Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Ral kleur gezocht!

  1. #1

    Standaard Ral kleur gezocht!

    Beste leden,

    Ik ben opzoek naar de Ral kleur van deze ESP MX-220.
    Kunnen jullie mij misschien helpen welke het juist is?

    Alvast bedankt
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk niet dat gitaarfabrikanten het RAL kleursysteem gebruiken, alhoewel Fender de DuPont autolakken gebruikte, met de daarbij behorende namen.

    Je verwacht toch niet dat iemand op basis van deze foto iets zinnigs kan zeggen over de kleur? Als die gitaar in jouw bezit is dan kan je er mee naar een spuiterij gaan die een kleurscanner heeft.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Je kan de kleur in photoshop in hex# distracten met de eyedropper en die in RAL omzetten
    alleen is dat vrij sketchy omdat er een conversie bij het digitaliseren plaatsvind en bovendien er een scherm calibratie is.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nah, dat geeft echt geen goede omzetting. De meeste mensen hebben hun scherm niet eens gekalibreerd en dan is Pantone ook nog eens geen RAL.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Ja, die foto van zijn ESP heeft 2 verschillende kleuren vanille dus dan begin je al, ga je uit van de donkere of de lichte variant. Of neem je een natte vinger gemiddelde.
    Ik ben wel eens met een foto naar een autospuiter gegaan en die zei.. komt in orde
    zo simpel kan het ook, in orde is een relatief maar werkbaar begrip.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 17 maart 2020 om 02:51
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6

    Standaard

    Bij ESP zeggen ze enkel dat het olympic white is. meer kan ik er niet van vinden.
    Ik krijg namelijk een ongespoten esp binnen die ik in deze kleur ga late spuiten zodat ik mijn droom esp kan laten namaken.
    Degene die het gaat spuiten had wel nitro in die kleur maar geen poly en vroeg daarom dat ik de ral kleur kon achterhalen.
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Als hij de (nitro) kleur al heeft weet hij toch de kleurcode daar van? Zou voor hem een koud kunstje moeten zijn de poly variant daarvan te distilleren. Of is dat een goedwillende amateur..

    Als de professional de klant om advies gaat vragen weet je wel hoe laat het is.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Toen deze gitaar de fabriek uit kwam was hij zeer waarschijnlijk veel witter dan nu. Dus al achterhasl je de kleurcode wil dat nog niet zeggen dat dat de kleur nu is.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Even zelf research gedaan,
    de naam olympic white heb je waarschijnlijk van je reverb foto? ESP zelf noemt het white blijkbaar. What's in a name.
    Het gaat toch om de late 80's middlefinger Hetfield gitaar?
    Ik gok dat het uiteindelijk gewoon een natte vinger mix wordt want die gegevens ga je niet boven water krijgen.
    Hoeft ook niks mis mee te zijn he, alleen een beetje geluk dat het goed uitpakt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #10

    Standaard

    @pepe ik ken de bouwer goed en heeft prachtig werk geleverd op een vorige gitaar van mij en bouwt prachtige gitaren dus hou je oordelen maar mooi voor jezelf.
    Achja ik zie het al: Amsterdammer... dan weet je al hoe laat het is.

    voor de rest bedankt voor de info

    Ik weet dat de ESP van die foto helemaal herspoten is. Daarom dat ik vroeg om de kleur.
    Het is een MX-220 die helemaal naar de vaantjes was die ze hebben hermaakt.
    Laatst gewijzigd door YannickH; 17 maart 2020 om 15:32
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top