Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 81
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Alle telebruggen zijn wel stringthru. Dus je moet je even goed inlezen hoe je dat moet/kan doen want daar gaat het vaak fout met de spacing van de ferrules.
    Er zijn toch ook Tele toploader bruggen, daarbij zitten gaatjes in de bodem en de opstaande rand?

    Wilkinson heeft een brug met drie messing zadels, die gecompenseerd zijn, zonder scherpe schroefjes en die extra vastgeschroefd kunnen worden. Zit op mijn FGN en bevalt mij erg goed. De bruggen met zes individuele zadels klinken heel anders imho, minder tele.

    Edit: de brug die ik bedoel is dus dezelfde als in de link van Erik.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    ik vindt zo’n tele brug met strat zadels niet HEEL anders klinken. Wel een beetje anders. Maar stalen zadel of messing zadels klinken ook al iets anders. En rear mounted of stringthru ook. En een esdoorn of rosewoodtoets nog meer. Dus wat is dan het “echte” telegeluid? Het is maar net wat je reverentie is. Voor mijn is dat de twang van het brugelement.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Ik heb ondertussen al spullen bij ali besteld. Zal niet het beste spul zijn maar dat boeit niet, dit is voor mij echt een knutsel project en heb geheel geen haast,

    Ik heb bewust een stringtru brug genomen, ik wil eens voor mijzelf kijken of ik 6 gaten netjes naast elkaar kan boren. Heb al wat info gelezen en gezien met wat tips en zal voor mij een leuke uitdaging zijn.

    Het feit dat ik geen tijdspad heb uitgezet om dit af te maken neem ik voor alles gewoon de tijd en zal de vorderingen hier posten. Het is voor mij allemaal geheel nieuw en zal genoeg zaken tegenkomen die ik fout doe of een volgende keer anders moet doen.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superjohn Bekijk bericht
    Ik heb bewust een stringtru brug genomen, ik wil eens voor mijzelf kijken of ik 6 gaten netjes naast elkaar kan boren.
    Ook een leuke oplossing die ik nog niet eerder ben tegengekomen:

    String Thru Body Ferrules Bushing Plate - Silver
    https://a.aliexpress.com/_BSMmop

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ook een leuke oplossing die ik nog niet eerder ben tegengekomen:

    String Thru Body Ferrules Bushing Plate - Silver
    https://a.aliexpress.com/_BSMmop
    Bedankt voor de tip, mocht ik het helemaal verkloten dan kan deze oplossing de scheef geboorde gaten wel verbergen.

    Maar ik ga eerst mijn uiterste best doen om 6 gaten netjes te boren. Ga komende week eerst mijn kolomboor uit het stof halen en op zoek naar een mooie recht stuk plaat die als een werkplank kan gebruiken waar de body op kan rusten. De body is erg gevoelig voor krassen op dit moment want het erg zacht hout.

    Foto's van mij bouwkunsten volgen ....

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superjohn Bekijk bericht
    Bedankt voor de tip, mocht ik het helemaal verkloten dan kan deze oplossing de scheef geboorde gaten wel verbergen.

    Maar ik ga eerst mijn uiterste best doen om 6 gaten netjes te boren. Ga komende week eerst mijn kolomboor uit het stof halen en op zoek naar een mooie recht stuk plaat die als een werkplank kan gebruiken waar de body op kan rusten. De body is erg gevoelig voor krassen op dit moment want het erg zacht hout.

    Foto's van mij bouwkunsten volgen ....
    Ik hoop dat je met een kolomboor op die plek komt. Veel kolomboren gaan niet altijd zo diep

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Inderdaad, moet een groot model zijn, anders ga je het niet redden met de afstand van boorkop naar kolom.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    ik gebruik daarom zo'n ding




    Wat mij ook nog een mogelijkheid lijkt: je koopt zo'n aliexpress ferrulesplaat en zaagt de 6 onderkanten eraf en je hebt een prima boormal

    Laatst gewijzigd door Napoje; 29 maart 2020 om 15:29

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Mijn ervaring is dat je ook met een kolomboormachine gauw ernaast zit, dus eerst toch even een putje slaan zodat de boor goed centreert. Dat had ik bij mijn tele dus niet gedaan en dat zie je..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Had je dat met een houtboortje of staalboortje geboord rinze?

    Ik moet zeggen, ik heb nog geen tele bushings netjes in de rij proberen te krijgen, maar met een forstner bitje lijk ik het minste verloop te hebben.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top