Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 81
  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Mijn dag kan niet meer stuk.... een compliment van een expert.

    Ik doe het voorlopig met de middelen die ik heb en en dit is een leerproject. Ik heb gewoon wat onderdelen bij elkaar gezocht en pruts de boel in elkaar. Er blijken dus tubes zonder randje te zijn, goede tip voor de volgende keer. Ik twijfel nu een beetje of of ik de tubes verzonken zal doe of niet zal een rondkijken of dit met niet al te dure tools kan anders doe ik het niet.

    Orheo heeft prachtige frezen maar die bouwt voor de kost en meerdere per maand, ik bouw er maar 1 in de ....maanden/jaren?

    Zoals al eerder gemeld heb ik verkeerde tuners besteld, de assen zijn 2 mm groter dan de gaten in de neck. Ik heb besloten om ze gewoon te gebruiken en moet dus de gaten opboren, dit gaat de volgende klus worden

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    866

    Standaard

    Af en toe begint het bij mij ook te kriebelen om er zelf 1 te maken 50 jaar gelden ooit eens een paar gedaan maar als ik al die moeite zie en waar je dan tegen aan loopt denk ik is het niet slimmer b.v. een squire tele voor ca 200.00 te kopen en daar naar wens andere hardware in te zetten ben je van een hoop gedoe af maar dat zullen de zelfbouwers wel niks vinden

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Ach, 't is allemaal heel betrekkelijk. Dit zijn ze in mijn 1969 Telecaster. Ze keken toen blijkbaar niet zo nauwkeurig!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Af en toe begint het bij mij ook te kriebelen om er zelf 1 te maken 50 jaar gelden ooit eens een paar gedaan maar als ik al die moeite zie en waar je dan tegen aan loopt denk ik is het niet slimmer b.v. een squire tele voor ca 200.00 te kopen en daar naar wens andere hardware in te zetten ben je van een hoop gedoe af maar dat zullen de zelfbouwers wel niks vinden
    Zelfbouwen doe je niet omdat het goedkoper is. Je doet het omdat je het leuk vindt. De weg naar het eindresultaat, het “gedoe” is vaak belangrijker dan het uiteindelijke instrument. Je kan natuurlijk ook zelf aan het ontwerpen slaan en iets unieks maken.

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Af en toe begint het bij mij ook te kriebelen om er zelf 1 te maken 50 jaar gelden ooit eens een paar gedaan maar als ik al die moeite zie en waar je dan tegen aan loopt denk ik is het niet slimmer b.v. een squire tele voor ca 200.00 te kopen en daar naar wens andere hardware in te zetten ben je van een hoop gedoe af maar dat zullen de zelfbouwers wel niks vinden
    Paar jaar geleden kwam ik er achter dat er inmiddels voldoende reserve-onderdelen bij elkaar waren verzameld om een complete gitaar van te bouwen. Alleen een body ontbrak nog, dus die goedkoop op MP gescoord en aan het bouwen geslagen. Allerlei strat en tele spullen door elkaar en aan elkaar gepast en geschroefd en gesoldeerd en hallo strelecaster, toch wel een eigen dingetje hoor. Hartstikke leuk om te doen, je traint je vaardigheden, je leert er van en ja, je kunt daarna altijd nog een stap verder gaan he.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Af en toe begint het bij mij ook te kriebelen om er zelf 1 te maken 50 jaar gelden ooit eens een paar gedaan maar als ik al die moeite zie en waar je dan tegen aan loopt denk ik is het niet slimmer b.v. een squire tele voor ca 200.00 te kopen en daar naar wens andere hardware in te zetten ben je van een hoop gedoe af maar dat zullen de zelfbouwers wel niks vinden
    Mijn gevoel zegt dat een goeie gitaar meer is dan een willekeurige plank met goeie hardware. Ik vraag me af of je met een Squier basis met verder allemaal top hardware en elektronica net zo’n goeie gitaar krijgt als wanneer je gelijk bijvoorbeeld een AVRI koopt.

