Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 juli 2018
    Locatie
    Ruurlo
    Berichten
    10

    Standaard Handtekeningen behouden op een gitaar

    Hallo mede muzikanten,


    Ik verzamel handtekeningen op mijn gitaar. Op het moment heb ik al twee van mijn favorite gitaristen een handtekening. Ik zit alleen met het probleem dat de handtekeningen er gelijkelijk afkomen. Ze zijn beide met watervaste stift gezet, alleen ben per ongeluk met wax over een van de handtekeningen gegaan en die is nu al een beetje uitgevaagd.

    Ik vroeg me af wat de beste manier is om te zorgen dat deze handtekeningen er niet af komen. Iemand ideeën of ervaringen hiermee?

    Zelf zat ik te denken om er een doorzichtige laklaag overheen te spuiten, alleen weet ik niet wat ik dan het beste kan gebruiken en of dit de handtekening niet aantast of zo.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Doorzichtige plakband erop.

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 juli 2018
    Locatie
    Ruurlo
    Berichten
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Doorzichtige plakband erop.
    Ik zoek eigenlijk naar een nettere oplossing. Het is mijn vaste gitaar, dus plakband zal waarschijnlijk niet goed blijven zitten. Als dat eraf gehaald moet worden neemt het de handtekening misschien deels mee ben ik bang.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Transparante lak erover, maar dan moet je wel een beetje weten welke lak er nu op zit.

  5. #5

    Standaard

    Eens proberen met lak op een stuk hout als uw stift niet aangetast wordt..maar zoals Erik zegt...uw lak van uw gitaar??? Ik heb op mijn akoustische onze naam van groep op de headstock gekleeft en daarna overlakt...dit werkte uitstekend..

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BernardvD Bekijk bericht
    Hallo mede muzikanten,


    Ze zijn beide met watervaste stift gezet, alleen ben per ongeluk met wax over een van de handtekeningen gegaan en die is nu al een beetje uitgevaagd.
    kan het zijn dat je de gitaar al voor de handtekeningen met wax hebt behandeld?
    dan kan dat de reden zijn dat de markerstift niet goed hecht.
    nu je ook al met wax eroverheen bent gegaan heb je nu waarschijnlijk het probleem dat als je een lak gaat gebruiken deze ook niet goed wil hechten.
    de wax laag verwijderen kan je dus ook de handtekeningen kosten.
    zoals Rory VDW al voorstelt is testen dan the way to go.
    creëer dus eenzelfde situatie.
    had je al wax op je lak? maak dan een testplank die je eerst lakt, dan wax erop, teken er met de stift op, weer wax erop en dan proberen te lakken.
    omslachtig, dat weet ik maar maak die plank wel dermate dat je met een andere lak ook nog kan proberen als je eerste soort niet lukt

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 juli 2018
    Locatie
    Ruurlo
    Berichten
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Transparante lak erover, maar dan moet je wel een beetje weten welke lak er nu op zit.
    Ik weet eigenlijk niet wat voor lak er op zit. Ik neem aan dat dit belangrijk is voor de hechting van de twee lakken?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ja vaak wel. Maar weet je wel of er wax op zit?



    God mag weten waarom je dit zou doen.....

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 juli 2018
    Locatie
    Ruurlo
    Berichten
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    kan het zijn dat je de gitaar al voor de handtekeningen met wax hebt behandeld?
    dan kan dat de reden zijn dat de markerstift niet goed hecht.
    nu je ook al met wax eroverheen bent gegaan heb je nu waarschijnlijk het probleem dat als je een lak gaat gebruiken deze ook niet goed wil hechten.
    de wax laag verwijderen kan je dus ook de handtekeningen kosten.
    zoals Rory VDW al voorstelt is testen dan the way to go.
    creëer dus eenzelfde situatie.
    had je al wax op je lak? maak dan een testplank die je eerst lakt, dan wax erop, teken er met de stift op, weer wax erop en dan proberen te lakken.
    omslachtig, dat weet ik maar maak die plank wel dermate dat je met een andere lak ook nog kan proberen als je eerste soort niet lukt
    Ja dat lijkt mij inderdaad een goede manier om het aan te pakken. Ik de gitaar is inderdaad ook gewaxt voordat de handtekening erop ging, maar ik weet niet meer wanneer dat precies was. De keer dat ik er overheen ging ging ik er maar licht overheen. Een waxlaag zal natuurlijk over tijd er afvagen met dat het oppervlak wordt aangeraakt en zo.

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 juli 2018
    Locatie
    Ruurlo
    Berichten
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ja vaak wel. Maar weet je wel of er wax op zit?
    Ik heb net gecheckt en het lijkt er op alsof er geen wax laag meer op zit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top