Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 81
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb zelf deze en die is erg ok:

    https://a.aliexpress.com/_B0z89L

    Btw. Is die body van jou toevallig van erg licht pauwlonia? Lijkt er wel een beetje op. Heb er zelf een tele van gebouwd en die klinkt echt te gek.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Zou best kunnen dat het die houtsoort is, body weegt precies 1 kilo

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Je kan op aliexpress hele aardige tele setjes van donlis kopen. Die zijn echt ok.

    Zoiets: € 21,49 3% Off | Sell Free Shipping guitar parts Alnico 5 rod tl bridge pickup Fiber plate flatwork tl guitar pickup
    https://a.aliexpress.com/_BP0PEp
    Ik heb precies dezelfde samen met een halselement van Donlis. Klinken echt heel goed, zowel clean als crunch en scheur...!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superjohn Bekijk bericht
    Zou best kunnen dat het die houtsoort is, body weegt precies 1 kilo
    Ik zou hem wel aflakken met 2k lak. Anders is hij veel te kwetsbaar. Maar gek genoeg geeft dat hout een echt goede klank. En het kost geen drol.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Ik had het zelf ook gemerkt dat dit zeer zacht hout is en kwetsbaar.

    Mijn plan was om de body te behandelen met ecoline en dan een laklaag eroverheen. Nu heb ik twee vragen, moet ik speciale ecoline aanschaffen of is het allemaal 1 pot net? En als ik de body met 2K lak aflak gaat ie dan echt glimmen of is er ook een " mat" versie? Mijn voorkeur is n.l. af te lakken in mat.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ecoline werkt prima. Heb ik al veel gebruikt. Clou waterbeits is ook een optie. Dit hout neemt veel vocht op dus een zakje kan weleens handig zijn omdat daar veel meer uitgaat dat een potje ecoline. 2k bussen zijn er ook in satin en mat maar je kan natuurlijk ook besluiten de lak niet helemaal te polijsten.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Dit is mijn bamicaster, als uitdaging gebouwd om te kijken hoever ik kwam met een budget rond de 100 met alleen goedkoop spul van aliexpress. (niet het allegoedkoopste wat daar te krijgen is maar nog steeds erg betaalbaar). Het resultaat verbaasd me nog steeds in positieve zin. Nou had ik nog wat dingen liggen (tuners, electronica, lak) dus niet helemaal eerlijk. Maar met een budget van rond de 200€ kom je een heel end.


  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Als ik van dat clou waterbeits wil gebruiken moet ik dan eerst het hout vochtig maken en op welke wijze kan je dat het beste aanbrengen, met een kwast, doek of spons?

    Ik wil ook die puck ups bij ali kopen ben allen wel benieuwd wanneer ik ze kan verwachten, na de zomer??

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Met clou moet je het hout idd vochtig maken en met een doekje aanbrengen. Aangezien je hem zwart wil maakt de nuance niet zoveel uit. Ik zou die doek alleen niet zeiknat maken maar gewoon vochtig. Vind je het te donker worden kan je het geheel nog terugschuren. Met ecoline eigenlijk hetzelfde.

    Ik heb 2 weken geleden een tremolo bij ali besteld en die heb ik net in huis dus dat viel mij mee. Evt kan je van mij gratis een cheapass tele brugelement krijgen die tijdelijk kan gebruiken als je het niet vertrouwd.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Dank je wel voor het aanbod maar ik heb geheel geen haast en al zal ik 6 weken moeten wachten maakt niet uit. Zit komende weken waarschijnlijk toch verplicht thuis te werken kan ik zo nu en dan ff mijn gedachten op iets anders richten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top