Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: MIDI controller

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard MIDI controller

    Ik kwam deze midi controller toevallig tegen op Aliex. Ziet er eigenlijk wel erg ok uit voor het geld.


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Ben ik nou de enige die veel te lompe poten heeft voor die knopjes? Ik zou erg veel moeite hebben om er maar een te raken.. Ben niet zo handig ook..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Is ongeveer de afstand als bij een pedalboard, dan heb je daar waarschijnlijk ook problemen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Hij lijkt verdacht veel op de harley benton mp100.

    Ik weet het niet zeker (meer), maar ik meen dat die maar op 1 midi kanaal pc's kan zenden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ohja dat is 'm! En ik maar denken dat ik iets nieuws had ontdekt.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb nu drie verschillende midi controllers en ik gebruik er maar één, de simpelste. Ik vind dat midi gedoe toch lastig hoor. Op zich begrijp ik het wel, maar hoe je het per apparaat in moet stellen is ingewikkeld.
    Ik vind die dingen ook best duur, ik heb ze gelukkig 2e hands.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Op zich begrijp ik het wel, maar hoe je het per apparaat in moet stellen is ingewikkeld.
    Niet moeilijker dan met 1 apparaat?
    Dat wil zeggen als je een controller hebt die messages op verschillende kanalen (tegelijk) kan zenden.
    Apparaat 1 midi kanaal 1, apparaat 2 midi kanaal 2, etc.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Ik heb nu drie verschillende midi controllers en ik gebruik er maar één, de simpelste. Ik vind dat midi gedoe toch lastig hoor. Op zich begrijp ik het wel, maar hoe je het per apparaat in moet stellen is ingewikkeld.
    Ik vind die dingen ook best duur, ik heb ze gelukkig 2e hands.
    Ik vind t ook lastig
    Met de oude Roland GP 8 gitaarprocessors hoefde je de bijbehorende floorcontroller helemaal niet te programmeren. De 8 schakelaars correspondeerde met 8 presets in de processor en met de 2 extra schakelaars schakelde je naar de 8 verschillende banken en de 2 groepen.
    Dus totaal 8 x 8 x 2 = 128 presets die je niet hoefde te programmeren voor wat betreft de floorcontroller.
    En de GP8 was ook nog eens heel makkelijk te programmeren wat betreft de effecten.
    Geniaal ding wat dat betreft
    Maar ja, het voordeel van een midi controller is natuurlijk dat je verschillende apparaten kunt bedienen van verschillende merken.
    Dat ging met die Roland footcontroller niet...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Mooi dingetje. Ik was naar zoiets (compacte midi switcher voor niet teveel geld) op zoek laatst maar heb uiteindelijk via marktplaats een Behringer FCB1010 gekocht. De Behringer is toch best wel aan de grote kant voor wat ik doe, wat presets wisselen in een VST in Reaper. Die site van Ali werkt in mijn browser voor geen meter. Probeer dat ding in mijn winkelwagen te leggen en pagina zegt dat dat gelukt is. Als ik dan winkelwagen wil bekijken opent een pagina waarin de winkelwagen weer leeg is. Blijft ook een 0 staan rechtsbovenin beeld bij het winkelwagentje De MP100 bij Thomann is dan sneller, misschien voordeliger en voelt betrouwbaarder qua afwikkeling.

    Edit: zie nu dat je op de winkelwagenpagina van Ali je producten in je winkelwagen specifiek moet aanvinken om daadwerkelijk verder te kunnen met bestellen.
    Laatst gewijzigd door AoDf; 21 mei 2020 om 12:51

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    De MP100 bij Thomann is dan sneller, misschien voordeliger en voelt betrouwbaarder qua afwikkeling.
    Die MP100 heb ik al 3x in mijn virtuele winkelwagentje gedaan en toch weer terug gelegd.
    Leek me wel een mooie aanvulling op mijn rocktron all access in flightcase. In ieder geval compacter en minder zwaar.
    Maar ja, midi controllers zijn eigenlijk niet zo sexy dat je er twee moet hebben

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top