Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2012
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    290

    Standaard Quarantaine en flamenco negra

    Ja, nu we ons zelfs niet meer in deel twee aan de kust mogen vertonen móeten we wel weeral de sprong in het diepe wagen.
    Met een afgelaste reis naar Andalucia - Alhambra incluis - in het ex-vooruitzicht kon het niets anders worden dan een sober gitaartje.
    Hierbij wat foto's van het proces.
    't Meeste is afgekeken; design van de kop, het principe van 't zwevend blad ... enkel de decoratie van 't blad is - hopelijk - origineel.
    Palissander, mahonie en fijnspar.
    Nog even - neen, lang zelfs - overwogen om conische houten stempinnen te nemen ... veel authentieker, maar anderzijds wil ik tijdens een sessie geen lastig te stemmen instrument vasthebben, dus ... mechanieken 😒
    Momenteel aan 't lakken - éen laagje per dag - en dan wordt het afwachten tot x- music terug open is en de flutsnaren vervangen kunnen worden door een deftige set.
    Update nu: imageshack ligt met de pootjes naar omhoog, dus geniet van je zondag, en kom morgen even terug piepen voor de foto's.
    Warme groeten,
    F.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Die foto's verschijnen niet vanzelf

    Wellicht een andere fotosite?

  3. #3

    Standaard

    Misschien je Google(foto) account gebruiken (wanneer je die hebt), Flatline? Of Flickr? Want ik ben zeer benieuwd! Hou je goed en veilig tijdens deze quarantaine-blues..

    Groet,
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  4. #4

  5. #5

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2012
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    290

    Standaard

    gecorrigeerd

  7. #7

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Hola, een nylonsnaar met een neutral tension bridge, of wa?!

    Goed idee om de snaarkracht in dit geval op te vangen met een neck stick die dwars door de kast loopt, kun je zo te zien ook nog eens met erg lichte klankbalkjes aan de slag.

    De kop ziet er fraai maar fragiel uit..

    Goe bezig!


    [IMG]20200320_155431 by Herwig c, on Flickr[/IMG]

    ps: om bovenstaande foto hier vanaf Flickr gepost te krijgen? Klikken op het witte 'share' pijltje (rechts onder foto), daarna klikken op BBCode en eventueel op de gewenste resolutie eronder (ik koos medium 800x456). Code kopiëren en hier plakken onder de knop/logo insert image.
    Mocht het niet lukken dan doe ik het graag. Heb er momenteel wel de tijd voor..
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2012
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    290

    Standaard

    Eerst wat "vooraf"
    We bevonden ons in de Belgische Bermuda-driehoek, Aalst - Dendermonde - Merchtem.
    Uit ervaring weet ik dat dit gevaarlijk terrein is; en op éen of andere manier is er een ongelukkige toch in geslaagd om mijn gitaar, op staander met veiligheidsbandje, om te kieperen; een voet in het bovenblad, en de kop in twee. Tranen mochten niet baten, het gitaartje ging, met kistje, achter het gordijntje der vergetelheid.
    De recente ontwikkelingen echter - de neutral tension bridge en de recentere corona-isolatie ....
    eerste slachtoffer was een zuidamerikaans quintgitaartje : stuk van het bovenblad eruit, twee smalle necksticks geplaatst, en een blad erin zonder dwarsbalkjes, slechts een paar blokjes op de naad. Gezien het proefkarakter beperkt qua esthetiek. Met een rudimentaire kam werkt het verbazingwekkend.
    Patiënt twee werd hét mishandeld gitaartje. Hierbij ben ik iets voorzichtiger tewerk gegaan, en ook wat nagedacht over de kam.
    En ineens de frivoliteit van de kop erbij genomen.
    @ tee : 'k ga 't proberen, anders graag een welwillende vinger, of hand.
    Laatst gewijzigd door flatline; 23 maart 2020 om 18:39 Reden: woordcorrectie

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top