Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard gitaar preamp icm. audio interface

    Ik ben helemaal onbekend met het connecteren van een gitaar in een computer. Kan je je sound bepalen vóór een audio-interface? Ik heb bijvoorbeeld een koch preamp liggen met een line out. Kan ik die aansluiten op de audio-interface en zo die sound opnemen? Of moet je direct in en dan via een software programma je sound bepalen? Alvast bedankt!
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Kan beide, maar je zult bij een preamp wel iets moeten gebruiken om een cab + mike te simuleren.

  3. #3

    Standaard

    Een aantal Koch preamps hebben een ingebouwde cab simulator waardoor je er rechtstreeks mee kunt opnemen. De moeite waard om te checken of dat bij jou ook het geval is.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Tech 21 fly rig. De nieuwe versie heeft alles wat je nodig hebt. Via de xlr inprikken en je kunt opnemen via pc:

    https://www.bax-shop.nl/multi-effect...AaAihvEALw_wcB

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Bedankt voor de antwoorden. Mijn Koch preamp heeft inderdaad een cabsim. De moeite dus om uit te proberen. Ook bedankt voor de suggestie van de flyrig. Alleen vind ik het zelf niet zo verantwoord om nog meer gear aan te schaffen. 😉

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Bedankt voor de antwoorden! Mijn preamp heeft inderdaad een cabsim. De moeite dus om uit te testen. De suggestie voor de flyrig is interessant, maar ik vind het momenteel zelf niet zo interessant om nog meer gear aan te schaffen. 😉

  7. #7

    Standaard

    Als de cab sim van je koch nket klinkt
    Kans is aanwezig
    Reaper instaleren en met ir's aan de slag. Deze vst is gratis
    http://www.vst4free.com/free_vst.php...=LeCab2&id=958

    Uitzoeken gaat vast wat tijd inzitten maar dan heb je wat te doen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top