    Maar dat is een heel andere discussie. Zelfbouw doe je niet voor het geld, je doet het voor de uitdaging. Als je het gedoe vindt, moet je er niet aan beginnen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Mijn gevoel zegt dat een goeie gitaar meer is dan een willekeurige plank met goeie hardware. Ik vraag me af of je met een Squier basis met verder allemaal top hardware en elektronica net zo’n goeie gitaar krijgt als wanneer je gelijk bijvoorbeeld een AVRI koopt.

    Maar dat is een heel andere discussie. Zelfbouw doe je niet voor het geld, je doet het voor de uitdaging. Als je het gedoe vindt, moet je er niet aan beginnen.
    Als je een goede Squier hebt kom je een heel eind. Ik heb jaren geleden een Koreaanse Squier Tele met een VN7***** serienummer heel goedkoop op de kop getikt. Een erg mooie body en full maple neck. Gestript en voorzien van Fender Custom Shop 51 Nocaster pu's, CTS pots, cloth wire, een goede switch etc. Tuners waren al nieuwe Gotoh's, dus interessant. Totale investering uiteindelijk zo'n 350 euro. In augustus 2019 n.a.v. van een tour door de VS en spelen op Woodstock de gitaar voorzien van een custom paintjob (Teunis Spits van Future Relics in Drachten, vooral voor auto's en reclameborden, maar dit kan hij ook!! ) en het is echt een geweldig instrument. Niet alleen voor het geld, maar gewoon één die op elk niveau mee kan en een geweldige gitaar naast mijn 1969-er! En ook nog persoonlijk gesigneerd door Woodstock-alumni Melanie Safka!

    The making of...:

    https://youtu.be/dMl4bKA6Dk8

    Laatst gewijzigd door guitarkid; 21 januari 2021 om 16:46
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Vooral dat cloth wire draadjes. Dat maakt een verschil zeg. Echt niet dat je die vintage sound met moderne kunststof kabeltjes krijgt.

  9. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Als je een goede Squier hebt kom je een heel eind. Ik heb jaren geleden een Koreaanse Squier Tele met een VN7***** serienummer heel goedkoop op de kop getikt. Een erg mooie body en full maple neck. Gestript en voorzien van Fender Custom Shop 51 Nocaster pu's, CTS pots, cloth wire, een goede switch etc. Tuners waren al nieuwe Gotoh's, dus interessant. Totale investering uiteindelijk zo'n 350 euro. In augustus 2019 n.a.v. van een tour door de VS en spelen op Woodstock de gitaar voorzien van een custom paintjob (Teunis Spits van Future Relics in Drachten, vooral voor auto's en reclameborden, maar dit kan hij ook!! ) en het is echt een geweldig instrument. Niet alleen voor het geld, maar gewoon één die op elk niveau mee kan en een geweldige gitaar naast mijn 1969-er! En ook nog persoonlijk gesigneerd door Woodstock-alumni Melanie Safka!

    The making of...:

    https://youtu.be/dMl4bKA6Dk8

    Hé grappig (off topic as de je weet wel) in mijn kast staan nog een stuk of 6 LP’s van Melanie. Super sympathieke tante en een heel eigen geluid.

    Cheers Guitarkid!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Vooral dat cloth wire draadjes. Dat maakt een verschil zeg. Echt niet dat je die vintage sound met moderne kunststof kabeltjes krijgt.
    Proef ik hier enig cynisme....?
    Maar ik had het toevallig liggen en het is in ieder geval steviger dan de wel erg dunne draadjes die er eerst in zaten. Maar nee, het zal niet zorgen voor het grootste verschil. Ik zal het volgende keer niet weer noemen !

    Het zou misschien wel leuk zijn als je ook reageerde op het meest belangrijke deel van mijn post, n.l. dat je met goede (maar betaalbare) onderdelen en in mijn geval een Squier uit een goede en gewilde serie (want dat zijn die VN7***** Squiers) iets heel moois kunt maken! Want dát was waarom ik reageerde op de post van Kim Wilson. Ik ben er iig erg blij mee, speelt en voelt geweldig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top