Precies dat. In de VS doen ze er een moord voor
Ik doe niks af aan de schoonheid en kwaliteit van de spullen en het enthousiasme van de eigenaar, maar als de aankondiging"Brazilian'' al vóór de typering van de gitaar komt, dan weet je wel hoe laat het is. American boards slang
Welk onderdeel van een gitaar nou precies waarvoor verantwoordelijk is, blijft een eindeloze discussie. Persoonlijk heb ik redelijk wat A/B vergelijkingen kunnen doen, maar er is niemand die effe een toets van de hals los dampt, er een andere op zet en dan een A/B doet, dus verschil in sound weet helemaal niemand.
Feel: ja natuurlijk. Uitstraling? Zeker! Toen ik een custom gitaar liet bouwen wilde ik ook ebben om precies die redenen. Ander voorbeeld: Pau Ferro werd jaren terug als exotisch alternatief gebruikt, vonden spec nerds ook leuk, maar nu wordt het ineens gebruikt voor MIM Fenders. En dan komt acuut de palissander politie om te zeggen dat het niet goed is
Maar voor de spec nerds, die per se vintage correct willen zijn, is het het aller belangrijkste. Nou sorry, daar ben ik te nuchter voor. Maar geen vrees, niet uit onwetendheid