Naast het leren gitaar spelen ben ik zeer interesseert in het bouwen van gitaren. Ben erg onder de indruk van diverse zelf bouw projecten hier op het forum maar heb ook vele bouw projecten op you tube gezien. Ik heb zelf de skills niet om een gitaar van scratch te bouwen maar vind het wel leuk om een beetje te klooien met gitaren.

Ik heb dus gekozen om een gitaar te assembleren uit losse onderdelen, ik heb gekozen voor een telecaster. Laatste maanden ben ik gegrepen door de telecaster en wil er dus een assembleren.

Ik heb een losse neck en body al gekocht en ga komende maanden op zoek naar hardware. Heb totaal geen haast maar heb denk ik wel wat hulp nodig bij keuzes.

Body is niet bijzonder maar aangezien mij "finish" skills van een gitaar nul zijn vermoed ik dat ik deze body misschien wel verkloot. Ik wil een zwart body maken met gouden hardware, ik weet nog niet welke brug ik erop wil zetten en welke pick ups.

Dus komende maanden maar eens een paar updates laten zien en kijken waar het "strand"....