Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 81
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.587

    Standaard

    Ken je niet iemand die een boorstandaard heeft, die kan je ook op je werkstuk zetten.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Misschien in jouw omgeving eens kijken wie een leuke boorkolom heeft?

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.587

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Had al in de familie en vriendenkring nagevraagd en was al op markplaats aan het zoeken maar misschien dat er nog andere mogelijkheden zijn. Wat ik al jaren geleerd heb is met dit soort projecten geen haast te hebben, dus ook voor de bouw van deze telecaster heb ik geheel geen haast. Dus is vind absoluut iets voor weinig alleen weet ik niet wanneer.

    Dus begin ik wel met de positie bepaling, moet ik de zadels in de voorste stand zetten en dan meten tot aan de kam? Er was iemand die schreef dat je ze in het midden moet zetten maar dat scheelt zeker 10 mm en dat maakt nogal wat uit.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superjohn Bekijk bericht
    Had al in de familie en vriendenkring nagevraagd en was al op markplaats aan het zoeken maar misschien dat er nog andere mogelijkheden zijn. Wat ik al jaren geleerd heb is met dit soort projecten geen haast te hebben, dus ook voor de bouw van deze telecaster heb ik geheel geen haast. Dus is vind absoluut iets voor weinig alleen weet ik niet wanneer.

    Dus begin ik wel met de positie bepaling, moet ik de zadels in de voorste stand zetten en dan meten tot aan de kam? Er was iemand die schreef dat je ze in het midden moet zetten maar dat scheelt zeker 10 mm en dat maakt nogal wat uit.
    Vooraan. Hoeft niet helemaal naar voren. Je kan bij een tele bijna 2cm naar achter al zal je dat nooit nodig hebben.

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ik boor voor al mijn gitaarprojecten alle gaten altijd hiermee:



    Werkt zeer precies, zeker als je eerst ‘center punched’ en goede scherpe boren gebruikt. Maar toegegeven: ik heb nog nooit een string-thru-body brug geïnstalleerd.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Overigens had ik bij het monteren van de brug op mijn tele wel de zadels in de middenstand gezet, maar dan hou je wel schroefdraad zichtbaar:



    Ik vind het wel een fijn idee om ook iets intoneer-ruimte naar voren toe te hebben, maar een volgend keer zet ik ze iets verder naar voren denk ik (hoewel hier de uitfrezing voor het element eigenlijk de brugpositie bepaalde...)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Overigens had ik bij het monteren van de brug op mijn tele wel de zadels in de middenstand gezet, maar dan hou je wel schroefdraad zichtbaar:



    Ik vind het wel een fijn idee om ook iets intoneer-ruimte naar voren toe te hebben, maar een volgend keer zet ik ze iets verder naar voren denk ik (hoewel hier de uitfrezing voor het element eigenlijk de brugpositie bepaalde...)
    Bij zo’n tele brug heb heb je speelruimte zat. Bij een strat maar de helft. Bij een tune o matic brug nog minder. Over een fixed hardtail brug ala lp junior of prs zullen we het maar niet hebben. Goed meten. Meerdere keren. En google vooral meerdere fora. Er zijn meerdere wegen...

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superjohn Bekijk bericht
    Vandaag maar eens gekeken wat er moet gebeuren om gaten te boren en uiteraard, het was al gemeld de kolomboor is te klein:



    Dus komende dagen maar op zoek naar een andere oplossing, weet alleen nog niet wat. Ik ga geen dure zaken aanschaffen maar moet op zoek naar een low budget oplossing, misschien zijn er meelezers met ideeën?

    Voor de goede orde, de zadels moeten dus in deze stand staan voor de plaats bepaling:

    Neem eem metalen [plaatje em boor daar de gaten op de juiste mat in en klem/plak dat plaatje op de body dan heb je een correct mal om te boren en heb je geen boorstandaard nodig.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Neem eem metalen [plaatje em boor daar de gaten op de juiste mat in en klem/plak dat plaatje op de body dan heb je een correct mal om te boren en heb je geen boorstandaard nodig.
    Gaat je nooit lukken 90 graden verticaal te boren uit de hand en dan achter precies in een lijn uit te komen. Als je dat wel kan hen ik heel veel respect voor je.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top