Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Jup Dat is iets heel anders. Ik vind de Freeze wel cool. Ik heb er één, alhoewel ik hem niet echt veel gebruik. Bill Frisell doet er hier wel iets heel moois mee vind ik:

    Bill Frisell is een held, ook live. Hier mag ie van mij wel een heel nummer van maken, heerlijk

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Wat heb ik niet begrepen DML?Je zet de delay in een bepaalde stand met het voetpedaal heel down.Dan ga je de gewenste parameters(effekt-level,feedback etc.) veranderen met de too down,of via de computer met de muis en de command knop en voila.
    Snap jij het allemaal wel?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Zo'n freeze pedaal is wel heel wat anders dan een hold delay, klinkt niet hetzelfde.
    Zo'n Plus pedaal vind ik dan nog interessanter dan zo'n freeze.

    Het nut ervan? Dat bepaal je zelf. Vind jij het tof dan moet je het doen, anders niet. Of het goed klinkt hangt van je eigen creativiteit af....
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #14

    Standaard

    Jan Akkerman in de 80er jaren met de hold functie van zijn gitaarsynth. Leuk speelgoed, en duidelijk anders dan een hold op een delay, of een looper.

    De Boss SY1 heeft de mogelijkheid ook. Het synth geluid wordt dan als freeze weergegeven. Kun je dus ook een orgelakkoordje onder je impro leggen (zolang het maar 1 akkoord per keer is)

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Wat heb ik niet begrepen DML?Je zet de delay in een bepaalde stand met het voetpedaal heel down.Dan ga je de gewenste parameters(effekt-level,feedback etc.) veranderen met de too down,of via de computer met de muis en de command knop en voila.
    Snap jij het allemaal wel?
    Dit is wat je zei:
    Elke delay die je met een extra voetpedaal kan bedienen heeft dit.Je verhoogd dan gewoon de feedback.
    Op de Kemper noemen ze dit de Morph functie.


    Met "dit" verwijs je naar het verhogen van de feedback, verder niet, als zijnde de Morph-functie.

    Je legt het nu al genuanceerder uit, de Morph-functie gaat veel verder dan alleen het verhogen van feedback en kan op alle denkbare effecten en parameters op de Kemper toegepast worden.
    Kwestie van semantiek.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Volgens mij heeft iedere effectprocessor waar je een expressiepedaal op aan kunt sluiten die mogelijkheid. Het heet dan alleen geen Morph.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het zijn een beetje één liedje pedalen wat mij betreft. Maar op dit vlak vind ik de pedalen Z.Cat dan nog het meest geinig. Die hebben zo'n hold functie in meerdere effecten zitten.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Dml zit duidelijkte lang thuis(wat een zijkwijf).

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Wat heeft Paay er mee te maken?

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Dml zit duidelijkte lang thuis(wat een zijkwijf).
    Dank je, maar nee, ik zit zeker niet lang thuis, ben nog steeds veel onderweg, iets met vitaal beroep.
    Overigens is het "zeikwijf" en niet "zijkwijf", maar dat terzijde.

    Om nog even door te gaan op het Morphen in de Kemper, dit is niet hetzelfde als expressie, Erik de Perik.
    In de Kemper kies je met Morphen tussen twee voor-ingestelde waardes, dus footswitch indrukken is bijv. waarde 80, nog een keer indrukken (of loslaten) is waarde 20. Daar tussenin zit niets, je kan niet even stoppen bij waarde 57. Wel kan je de snelheid waarmee dat gebeurt instellen. Vergelijk het met de Digitech Ricochet.
    Met expressie kan je traploos kiezen tussen de waardes 80 en 20. Om bij de vergelijking met Digitech te blijven: Whammy. Of natuurlijk een simpele wah.

    Mooie bij Kemper is dat je dat Morphen onder je actieve patchswitches kan programmeren, bijv. om solo's een boost te geven (iets meer gain, iets meer volume, iets meer mid, beetje delay erbij dan basisinstellingen van die patch). Kost je dan geen fx-block-switch of exp. pedaal.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top