als het nieuwe bandje een goede start maakt dan ga ik kijken naar iets beters.

  6. #6

    Standaard

    Bedankt iedereen voor het meedenken. Ik heb op de Duitse marktplaats een Ehx 6v6gt gevonden die ik erin ga doen. Baat het niet dan schaad het niet.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mgeven Bekijk bericht
    De Thomann 1x12” voldeed prima thuis.
    Nu ben ik naar een gebruikte 2 of 4x12 aan het kijken. Als het nieuwe bandje een goede start maakt dan ga ik kijken naar iets beters.
    Ook daar zal het aan de luidspreker en diens rendement liggen. Kast doet meestal niet zoveel.

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Qua klank genoeg, maar qua output niet nee
    Tip voor de topic starter: Thomann is een winkelmerk hè Verdiep je een beetje in speakers, gaat je een hoop opleveren. Merk, type en kijk dan voorbij vermogen, dat zegt alleen wat over wat-ie aankan, maximaal. Efficientie/rendement, wat wordt uitgedrukt in dB, dat is nuttig. Ik heb een tijd een 1x12 gehad met meer effeiciënte speaker gehad (Celestion H30), die was net zo hard als mijn 2x12 met minder effeicënte speakers (M20s)
    Überhaupt had ik jaren lopen kutten met gitaren en amps voordat ik door had hoeveel verschil de speaker maakte, dus ik zou zeggen: verdiep je er wat eerder in, scheelt een hoop tijd
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    [...] Verdiep je een beetje in speakers, gaat je een hoop opleveren. [...]
    Überhaupt had ik jaren lopen kutten met gitaren en amps voordat ik door had hoeveel verschil de speaker maakte, dus ik zou zeggen: verdiep je er wat eerder in, scheelt een hoop tijd
    Dat kan ik zeker onderschrijven! Speakers maken zo veel uit... Ik kwam er bijvoorbeeld al vrij snel achter dat in een grafhekel heb aan Vintage 30's. Te veel tophoog en rare, nasale mids.

    ik houd van speakers die vrij open en fel zijn, zoals Eminence Wizard en Celestion Alnico Blue. Nadruk op hoog-mid. Maar ook warme, gebalanceerde speakers zals Celestion G12M Greenback en Creamback zijn erg fijn. Liefst een beetje er tussen in. Ik heb ooit een Eminence Wizard gekocht om de hoge efficiëntie en de felheid. Werkt goed voor kleine amps. Maar deze speaker komt pas echt tot zijn recht met een beetje schuim ervoor, om het hoog wat te temmen. Dan klinkt ie super dik en krachtig!

    Voor cleans is Jensen natuurlijk goed maar de Britse speakers kun je met wat meer EQ ook verleiden tot zo'n sound. Gewoon een dip rond de 400 Hz toevoegen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top